Hoe een prachtige reis eindigde................

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door Black Wing » 03 sep 2014, 20:40

Dat is niet zo mooi, ik schrik er van :cry:
maar ben blij dat jullie er nog relatief goed van af gekomen zijn, Els wat minder helaas
maar in ieder geval niets blijvend
beterschap, ik hoop dat jullie snel weer de oude zijn :)
Groeten, Eric

Karin

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door Karin » 03 sep 2014, 21:18

Hopelijk komt alles weer in orde.
Heel veel beterschap!

peter

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door peter » 05 sep 2014, 08:31

Mooi verhaal en een mooi einde, alleen dat stukje met die ellende..... Je hebt inderdaad mazzel gehad. Ik hoop voor je dat het goed komt met alle kwetsuren en dat de wing op een of andere manier ook weer inorde komt.

Succes met de genezing.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door Honda GL Castlebiker » 06 sep 2014, 10:45

Zo Jan en Els, wat een verhaal! Ik vond het al wat dat je gescheiden werd op de boot. Als we de boot naar Griekenland hebben kom je ook met 2 vreemde kerels op de kamer. Maar als m'n vrouw mee ging, zaten we altijd samen en kwam er niemand bij. Dat zou ik ook niet willen. Maar enfin, eigenlijk is dat helemaal niet meer belangrijk als je de rest van het verhaal van je leest.

Zit ik die foto's te kijken, denk mooi die natuur. Dan die foto waarbij je schrijft: leuk wat je met zo'n moderne camera allemaal kunt doen. En dan opeens boem, motor van de weg.

Ellendig dat het zo gelopen is. Aan de andere kant: je hebt het allebei overleefd en komt er (neem ik aan) weer bovenop. Het had erger gekund. Motor is ook ellendig. Weet niet of WA+ hetzelfde is als casco? Maar je motor is wel total-los, daar durf ik wel om te wedden.

Maar god, wie had gedacht dat het zo zou verlopen hè. Op de één of andere manier bekruipt me nu best een klote gevoel. Weet niet waarom. Maar ondanks dat het erger had gekund, is het toch geen vrolijk verhaal natuurlijk.

Wel gewoon weer kijken naar een andere Goldwing dalijk en weer motorrijden? Of voorlopig even genezen ervan? Ik had dat wel toen ik voor de 2e keer van de motor af werd gereden. Effe geen motor meer. Na een ongeluk kom je er eigenlijk pas achter hoe kwetsbaar je bent.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door wingryder » 06 sep 2014, 12:24

Hoi allemaal,

Allereerst natuurlijk allemaal bedankt voor de meelevende reacties.
Ik kan jullie verzekeren, en iedereen die wel eens een ongeval heeft meegemaakt zal het beamen, zo'n val verdient geen navolging. :( we zijn nu weer een kleine week verder, het gips is vervangen door mooi blauw kunststof :shock: maar de kraag zit er nog en ik wacht op een afspraak met een neuroloog. Met Els gaat het langzaam de goede kant op, alles doet nog pijn maar dat hoort er bij :( .maar wat ook meespeelt is de gedachte dat we beiden, maar vooral Els, toch aan de dood ontsnapt zijn :shock: die gedachte spookt regelmatig door ons hoofd, zal nog wel even duren.
Met de verzekering ben ik wel wat verder, de motor komt in ieder geval naar nederland en ik hoop dat het wrak :shock: :shock: nog wat opbrengt. Er is altijd handel in dat soort zaken.
Ben benieuwd hoe het afloopt. @castlebiker, stiekem heb ik wel al gekeken naar andere een 1800. Ben ook zeker niet bang om weer op te stappen, omdat ik weet dat ik geen gekke dingen heb gedaan. Ook Els is niet bang om weer achterop te gaan. Maar dat is allemaal van later zorg, eerst maar eens helemaal fit worden, maar dat duurt nog wel even.
Ik hoop zo snel mogelijk weer eens van de partij te zijn bij een forum activiteit.

Groet jan en els
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door peter n.d. » 06 sep 2014, 13:34

Beste Jan en Els , kijk naar de toekomst , ook al heeft het verleden diepe wonden geslagen letterlijk en figuurlijk . Ik vind het super dat jullie beiden weer durven denken om weer met de motor te gaan rijden . Ik hoop en denk dat jullie als koppel veel sterker uit dit ongeluk gaan komen . Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door De Motormuis » 07 sep 2014, 17:29

Jan en Els,
Van harte beterschap gewenst.
Hoop dat jullie er weer helemaal
goed bovenop komen.
En succes met het vervolg met de Wing.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door summerwing » 10 sep 2014, 16:36

heel veel sterkte met het herstel van de gezondheid

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door GlimWas » 22 sep 2014, 14:43

Misschien wat aan de late kant, maar ik wens jullie natuurlijk ook beterschap en tóch nog veel (veilige) motorkilometers toe.
Was zo'n mooi verhaal............. Ga het nog maar een keer afmaken!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door wingryder » 02 okt 2014, 18:22

Yo Wingers,

Even een update vanuit Voorhout, Het gaat met ons gestadig de goede kant op, gips is er af. Enkel is nog wel dik maar dat gaat vanzelf over, zeggen ze, :D wachten we af. en anders blijft ie maar dik, 'k heb toch al verkering :lol:
M'n nek is een ander verhaal, die kraag is er af maar veel beweging zit er nog niet in, er komt nu een heel aardige fysiotherapeute bij ons thuis om de zooi weer gangbaar te maken. 't is een lieve meid maar ze doet me verrekte veel pijn :shock: :( maar ik merk wel dat het wat helpt.

