CLASSIC WINGERS

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

CLASSIC WINGERS

Bericht door Wim-S » 20 jul 2015, 12:46

WEEKEND NAAR DE EDERSEE

na de classic tour met de wingers meegereden te hebben werd ik door hun uitgenodigd om mee te gaan naar duitsland
voor een GL1000 treffen georganiseerd door mensen van het duitse goldwingforum .
spreekt voor zich dat ik alleen maar mee kon met Juffrouw Janny mijn pas gekochte GL1000 uit 1975, maar deze moest eerst
nog nagekeken worden door Harry onze Koltd ze heeft van hem een totale makeover gehad de kuip verwijderd de remmen en
aandrijving nagekeken de carburateurs uitelkaar gehaald en schoongemaakt en zo kon ik haar vorige week woensdag weer
ophalen heb gelijk de Plane Jane ingeleverd zodat deze ook weer gerepareerd kan worden en op de 1000 naar huis, Harry is
nog tot Utrecht meegereden hij moest daar toch zijn voor een afspraak en zo wist hij ook zeker dat ze het goed zou blijven doen.
vanwege het regenachtige weer alleen maar over de snelweg gereden eigenlijk niet mijn favoriete bezigheid maar met de motor
ging het prima je kon merken dat ze na vijf jaar stilstand er weer zin in had heb haar even flink laten ronken maar is natuurlijk
wel even wennen deze oude dame van veertig jaar het schakelen loopt nog wat stroef, volgens Harry zou het door er mee te rijden
alleen maar beter door worden .
op vrijdagmorgen was het dan zo ver Juffrouw Janny stond gepoetst en gepakt geduldig te wachten om op weg te gaan ,via de groeps app
had ik vernomen dat de mannen zich bij Stanley in Eindhoven zouden verzamelen om dan gezamenlijk naar Duitsland te vertrekken.
vanuit waar ik woon is het binnendoor ongeveer 320 km naar de Edersee maar gezamenlijk er naar toe rijden is toch veel leuker zo
vroeg ik of ik in Venlo aan de grens me bij hun kon aansluiten kreeg het bericht terug om vanaf Venlo de A74 te nemen deze gaat over
in de 61 en daar bij de eerste bezinepomp op hun te wachten ,vlak na Nijmegen nog even gestopt om de berichten te controleren zag
toen dat zij om kwart over tien uit Eindhoven waren vertrokken en dacht toen mag wel opschieten ik zou pas om kwart over elf in Venlo
kunnen zijn dus het gas er op met de stellige overtuiging dat ik achterop zou raken .
zo ging ik via de A74 richting Keulen om zo op de 61 te geraken nu zijn op deze weg de benzinepompen dun gezaaid en begon ik aan me zelf te
twijfelen op een gegeven ogenblik moest er worden getankt ik reed al 30 km op de reserve .
gelukkig een grote paal met het shell logo ik daar getankt maar nog geen mannen even op de garmin de afstand naar Eindhoven gecheckt
deze was 100 km het was ondertussen twaalf uur ik dacht dan maar even bellen ,bleek ik bij de verkeerde pomp te staan moest de volgende
hebben maar ook daar niemand ben toen nog doorgereden naar de volgende pomp, achteraf bleek dat ik voor ze reed ipv achter hun.
na telefonisch contact op eigen houtje doorgereden via de snelweg en de laatste 200 km binnendoor de temperatuur was behoorlijk opgelopen
en het was een zeer mooie omgeving waar ik door heen reed de oude dame begon wat probleempjes te krijgen want iedere keer als we moesten
stoppen sloeg ze af maar ondanks dat wist ik om vijf uur de albert-schweitzer camping edersee te bereiken zonder grote problemen en stonden
er 570 km op de teller .
er waren al een stuk of tien motoren aanwezig waaronder ook twee Nederlanders waarvan een met een zijspan, werd gastvrij onthaalt door de
organisator genaamd Bigge en om half zeven kwamen de Classic Wingers het terrein op rijden ze hadden een behoorlijke tijd op mij staan wachten
voelde mij ook erg schuldig en ben gelijk bier voor hun gaan halen en toen was het leed ook weer geleden .
geleidelijk kwamen de deelnemers binnen en uiteindelijk waren er een dikke dertig motoren waaronder een paar in showroom staat waaronder ook
Bigge zijn LTD uitvoering zag eruit als nieuw en zo waren er meer over weer werden elkaars motoren bewonderd en ook de Classic Wingers kregen
veel aandacht ook vanwege de Freebirdjes achter hun motoren .
na het eten werd het nog erg gezellig en over en weer ervaringen uitgewisseld want net als bij ons forum waren er een aantal die elkaar kenden
maar ook nieuwelingen ze kwamen dan ook overal vandaan zelfs uit Zwitserland .
de volgende ochtend konden we heerlijk ontbijten en werden de motoren gestart voor een toertocht van ongeveer 120 km het weer was perfect
en we reden achter Bigge aan door een schitterende omgeving is een imposant gezicht een stoet van motoren en dit keer van alleen maar GL1000
en helemaal als je er tussen rijd over mooie kronkelweggetjes .
tijdens de rook pauze bleek een duitse motor niet verder te kunnen vanwege te weinig olie in naar ik heb meegekregen in de aandrijfas en Harry heeft
altijd veel bij zich maar deze olie nou net niet , later werd er gestopt voor de lunch in Bad Wildungen bij restaurant Bergfreiheit .
was een leuke route om de Edersee met prachtige oude dorpjes kleine straatjes en mooie vakwerkhuizen ga hier zeker nog eens naar terug
na terugkomst op de camping werden we verwend met cafe und kuchen was ook niets mis mee, daarna stonden er wat spelletjes op het programma
en de organisator wist het zo te regelen dat er steeds twee Hollanders tegen een duitser moesten strijden de eerste ronde ging naar Duitsland en
onder grote druk wist Aart de tweede ronde te winnen zo stond het 1 tegen 1 en bij het bierdoppen stapelen wist Frank er 2 tegen 1 van te maken
in het voordeel van de Hollanders dit alles ging gepaard met veel en luid commentaar maar iedereen bleef sportief en zo werd er veel gelachen.
's avonds werd er een perfecte barbecue door onze forumgastheren verzorgd de motoren stonden vlakbij in een lange rij opgesteld zodat tijdens en
ook na het eten er veel over werd gesproken je ziet gewoon de passie voor de GL 1000 bij deze mannen als ze erover praten .
een nadeel had deze camping doordat het waterpeil van de Edersee zo laag stond waren er veel steekvliegen iedereen zat onder de bulten en
vooral Harry hadden ze flink te pakken gehad heel zijn benen zaten onder de bulten maar Bart had zalf om de jeuk te verzachten en toen ik hem
dat uit zijn tas zag pakken was er ook een potje met gel tegen schotse midges we zeiden had dat gisteren even gegeven hadden we nu misschien niet
zo veel jeuk gehad maar Bart zijn droge commentaar was dit zijn duitse en die gel is alleen maar voor schotse midges.
maar als het donker word verdwijnen gelukkig ook de steekvliegen of zijn we door de alcohol zo verdooft dat we er niets van merken maakt niet uit was
weer een gezellige avond .
Aart werd midden in de nacht wakker van een paar inbrekers in de Tarp nu hoef je daar niet veel voor te breken want deze is voor en achter volledig
open ze wilden er vandoor gaan met de zak nootjes en de overgebleven pindas toen hij de zaklamp aan deed om ze op heterdaad te betrappen
bleken het twee wasbeertjes te zijn .
zondag ochtend om zes uur begon het te regenen en niet te zuinig mijn tent kon ik nog net op tijd afbreken daarna de tarpbewoners wakker gemaakt
zodat we koffie konden zetten Stanley had de spullen voor ons klaar gezet zodat we hem niet meer wakker hoefden te maken best makkelijk die tarp
zit je ondanks de regen toch met zijn allen lekker droog .
na weer een heerlijk Duits ontbijt afscheid genomen van onze Duitse vrienden en hun bedankt voor de goede zorgen regenpakken aan en op pad Stanley
zijn motor wilde niet starten maar Harry had het weer gauw opgelost ook juffrouw Janny wilde niet goed op gang komen maar toen ze warm gedraaid
was ging het prima met haar, zo reden we met negen GL1000 tjes door het Duitse landschap Stanley voorop en ik als laatste omdat ik een knal oranje
regenpak aanheb dit is voor de eerste man gemakkelijk te herkennen en ondanks de regen was het een mooie tocht .
gelukkig werd het na 100 km wat droger en werd het wat aangenamer kreeg onderweg nog wat tips van Aart over het schakelen het is toch wat
anders dan een 1800 boven de vierduizend toeren schakelt ze wat makkelijker en ook mijn gewoonte om met slippende koppeling weg te rijden
moet ik afleren ,na 160 km even gestopt om wat te eten en afscheid genomen van de mannen ik richting het noorden en zij verder naar het westen.
heb dit weekend met de GL1000 meer dan duizend km gereden het is even wennen want ze heeft nog haar nukken maar heb er van genoten ga nog
lang genieten van juffrouw Janny .

