Reis naar OOstenrijk

Plaats hier je mooie reisverhalen
peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 11 mei 2015, 20:14

Beste forumrijders , bedankt mannen , zal aan jullie eens denken als ik zo lekker aan het rondrijden ben in Oostenrijk. :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 25 mei 2015, 17:11

Beste forumrijders , de reis naar Oostenrijk is weer voorbij :( :( . Het was een week waarin helaas het weer ( al de 4 keer ) de pretbederver was :evil: :twisted: . We hebben 4 dagen goed en droge weer gehad 8) :lol: . De rest van de week was het regen en nog eens regen :( :roll: :twisted: :evil: :cry: . Daarom hadden we ( schoonvader Willy ) besloten om een dag eerder naar huis te rijden :!: . Normaal bleven we van zaterdag tot de volgende zaterdag . Maar door de weersverwachtingen voor zaterdag ( het einde van onze week Oostenrijk ) , sneeuw en hevige regenbuien zo wel in Oostenrijk en Duitsland ( vrijdag voor beide landen iets droger en warmer ) zijn we vrijdag al weer naar huis vertrokken :roll: .De komende dagen krijgen jullie , zoals beloofd , een verslag van onze avonturen in Oostenrijk :lol: :!: . We hebben besloten , als we Oostenrijk nog eens doen met motor , later op het jaar te gaan :!: :mrgreen: . Het eerste verslag , de reis van Asse ( onze vertrekplaats ) naar Fusch an der Grobglocknerstrabe ( plaats waar ons hotel is ) . S' morgens om 2 uur opgestaan en een botterhammeke met chocolade verorbert en terwijl nog eens de kaart bekijken . Na de laatste spullen in de motor weg gestoken te hebben , deze klaargezet voor vertrek . De Willy was om stipt op tijd en om 3 uur werden de motoren gestart . Even nog achterom kijken en dan genieten van een rit van een kleine 950km . Het weer was droog en het was niet te koud en we reden in 1 stuk door tot in Luxemburg . Daar werden de motoren van het nodige vocht voorzien en sloegen wij 2 grote koffies achterover . De reis verliep voorspoedige en weldra bevonden we ons op Oostenrijkse grondgebied . Na aanschaf van het vignet ( voor 10 dagen ) reden we door naar het hotel , aankomst rond 15uur . 3 maal getankt en zonder brokken aangekomen . Het vervolg lees je morgen :mrgreen: . Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door cooper » 25 mei 2015, 19:37

Tja, die regio noemen ze ginder ook wel eens "de pispot" van Oostenrijk. :D
Wij waren er verleden jaar 10 dagen en hadden jawel... 10 dagen regen. :(
Wel tof dat jullie alsnog de nodige kilometertjes hebben kunnen afmalen.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 27 mei 2015, 20:44

Beste forumrijders , het vervolg = In hotel Wasserfall werkt er Nederlander die in Oostenrijk blijven plakken is . Een toffe gast ( hij kende ons nog van vorige keer ) . Hij vertelde ons dat we voor het avondeten konden kiezen tussen twee menu's. Ik koos voor het everzwijn , Willy voor de pasta . Ook vertelde hij langs zijn neus weg dat we onze motoren onder het balkon moeten zetten u want er komen nog motorijders ( de eersten hebben de beste plaats onder dat balkon ) . Na het avond eten beslisten we voor zondag de Hochalpenstrabe over te rijden en daarna richting Spittal te rijden . De volgende ochtend na het onbijt starten we de motoren en draaien de neuzen richting de Grobglockner . Aan het loket ( ja , je moet betalen om er op te rijden want het is een natuurgebied ) weten ze ons te vertellen dat we voorzichtig moeten rijden , mist en smeltwater van de sneeuw maken het moeilijk rijden . Een ticket kost 24euro . En wij den berg op .Op een grote parking leggen we even de motoren stil en genieten van het uitzicht .De mist verstopt het grootste en hoogste deel van de berg. En ja hoor , het was opletten geblazen . Het smeltwater liep langs alle kanten over de weg en daar de tempratuur negatief was , waren hier en daar ijsplekken op de weg .Na nog even een souvenierwinkeltje bezocht te hebben ( was op zoek naar een vlag van Oostenrijk voor zoon Bob) . Na wat bochten en twee tunnels door gereden te zijn , komen we aan de andere kant van de berg . Groot is onze verbazing , hier geen mist en een droog wegdek .En ook de zon was van de partij en klom de tempratuur van negatief naar een stevige 19 graden .We blijven weer even op een parking staan en zuigen onze longen vol met gezonde berglucht . We rijden verder naar beneden en laat de gletsjer links liggen ( vorige keer al bezocht ). Aan de andere kant blijven we nogmaals staan om de kerk van het hellige bloed te bewonderen . We geraken aan de praat met een paar toeristen , die onze motoren bewonderen en vragen van waar we komen . We rijden weer verder richting Spittal . We volgen de rivier de moll , de ene keer rechts , de andere keer links van ons .In Stall houden we een korte pauze met een drankje . Na een korte pauze rijden weer verder en rijden richting Spittal . Daarna volgen we richting sallsburg ( n99 ) .Een kronkelende weg voert ons eerst stevig omhoog om daarna stevig te dalen . De bochten zijn scherp en worden soms afgewisseld met een recht stuk en daarna komen er weer bochten aan ( er komt geen einde aan ) ,we genieten met volle teugen . veel tijd om het landschap te bewonderen hebben we niet , want de weg vraagt onze volle aandacht . Gelukkige niet te veel verkeer . In Randsttad nemen we richting zell Am Zee . Even later bereiken we ons hotel en praten we nog wat na over de rit en genieten nog wat na met drank ( ik= cola , Willy = een weisse bier ). :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink: . P.S. de rit was een kleine 470km lang .

