Reis naar OOstenrijk

Plaats hier je mooie reisverhalen
peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 10 feb 2015, 20:53

Beste Forumrijders , verleden jaar naar Frankrijk geweest en nu heeft schoonvader Willy beslist om nog eens Oostenrijk aan te doen :idea: . 3 Jaar geleden hebben we dit al eens gedaan :!: . We verblijven weer in het zelfde hotel ( hotel Wasserfall in Fusch am Grossglockner ) met een Nederlander als gerant :lol: :lol: . Was in vorige leven een trucker , maar is in Oostenrijk blijven plakken :P :P . We rijden deze keer in een dag naar ginder :shock: ( vorige keer in twee dagen :oops: ) . Het hotel is al geboekt . De Willy heeft de route om naar daar te rijden al uitgestippeld :roll: . Ik heb al ritten klaar voor 4 dagen :!: ( moet er nog 2 uitstippelen :oops: ) . We hopen dat we wat meer geluk hebben met het weer (vorige keer = 4 dagen regen op onze nek :twisted: :evil: :twisted: :evil: ) . Ik hou jullie wel op de hoogte nadat we weer thuis zijn . :mrgreen: Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6744
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door De Motormuis » 10 feb 2015, 23:06

Hoi Peter.

En wanneer gaat deze trip dan plaats vinden ??
En krijgen we weer zo'n leuk reisverslag ??
In ieder geval een hele leuke en fijne vakantie
voor jullie beiden.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door cooper » 11 feb 2015, 07:24

Peter, moest je interesse hebben stuur me dan je emailadres dan zend ik je de routes die wij verleden jaar reden in Oostenrijk.
Misschien zit er eentje , of meer, tussen dat je kan gebruiken. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 11 feb 2015, 10:58

Beste Motormuis , deze reis gaat door vanaf de 16/05/2015 tot 23/05/15 :!: :arrow: . En natuurlijk krijgen jullie weer een uitgebreid reisverslag te lezen op dit forum :!: . Het is dus nog even wachten , maar de voorbereidingen zijn al gestart . Het is daarom dat ik niet aanwezig kan zijn bij het lange weekend Drenthe :( :( , dat Wim en zijn vrouw organiseren , spijtig had er graag bij geweest .Maar ja , een mens kan niet op twee plaatsen te gelijk zijn :oops: . En misschien zal het voor mijn schoonvader de laatste grote reis op de motor worden ( de mens word al 68 jaa :!: r) . Natuurlijk ,als hij volgend jaar weer op reis wil , geen probleem voor mij :lol: . :arrow: Maar dan moet ik weer rekening houden met mijn zoon , die dit jaar (voor het eerst ) met de GoldWing zal en mag meerijden :wink: .Dan zullen we onze reis moeten plannen met een schoolvakantie . Mijn zoon ( 8jaar oud) ziet het al helemaal zitten om mee te rijden met papa en opa :lol: :P . Het motorrijden is hem met de paplepel bij gebracht . Vroeger had hij spijt als zijn papa en opa en de werkmakkers vertrokken voor een rit :? :? , maar nu kan hij eindelijk mee :!: . Zo zie je maar , de opvolging van een medereiger is er al ,wanneer schoonvader niet meer meekan :wink: :wink: :lol: :lol: . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door Chris.Wolters » 11 feb 2015, 14:52

Oostenrijk
Kinderen onder de 12 jaar mogen in Oostenrijk niet als passagier achterop. Voor de snelwegen is een vignet vereist. Let op de snelwegen niet alleen goed op je snelheidsmeter, maar ook op je klokje: tussen 0.00 uur en 5.00 uur 's nachts wordt de overdag geldende maximumsnelheid van 130 km/u gereduceerd tot 100 km/u. Uitzondering is de A1 van Salzburg naar Wenen en de A2 van Wenen naar Villach. Vergeet ook niet een EHBO-kit mee te nemen; je bent verplicht om deze bij je te hebben. En draag je een bril? Dan ben je evenals in Zwitserland verplicht om een reservebril bij je te hebben.
Bron: KNMV http://www.knmv.nl/Veiligheid/Wet---Reg ... uitenland/ opgeroepen op 11-2-2015.

Dus Peter n.d. volgend jaar niet naar oostenrijk met de jonge achterop...
Maar verder waarom heb je gewacht tot 8 jaar ???
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 11 feb 2015, 18:41

Beste Kris , ik was niet van zin om volgend jaar met mijn zoon naar Oostenrijk :!: . Eerst zien hoe hij zich gedraagt (zoon) op een gewone rit :roll: .Daarna pas eens een weekend in eigen land (langzaam opbouwen :idea: ). En daarna pas eens een vakantie naar het buitenland :!: . En bij ons mag een kind pas achterop , als hij met beide voeten op de voetsteunen kan (voeten plat op de voetsteunen) . En ook pas van af 8jaar mag een kind mee achterop . En bedankt voor de tips :!: . Maar , beste Kris , het is niet de eerste keer dat ik met de motor naar Oostenrijk rijd (het is met deze keer er bij geteld de 4 keer =2x met het vrouwke , 2x met schoonvader Willy ) . En onze snelheid houd ik altijd in het oog , zowel in het binnenland en zeker in het buitenland .Heb op al die jaren dat ik met de motor rijd (24jaar) 1x een fikse boete gehad ( 3weken rijbewijs kwijt en een boete van 371,84 euro = 15000belgische frank :evil: :evil: :evil: :evil: ) . Daar na gezworen dat ik nooit meer voor de staat ga werken ( = geen boetes meer :twisted: :twisted: :twisted: ). Nogmaals bedankt voor de goeie raad . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door Chris.Wolters » 11 feb 2015, 19:28