mvrg wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: CLASSIC WINGERS

Bericht door koltd » 20 jul 2015, 15:31

Wim

Wederom weer mijn compimenten ...weer een mooi reisverslag

Niet teveel schijven anders loopt het volgend jaar storm als wij het gaan organiseren
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

Wim Kuijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2015, 10:14
Type Goldwing: GL1000

Re: CLASSIC WINGERS

Bericht door Wim Kuijk » 20 jul 2015, 15:36

Dat was weer een op waarheid berust verhaal Wim.
Je bent nu al voor ons de razende reporter!

gr. andere Wim

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: CLASSIC WINGERS

Bericht door Chrit » 20 jul 2015, 15:41

mooi verhaal Wim...
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
winger 26
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2010, 10:00
Type Goldwing: GL1000

Re: CLASSIC WINGERS

Bericht door winger 26 » 20 jul 2015, 15:47

Hallo Wim ,
Bedankt voor je prachtige verhaal, het was weer een lust om het te lezen .

Groetjes Bart ( Classic Wingers) :D

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Re: CLASSIC WINGERS

Bericht door stanley » 20 jul 2015, 16:14

Hoi Wim,

Wederom een mooi positief verhaal "de classicwingers" worden goed gevuld, na een eigen fotograaf nu ook al een razende reporter, ik zeg we zijn goed bezig !!

Wim bedankt voor het gezellige,leuke en goedlachse weekend :D :D :D :D :D

Gr Stanley

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: CLASSIC WINGERS

Bericht door Schagerbrug » 31 jul 2015, 23:18

:D

Cornelios
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2016, 14:29
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Poortugaal

Re: CLASSIC WINGERS

Bericht door Cornelios » 12 jul 2016, 21:52

Leuk om te lezen Wim. :D

Gr. Cor
GL1000 K2 ‘78 sinds 2016
GL1800 ‘06 sinds 2019

Plaats reactie