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door De Motormuis » 27 mei 2015, 23:26

Fijn dat het weer allemaal zo goed gaat.
Het scheelde dus een jas van de ene kant
van de berg naar de andere kant.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door tumtrans » 28 mei 2015, 08:34

Wij kijken reikhalzend uit naar september! Villach en omgeving is ons doel! Leuk verslag Peter!
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 29 mei 2015, 20:19

Beste tumtrans , ik hoop dat je dan beter weer hebt . En beste Forumrijders = het vervolg . Zondag avond kijken we naar het Oostenrijkse weerbericht en voor maandag ziet het er goed uit . We besluiten de rit naar Zell Am Ziller te rijden . De rit word hier en daar nog wat aangepast .Bij het avondeten maken we kennis met een Duits motorkoppel . Voor hun is de eerste keer dat ze naar Oostenrijk rijden . Ze rijden met een 15 jaren oude Honda Varedero . De motor komt van Belgie' en werd later naar Duitsland uitgevoerd . Het avondeten is weer om duimen en vingers af te likken . Een soepje met een bal van lever , daarna een bord spaghetti carbonara en daarna als toetje ijs met aardbeien en slagroom . Daarna betaalt onze Hollander nog een snaps aan opa en voor mij een grote koffie ( en dan zeggen ze dat Hollanders gierig mensen zijn) . Daarna worden de bedden opgezocht en weldra vallen onze ogen dicht . Na het onbijt samen met onze Duitse vrienden worden de motoren gestart .We nemen de weg naar Zell Am Zee en daarna richting Mittersil (de N168) . De volgende steden passeren we = Passendorf , Steindorf , Uttendorf . In Mittersil nemen we de N 65 richting Krimml . We blijven de N165 volgen en draaien ineens naar rechts richting Gerlos / zell Am Ziller . De weg is in begin tamelijk breed . maar naar mate we hoger komen versmalt de weg en worden de huizen steeds zeldzamer en worden de bomen steeds talrijker en de bochten volgen elkaar steeds sneller op . De weg word nog smaller en op eens komen er ook nog wegen werken aan . De weg word opgevuld met steentjes en we moeten nood gedwongen de snelheid aanpassen aan de staat van de weg . Even denk ik dat we beter kunnen omdraaien maar een stemmetje in mijn hoofd zegt van toch door te rijden ( trouwens we konden nergens draaien of keren daar de weg steil omhoog gaat ) . Langzaam maar zeker word de weg weer beter en gaat de snelheid weer omhoog . Na een rechtse scherp bocht staat er in eens een koe langs de kant van de weg en we besluiten om de snelheid weer te Laten zakken . We passeren het koebeest , dat ons raar aankijkt en het lijkt wel of ze wil zeggen dit stukje gras is van mij. We zien verder geen koeien meer en het lijkt of we op het hoogste punt zijn gekomen van de berg . De weg begint plots te dalen en na enkele bochten slingert de weg zich weer verder omhoog . Er zijn nu geen bomen meer en deze worden nu afgewisseld door rotsen .Even verder op rijden we een brugje over en komen we uit op een grotere weg . Links van ons ontdekken we plots een meer en even verder op kunnen we parkeren . Er is ook een winkeltje annex bistro . Hier verkopen ze vlaggen ( wel niet van Oostenrijk , wel van Tirol ) . We rijden na een korte pauze en een vlag rijker weer verder richting Gnumdt ( nu een slapend skidorp , maar inde winter overspoelt door skiërs ) .Hier en daar worden schilderwerken en herstellingswerken uitgevoerd . De weg gaat weer naar beneden en we zien in het dal de Stad Zell