Beste Peter,

Het is Chris...... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Maar goed ik las 8 jaar :wink: en volgend jaar naar oostenrijk :roll: :roll: dus ik dacht "ik heb ergens gelezen dat er europese landen zijn met leeftijdsgrenzen en oostenrijk was daar 1 van :!: :!: " ik ik hoopte je er mee van dienst te zijn. :?: :?:

Verder ben ik benieuwd welke voetsteunen jij hebt op je GW :idea: :idea: :idea: . Mijn dochter is 6 jaar :lol: 8) en erg lang voor haar leeftijd maar ze kan niet bij de voetsteunen komen (helemaal onderop. :cry: :cry: :cry: )
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 12 feb 2015, 16:48

Beste Chris :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: , ( Grapje ) . Mijn zoon is zeer groot voor zijn leeftijd en op de Gold Wing (model 1800/2012) staan de gewone voetsteunen op. Op de 1500/se stonden vroeger voetsteunen op , die je door middel van een knop naar boven kon zetten en zodoende ook een duo kon meenemen die klein van gestalde is . Voor de 1800 modellen bestaat er ook zo iets , en het heet :Passenger Floorboard Risers . Beschikbaar voor de 1800 met bouwjaar = 2001/2010 -2012 en het is een product van Big Bike Parts ( schow crome accessories) .Ik ga het even opzoeken of er ook zo iets bestaat voor een 1500 en laat je dan wel iets weten . Wist niet dat bij jullie ( Nederlanders) je kind vanaf 6jaar mee achterop mocht op de motor . Wat eigenlijk mijn punt is : als mijn zoon oud genoeg is mag hij mee op de Gold wing ( maar nog niet mee op reis) .Eerst zien hoe hij zich gedraagt op een gewone dag rit ( ongeveer 250km) . En Nogmaals mijn excuses dat ik je naam in het vorige bericht verkeerd geschreven had . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink: En nogmaals bedankt voor de tips ( maar dat wist ik al)

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door Chris.Wolters » 12 feb 2015, 16:54

peter n.d. schreef:Wist niet dat bij jullie ( Nederlanders) je kind vanaf 6jaar mee achterop mocht op de motor .
Nog veel erger Peter, er is geen minimum leeftijd alleen gezond verstand en kleding helm verplichting.
Als Nederland wil je meestal met de regels voorop lopen maar in dit geval is er niets geregeld, nadat Den Haag dit nu leest zullen we binnen kort wel onder de noemer Europa nieuwe regels krijgen die strenger zijn dan de buren.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 12 feb 2015, 17:06

Beste Chris , goed nieuws , ook voor een 1500 bestaat er zo een systeem . Ga naar de website vanBiker'sBest , klik op 1500 en ga daarna naar voetsteunen en daar zie je dan de oplossing ( het is ongeveer het zelfde systeem als bij de 1800) . En als we mekaar eens op een forumrit tegen komen, gaan we er 1op drinken . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 22 feb 2015, 13:32

Beste forumleden , de ritten zijn uitgestippeld en ik heb ook enkele dingen gevonden die we kunnen gaan bekijken indien het weer niet mee zit :idea: . Nogmaals wil Cooper bedanken om mij de ritten door te sturen die hij heeft gereden :!: :!: . En nu kan het aftellen beginnen. :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door peter n.d. » 09 mei 2015, 21:35

Beste Forumrijders , het aftellen is bijna ten einde :shock: . De laatste voorbereidselen worden van de week afgehandeld : vandaag een bezoekje aan de man met de gouden handjes :roll: , de routes naar en van Oostenrijk worden nagekeken en eventuele aangepast in gevolge van weg werkzaamheden op de Duitse snelwegen :idea: .Ook de te rijden trips in Oostenrijk worden aanstaande week nog eens nagekeken :roll: . Wingske krijgt donderdag nog eens een flinke wasbeurt en worden de koffers gevuld :idea: . Ook de weerberichten worden elke dag gelezen ( het ziet er voor aanstaande zaterdag al niet te best uit :twisted: :evil: :twisted: :evil: ) :arrow: , we zullen maar hopen dat de weerman / vrouw er weer eens flink naast zitten met hun voorspellingen :!: :mrgreen: . Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door pijnenburg » 09 mei 2015, 21:37

Veel plezier Peter. :D
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6744
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door De Motormuis » 10 mei 2015, 18:00

Heel veel plezier en een hele fijne vakantie.
En natuurlijk veel fijne en veilige kilometers.
We lezen wel hoe het jullie gaat onderweg.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Reis naar OOstenrijk

Bericht door cooper » 10 mei 2015, 20:55

Enjoy your ride mate! ;-)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie