rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona-ib

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona-ib

Bericht door Schagerbrug » 09 okt 2015, 23:03

Nadat we een maand geleden een kleine tour hadden gedaan naar Zwarte Woud heb ik nu een wat groter rondje gedaan met Rachel achterop.
Bij vertrek naar graanhandel bij ons in de buurt gereden, even op weegbrug gaf 640 kilo op de schaal. Dit was toch wel zwaarder dan ik had verwacht!
Toen door de Westerschelde en de sluiskil tunnel naar vrienden in Zeeuws-Vlaanderen, dat was de eerste 275 km.
Volgende ochtend Belgie door en Lille > Parijs over Peage gedaan.
Waarom het doorgaand verkeer daar om moet rijden weet ik niet. Borden en Garmin wijzen verschillende route aan en ik kies altijd voor rechtdoor.
2e dag naar Parijs omdat Rachel de Eiffeltoren nog nooit had gezien.
Best wel wat tijd door Parijs gereden.
Toen door naar een vriend van ons ( richting Bretagne ) en met hem hapje wezen eten in Rue Forge la Coquette net buiten Moisdon-la-Rivièrevan en geslapen in Hotel la Ferrière in Chauteaubriant.
Kamer in nieuw bijgebouw mooi en nieuw en ruim en motor voor de deur. Helemaal goed. 786 km gereden die dag.
3e dag eerst richting Nantes en toen een uur over peage naar zuiden gereden en toen grootste deel verder binnendoor. Uiteindelijk in Pamiers gekomen.
Als je richting Pamiers rijdt dan zie je de Pyreneeën al in de verte.
Geslapen in stadje in mooi hotel du france. Motor op binnenplaats naast een R1200 en met lekker wijntje en een boekje een rustige avond gehad.
4e dag door Andorra waar benzine 1,06 euro kost richting spanje en in spanje niet richting barcelona maar eerst richting Lleida gereden, ook snelweg gemeden.
In klein dorpje lekker gegeten. O ja we spreken geen spaans en frans. Maar uitgebreid lekker gegeten en leuk.
s' Avonds waren we in Barcelona op de tranmediteriee veerboot of zo naar ibiza. De veerboot en het hotel op ibiza hadden we thuis geboekt. Er is nog een ander bood en die kost 573 euro en deze was voor retour 493 euro. Heen vaar je de nacht en kan je in hut slapen.
Op Ibiza aangekomen stuk over eiland gedaan in alle rust richtring noorden van 8.00 tot 9.00. Groot deel van mensen slaapt dan nog.
Gestopt voor koffie met broodje bij cala de vicent, daarna nog stuk gereden in totaal 130 km tot hotel in Sint Antoni.
We hadden all in hotel voor 97 per dag met z'n twee. Groot voordeel van naar Ibiza gaan aan het eind van seizoen is dat ergste drukte voorbij was, Ik denk dat in hotel 40% van de kamers in gebruik was en dat is prima. Ik zou er niet aan moeten denken om daar te zitten als het druk is.
Paar dagen rond gereden gezwommen, gedronken, feestje en zo. Vissen onder water gekeken. Heel mooi weer.
Laatste dag zie ik terwijl de motor voor het hotel staat een schroef in mijn achterband.
Je oog moet er maar op vallen. Dus in hotel naar honda gevraagd. Was eenvoudig want de mevrouw va het hotel haar man had ook een honda dus ze kon het adres zo geven.
Op naar Honda Eivissa. Ze hadden geen band, had ik ook niet op gerekend. Scooterbanden wel.
Aangezien we de volgende ochtend op de boot moeste was er ook niet echt tijd om band te bestellen.
Dus daar zelf de schroef er uit gedraaid en plug er in gerost en opgepompt met een beetje lucht van hun en weer verder.
Volgende ochtend op de boot terug naar Barcelona en deze gaat dus overdag.
We hadden een hut en dat was de 1 na voorste hut. Winderig dus boeg ging een meter of 6 op en neer denk ik > gevolg , rachel ziek.
We zaten in de haven werd ze snel weer beter en we zijn de drukte van Barcelona uit gereden 60 km naar noorden of zo en daar een hotel gepakt in centrum van stadje. Motor voor politieburo gestald.
Volgende dag stuk snelweg en peage gedaan Frankrijk in.
Richting carpentras en toen over de Le mont Ventoux gereden en nog stukje door bergjes naar Hotel les Chaumottes in Savines le lac.
Volgende dag slechts 400 km gereden maar wel hele intensive kilometers bijna allemaal bergpassen.
Eerst richting Italie en toen in regen met 1 graad boven nul naar Val d 'isere en Geneve en toen net boven Geneve geslapen.
Toen richting strassburg en lekker Grieks gegeten bij
Laatst gewijzigd door Schagerbrug op 11 okt 2015, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona

Bericht door tumtrans » 10 okt 2015, 19:29

Ik wacht vol spanning af, erg leuk, jullie hebben iig echt vakantie gehouden op de Wing. Leuk!! :D :D
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona

Bericht door Schagerbrug » 11 okt 2015, 13:19

batterij laptop leeg
Dikke goede griekse lunch bij Restaurant Artemis in Lichtenau en met mooi weer zijn we verder naar noorden gereden
Toen stukje door Frankrijk en Duitsland weer in. Ik wilde richting Weissenthrum maar het hotel daar was vol dus toen zijn we naar Andernach gereden.
Dit is ook een oude vestingstad aan de rhein en we hadden daar ook mooi hotel.
Volgende dag naar huis gereden.
Dus al met al 4966 km gereden en mooie vakantie gehad.
Nu nadenken over vakantie volgend jaar.
Wordt het kroatie of Wales.
Afbeelding
Selfie op de top van Le mont Ventoux
Laatst gewijzigd door Schagerbrug op 11 okt 2015, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona

Bericht door Schagerbrug » 11 okt 2015, 13:31

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Schagerbrug op 11 okt 2015, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona

Bericht door Schagerbrug » 11 okt 2015, 14:10

Vanwege feest en zo hadden we een weekendtas met kleren op de topkoffer mee.
Bij regen deden we deze tas in een vuilnis zak.
Ik had wel het idee dat dit te voelen was met rijden. Net of je wat langzaam gezwabber achter aan de motor voelde.
We zijn met plug in de band goed thuis gekomen.
ik vraag me af of de goldwing een compressor aan boord heeft. ( of is dit een stomme vraag )?

Online
Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona

Bericht door orie » 12 okt 2015, 19:19

De 1200 en 1500 hebben zowiezo een compressor aan boord. En met een verlengslangetje (2 meter) kun je dan je eigen banden oppompen. :mrgreen:
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: rondje Zeeuws-vlaanderen-parijs-nantes-andorra-barcelona

Bericht door Schagerbrug » 16 okt 2015, 23:06

Afbeelding
koeien kwamen 10 km de berg af lopen

Plaats reactie