Am Ziller liggen . Het lijkt wel van hier boven een kabouterstad . We duiken naar beneden , geholpen door haarspelbochten , zowel linkse als rechtse .Hier zijn ook weer wegwerkzaamheden bezig .Na de afdaling duiken we het centrum van Zell Am Ziller en volgen richting Aschau ( de N169) ,. In Stumm besluiten we iets te gaan eten en te drinken . Toch hier blijkt alles gesloten te zijn . We kopen wat eten en drinken in de plaatselijke supermarkt en onderweg op te eten . We rijden verder en volgen richting Innsbruck . Even verder nemen we richting Wo"rgl (de N171 en daarna gaat hij over in de N178) . In Kufstein , buiten het centrum vinden we een parkeerplaats met enkele banken en tafels .Het eten word uit de koffers gehaald en we genieten van het uitzicht . Na het eten rijden we verder richting St. Johan In Tirol . Daar aan gekomen volgen we richting Fieberbrunen ( De N164 ) , In saalfelden slaan we af richting Maria Alm ( De N164 verder volgen ). Ook hier gaan we weer omhoog en draaien en keren we dat het een lieve lust .Verder op passeren we volgende dorpen Hinterhal, Dierten, Mubbach . In Bischofshofen nemen we weer een korte pauze en geven onze ogen flink de kost ( het passerende vrouwenvolk laat zich van hun schoonste kant zien ,dankzij het mooie en warme weer ) . We rijden weer verder richting Zell Am zee en word het nog een spannende eindsprint naar ons hotel .Opeens flopt het reserve lichtje aan van de benzinemeter . Aangekomen aan de pomp, enkele Km voor het hotel , blijkt dat ik nog juist geteld nog 2liter heb ( we hadden gisteren niet meer getankt na de rit). Na het tanken gaan we naar het hotel en genieten nog na met een drankje . De rit was ongeveer 355 km lang en voerden ons langs sprookjesachtige landschappen en is zeker voor herhaling vatbaar. :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door GlimWas » 29 mei 2015, 23:00

tumtrans schreef:Wij kijken reikhalzend uit naar september! Villach en omgeving is ons doel! Leuk verslag Peter!
Dat is toevallig, wij gaan ook die kant op in september! Niet zozeer als eindbestemming, maar wel met de bedoeling een nachtje aan de Worthersee door te brengen.
Wie weet.....
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door tumtrans » 29 mei 2015, 23:29

Wie weet wim! :D
We huizen de laatste 3 weken van september in een stacaravan in Ossiach en ik ben altijd online in het buitenland dus ik weet het snel genoeg dan.
De wing gaat overigens mee op een trailer.
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door GlimWas » 30 mei 2015, 09:28

We gaan er eens even naar kijken als de tijd daar is Michel, lijkt me gezellig ff een daggie ofzo :mrgreen:
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 31 mei 2015, 16:56

Beste forumrijders ,

het vervolg = S' Avonds wachtte ons weer een lekker maal , voor mij = varkensgebraad en gepofte patatjes en de Willy een gegrilde vleesschotel en daar een ei over . Het toetjes was een dikke pannenkoek versierd met slagroom en kwakje bessen confituur en langs de andere kant chocolade saus . Lekker en we zijn weer een paar kilo's bijgekomen . Na nog een koffie en wat andere drank besluiten we ins terug te trekken op onze kamer .
We kijken nog naar het Oostenrijkse weerbericht . Dat voorspelt niet veel goeds = regen over grote delen van het land , hogere delen krijgen zelfs sneeuw . Gelukkige geven ze richting Ebenzee nog tamelijke goed weer ( ligt rechts vanSalzburg ).

