Oranje Tupperware was in Noorwegen

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door Foks » 24 dec 2014, 10:59

Het is eind augustus 2014 en het oranje Tupperware staat gereed voor de reis naar Noorwegen.
Deze is reis is verzorgd door ANWB promotor op basis van halfpension inclusief de veerdiensten en de routes op digitaal formaat.
Conclusie weer een mooie reis en wat is Noorwegen schitterend.
Afbeelding

Op vrijdag 22 augustus vertrek ik eerst over de snelweg en daarna binnen door naar Der Tourstop in Langelsheim .
Afbeelding
Via het Goldwingforum had ik vernomen dat het daar goed toeven is en tevens kon ik voor een vriendin een geleend kussentje afgeven. Fijne ontvangst, goed gegeten en geslapen.
Omdat ik de volgende dag pas om 17.00 uur in Kiel moet zijn doe ik rustig aan en ga helemaal binnendoor. Mijn mooie oranje Goldwing 1800 doet het uitstekend. Bij de boot ontmoet ik de reisleiding en uiteindelijk alle andere deelnemers.

's Avonds tijdens het eten raak ik in gesprek met Jeroen, Mevlut en Bart. Daar Bart en ik solo onderweg zijn besluiten we samen met de overige twee te gaan rijden. Dit blijkt een geweldige combinatie. Zo rijden we alle dagen in Noorwegen samen op. Jeroen en Mevlut rijden beide een BMW R1200 GSA, Bart op een Honda VFR1200F en ik op een oranje Tupperware Goldwing 1800.
Afbeelding

We arriveren in Gotenborg en rijden vandaar uit via de veerdienst Moss-Horten naar ons eerste hotel in Kongsberg. de daarop volgende dag rijden we naar Beitostolen. vervolgens dag 4 naar Grotli. Dag 5 naar Stalheim. Dag 6 naar Sand. Dag 7 naar Byrkjedal. Dag 8 naar Stavanger en en op dag 9 arriveren we met de veerboot in Hirtshal alwaar de reis eindigt. Vanuit Hirtshal ben ik over de snelweg in een dag naar Hengelo gereden. Om de dag erop op mijn gemak het laatste stuk naar huis te doen.

Een greep uit de ervaringen:
Zwemmen in een bergmeer. Mevlut en Bart staan elkaar te stangen. Als jij gaat zwemmen dan doe ik het ook. Het is woorden en geen daden. Ik neem niet deel aan het gesprek, maar loop naar de waterkant. Ontdoe mezelf van alle kleding en spring in het water. Het was koud en klein. Maar later nadat ik me had aangekleed heb ik alles terug gevonden. Nu springen Bart en Mevlut ook in het water. Zij konden niet achterblijven. Jeroen trad op als fotograaf. Afbeelding

Spaghetti circuit bij Lysebothn. 27 haarspeldbochten. Ik raad u aan dit eens op te zoeken en u ziet wat ik bedoel. Een stukje om het gas open te draaien en het e.e.a. te laten schrapen door de bochten. Hier blijkt wederom hoe ons groepje aan elkaar gewaagd is. Wat schitterend. Genieten.

Iedereen achter het oranje Tupperware aan. Na het spaghetti circuit eindigt de route bij een hotel. Later blijkt dit niet het gereserveerde hotel te zijn. In overleg met de receptionist en een telefoontje moeten we nog ongeveer 3o kilometer verder zijn. De receptionist legt mij uit hoe we het gerichtst kunnen rijden. Buiten gekomen tref ik de reisleiders en leg de situatie uit. Iedereen besluit om achter mij aan te rijden. Ik op de mooiste motor voorop met een stoet van ongeveer 20 motoren door de schemer en regen naar het gereserveerde hotel.
Afbeelding

25% op en 33% af. In de omgeving van Tronasen ligt een dodelijk gevaarlijke weg. Deze is vijf kilometer lang en is eenrichtingsverkeer. Deze weg is voorzien van korte en steile haarspeldbochten. Op de top ligt nog een stuk ontverhard. Dit is goed te doen volgens de reisbeschrijving. Op de boot naar Denemarken wordt hier over gesproken. Het blijkt dat maar vier deelnemers deze mooie, gevaarlijke, uitdagend weg hebben gereden. U mag raden wie.

Weer een mooie geweldige reis. Noorwegen is bij eenieder aan te bevelen.

Voor meer foto's zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=WZJBXM8T" onclick="window.open(this.href);return false;
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door RonalT » 24 dec 2014, 13:33

Mooi Peter.... zo te zien een schitterend land.

Maar die laatste foto? Ben je daar ook echt niet verder gereden? :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door Foks » 24 dec 2014, 15:47

Ronalt,

Helaas. het was volledig geblokkeerd.
Dus neen.

Hier hield het op.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door director » 24 dec 2014, 16:13

Mooi verslag Peter ,je maakt mooie motorreizen.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door cooper » 24 dec 2014, 19:31

Ongetwijfeld een prachtige reis geweest.
Ik hoop er dit jaar ook naartoe te kunnen, alleen vrouwke nog overtuigen. :D
Iemand overtuigingssuggesties ????? :lol: :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door RonalT » 24 dec 2014, 21:22

Het weer?
Of de schnitzels met fritten zonder mayonaise ! :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door Wim-S » 25 dec 2014, 10:32

leuk verslag met mooie beelden bedankt hiervoor
mvrg wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Rob Pt

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door Rob Pt » 26 dec 2014, 00:33

Inderdaad een mooi verslag van een reis door een prachtig land.

Deze foto uit je album

Afbeelding

komt me bekend voor want daar zijn wij ook langs gekomen (ik meen in 2003). Overigens geen idee meer waar het was.

Afbeelding

en prompt toen we verder gingen werden we zeiknat want toen sloeg het water echt over de brug dus niet van die waternevel zoals op de foto die ik even daarvoor vanaf de parkeerplaats had genomen.

Afbeelding

Maar Noorwegen en Zweden kan ik iedereen aanbevelen. Geweldige landen om met de motor doorheen te reizen. Ook met een Goldwing ...... :wink:
Natuurlijk wel net zoals wij er rustig de tijd voor nemen en minstens zo'n maand of 3 in die landen rond zwerven. Oh, wacht even wij zaten toen al in de VUT geloof ik ................ :lol: :lol:

Rob

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door KvH » 26 dec 2014, 12:35

Rob Pt schreef:wij zaten toen al in de VUT geloof ik
VUT? Wat een luxe! ;) Ik mag al blij zijn als ik over een jaar of 35 nog met pensioen kan :lol:

Gebruikersavatar
andreanita
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010, 10:23
Locatie: Nieuwleusen

Re: Oranje Tupperware was in Noorwegen

Bericht door andreanita » 28 dec 2014, 08:18

Wauw Peter, wat mooi om te zien, mooie foto's en een mooi verhaal, ja wij moeten die kant ook maar eens op met de motor, al wel eens met een camper gedaan, maar het is inderdaad een van de mooiste landen die ook gezien heb.
Look like an angel...Drive like a devil

Plaats reactie