Na het onbijt besluiten we dadelijk ons regenpak aan te doen , er is mist en de hemel is helemaal dicht met dikke en donkere wolken . Het begint zachte te regenen en de snelheid word aangepast ( de wegen zijn op sommige plekken glad ) .We rijden via de N311 naar Bishofshofen . Daar nemen we rechts de N99 Ponham , even verder nemen we de n 166 richting Neder St . Martin .
Volgende dorpen passeren we St .Martin At Annergebergte , Lungotz, Anaberg , Leitenhaus . De weg gaat eerste kronkelend naar boven en daarna versmalt de weg en loopt door het bos . Naast ons loopt een rivier en die staat zeer laag ( bijna geen water erin ) , dit zal de komende dagen wel veranderen . Na Rubbach gaan we links ( N166) en volgen we richting Bad Goisem , WeibenBach , Lauffen , Bad Ischl , ( N145) , mitterwebenbach , Langewies , Ebenzee. Onderweg , in een plaatselijke supermarkt voorzien we ons van ons middagmaal ( een paar broodjes kaas , wafeltjes , koeken met aardbeien en ook nog wat drank = cola en een paar flessen water .
We bereiken ons doel voor vandaag ebenzee . Aan een plaatselijke inwoner vragen we de weg naar het voormalige concentratiekamp . De man ontkent eerst dat er zoiets is in Ebenzee ( had vooraf al gelezen dat de inwoners niet fier zijn op hun gedrag tijdens wereldoorlog 2 ) , maar een andere man mengt zich in het gesprek en zegt ons hem te volgen . Na enkele km bereiken we het kerkhof speciaal in gericht voor de overledenen van het nazi bewind dat zich hier heeft afgespeeld . De man zegt dat we straks de bruine bordjes moeten volgen . We bedanken de man en parkeren de motoren en wandelen het kerkhof op . Hier liggen joden begraven uit alle landen , verzetsmensen, krijgsgevangenen , politieke tegenstaanders van het nazibewind . Nederlanders , Fransen , Russen , Belgen , Hongaren , alle nationaliteiten liggen hier begraven . Wat heeft er zich afgespeeld op deze plek ??.

Ik verklaar mij nader : In de 2 wereldoorlog moeten hier gevangen galerijen uithouwen in de rotsen , waarin de nazi's hun geheime wapens zoals de v1 en v2 maakten . Ook dienden sommige galerijen als opslagplaats en werkplaatsen waar wapens , rubber ,chemische brandstoffen werden gemaakt en gestockeerd . De sterkste gevangenen van andere kampen ( alleen mannen) moesten hier te voet naar hier komen en slavenarbeid verrichten . Ook werd op het einde van het nazibewind , andere gevangenen naar hier gebrachte, om hun hier in de galerijen op te sluiten en samen met alle bewijsstukken op te blazen in de al klaar gemaakte galerijen . Toch deze weigerden dit en werden uiteindelijk bevrijd door de Amerkanen . Er werkten hier dag en nacht 100.000 mannen om het puin met hun blote handen in treinwagons te laden . De plaatselijk aannemers brachten springstoffen aan en de gevangenen moeten het puin ruimen . Voor de werknemers was alles aanwezig , toiletten , douches , voldoende eten en ze werden ook nog betaald . De gevangenen daartegen weinig eten , ze konden zich niet wassen en moesten in lompen gehuld zware arbeid verrichten . Wie niet meer kon werken werd gedood en soms gewoon in de beton gesmeten waarmee de galerijen werden bekleed .
Na het bezoek aan het kerkhof ( het begon te regenen tijdens ons rondgang op deze verdoemde plek ) . Na ons middagmaal ( dat ons geen van beide smaakten na zoveel wreedheden te hebben bekeken en gelezen = op het kerkhof staan alle namen van de slachtoffers en ook foto's die dit leed nog eens extra duidelijk tonen ) .Na het middagmaal gaan we op zoek naar de galerijen ( sommige zijn opengesteld voor het publiek ) , de bruine borden moesten we volgen had de man ons gezegd .
Door een smalle bosweg stuiten we op een galerijen en hebben geluk . Er komt een klas af (van een school ) en er is ook een gids bij . Wij mogen aansluiten bij de groep en krijgen er gratis bovenop noch extra uitleg . We bezoeken de galerij en zijn onder indruk van het bouwsel dat tot stand kwam door onmenselijke slavernij . De galerijen waren onderling ook nog eens verbonden met gangen en werden gebruikt als opslagplaats. We komen ook te weten ( dankzij de gids) dat de inwoners van Ebenzee , na de bevrijding van het kamp , verplicht waren samen met de kampbewakers de doden en lijken te begraven . Na bevrijding van het kamp vielen hier nog dagelijks duizenden doden door ontbering ( ook al hadden de bevrijders gezorgd voor genoeg eten en konden gevangenen zich nu wassen = alleen de sterksten overleefden ) .

Na het bezoek keerden we , alle twee met een wrange gevoel naar de motoren . We reden weer langs de zelfde weg weer terug naar het hotel . De rit op zich was zeer mooie , maar moest met fluwelen handjes gereden worden door de regen .We hebben ongeveer 320 km gereden . :mrgreen: Groeten peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door De Motormuis » 31 mei 2015, 21:17

He Peter dat is dubbel. :mrgreen: :mrgreen:

Interessant verhaal. Krijgen we nog een stukje geschiedenisles.
Kan me voorstellen dat je je eigen dan niet helemaal lekker voelt.
Maar jammer dat het weer tegen zat. Eten is wel lekker zo te lezen.
Dus je zal wel weer moeten afvallen. Dat wordt dan een paar dagen
je Wing duwen ipv erop te rijden. :lol: :lol:
Kijken hoe het vervolg is.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door RonalT » 31 mei 2015, 21:31

Ik heb er een verwijderd, zodat het nu enkel is. :mrgreen: :mrgreen:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door De Motormuis » 31 mei 2015, 21:35

Dat heb jij goed gedaan RonalT.
Anders denken ze dadelijk dat ik alles dubbel zie. :lol: :lol:
Dus ook fijn dat jij er nu even bij zet dat het nu weer
een enkel verhaal is.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 03 jun 2015, 20:34

Beste forumrijders , het vervolg : Na ons bezoek aan Ebbensee , kregen we als avondeten : een tomaten soep als voorgerecht , een karper met sla en tomaatjes en gebakken aardappels , en als toetje een kommetje gevuld met fruit en bolletje vanille sorbet versierd met slagroom . Daarna nog een grote tas koffie . Onze Duitse vrienden zijn naar Salzburg geweest en hebben een hele dag droog weer gehad , bij de terugkeer naar het hotel hadden de weergoden besloten hun een flinke regenbui te schenken als aandenken aan deze mooie dag . Wij vertelden wat wij die dag gelezen en gezien hadden . Pas om 23uur gaan we naar onze kamer . Daar kijken we nog naar het weerbericht en dat belooft niet veel goeds : veel regen en boven 1000 meter sneeuw. De volgende dag regent het oude wijven ( hevig regen ) , we doen onze ogen nog wat dicht en hopen dat het straks beter word . Helaas , het regent nog steeds maar niet meer zo hevig . We verorberen ons onbijt en blijven wat langer aan tafel plakken ( veel koffie drinken ) en veel naar buiten kijken . We besluiten het erop te wagen , regenpakken worden aangetrokken en vertrekken , na gestaard door de andere motorrijders ( je ziet ze denken = zijn die helemaal gek) . We rijden richting Zell Am zee en nemen daar richting kitzbuhell . We moeten een berg over en het begint weer harder te regenen en daarom word de snelheid drastische verlaagt . Het wegdek , in de bochten , liggen er zeer glad bij en nu begint het nog te hagelen en te sneeuwen . Ik had gedacht , misschien hebben we geluk en is het aan de andere kant van de berg beter .Helaas , het blijft regenen en we besluiten om de rit in te korten . We rijden richting ST. Johan In Tirol en nemen dan richting Saalfelden . Onderweg blijven we even staan aan een grote overdekt pompstation en besluiten om een warme tas koffie te drinken . Na de tweede kop besluiten we weer te keren naar het hotel . Het is echt niet te doen .Wingske zijn achterkant breekt een paar keer uit en het kost me de grootste moeite om het zaakje recht te houden . Willy heeft het ook een paar keer voor . Om 13 uur komen we toe in het hotel , de andere motoren staan nog steeds op dezelfde plek , dus wij hebben alleen waren zot genoeg om bij dit weer te gaan rijden ( rare jongens die Belgen ) . We eten als troost een stuk taart en een grote lekker tas warme chocolade melk . De rit was ongeveer 150 km lang . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Plaats reactie