Met Els gaat het ook de goede kant op, heeft nog geen uithoudingsvermogen maar ook dat is een kwestie van lopen, fietsen (hometrainer) en haar arm cq schouder bewegen. maar voor ze weer haar bloedjes van groep 8 kan mannen zijn we wel een aantal weken verder.

De motor is inmiddels bij Antoon naar binnen gebracht, netjes vacuum verpakt. is vandaag bezorgd :? :? :shock:
Is toch weer ff schrikken als je het ziet.

Afbeelding


heb gelijk de verzekering gebeld en er staat voor maandag een bezoekje van de expert op de rol.
Ben benieuwd, Als dit geval net zo wordt afgehandeld als de rest van de schades hoor je mij niet klagen. zonder nu reklame te willen maken voor Unive, tot nu toe hebben ze met veel coulance en zeer rëeel de zaak afgehandeld. Vanaf het moment dat ik vanuit IJsland belde met het slechte nieuws naar de alarmcentrale tot nu toe, niets dan lof en waardering over hoe het allemaal geregeld is.
Wellicht scheelt het dat we alles bij Unive hebben ondergebracht zodat je geen gezeik krijgt over wie wat moet betalen, maar toch, het gaat allemaal heel goed.
Misschien zijn ze niet de goedkoopste maar deze service is me heel wat waard.

Hoe het verder gaat horen jullie, ik denk dat het voor veel mensen interessant is hoe een verzekering de zaken afhandelt.

Groet,

Jan


heb
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door RonalT » 02 okt 2014, 20:51

Jan, als je zoiets overkomt en je wordt zonder gezeik geholpen door de verzekeraar is dat zeker waard om bij die verzekeraar verzekerd te zijn. Het is allemaal al zo lastig. Zelfde heb ik ervaren toen Karin in Oostenrijk haar ben brak. Dingen waaraan ik niet dacht werden door hen als vanzelf opgepakt. Was overigens niet Univé.... maar er zijn meer goede verzekeraars.
Mijn motor is ook ondergebracht bij Univé en ik ben blij om te horen dat het goed gaat, zowel met Elsen jou als met de motor....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door Black Wing » 02 okt 2014, 23:32

goed om te lezen dat het goed met jullie gaat,
mijn vrouw heeft vorige week een klein botje in haar hand gebroken,
als ik nu zie wat dat al voor een beperkingen oplevert kan ik me voorstellen wat dit voor jullie inhoud :shock: :wink:
veel succes bij de revalidatie, en hou de moed er in :D
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door wingster » 03 okt 2014, 10:34

Pfff Fijn om te horen dat het in ieder geval steeds beter met jullie gaat.
Succes allebei met de revalidatie.

En de motor/verzekering hiervoor komt vast en zeker ook goed.

Sterkte en succes allebei

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door wingryder » 07 okt 2014, 10:01

Yo Wingers,

Afgelopen zaterdag ben ik met een vriend van ons naar Hilvarenbeek gereden om bij Antoon te gaan kijken naar de wing die uit IJsland gearriveerd was.
Vooraf in de auto hadden we het er over dat er wellicht nog zaken zouden zijn die ik kon overzetten op een eventuele andere motor, denk aan rugleuning, armsteunen etc.
Na een ritje van 1,5 uur kwamen we bij Antoon en werden, zoals altijd, hartelijk ontvangen. De koffie werd al rap getapt en in het voorbijlopen wierp ik een eerste blik op mijn brommertje :shock: :shock: :shock:

In Ijsland op de "crashscene" heb ik vluchtig gekeken naar het ding en later heb ik de foto's nog eens bekeken die bij de berger gemaakt waren.
Toen dacht ik nog dat het wellicht nog meeviel, maar................................ :shock: :shock: de werkelijkheid was anders.
Het is echt ongelooflijk, er is vrijwel niets meer heel.
Op bijgaande foto's kun je het zien en begrijpen je wellicht waarom ik accuut pijn in mijn hoofd kreeg :? :?

Afbeelding

Let op de vorkpoten :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als je goed kijkt zie je dat er bijna in elk stuk plastic een scheur of barst zit en dat van veel metalen delen ook niet veel meer over is.
Maar.........nadat ik het alarm had uitgeschakeld, contact aan, startknop indrukken en.............lopen :shock: :D :D als een zonnetje.
Zo'n 1800 blok is echt onverwoestbaar.
Het enige wat ik heb gedemonteerd was de Zumo, die doet het ook nog. ook dat is kwaliteit.

Gisteren, 6-8-14, (leuke datum :D ) is de expert geweest, ik hoop snel iets te horen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Hoe een prachtige reis eindigde................

Bericht door edvissers » 07 okt 2014, 10:20

Jan en Els,

gisteren was ik bij Antoon en zag jullie GL staan. Door Antoon werd ik attent gemaakt op jullie verhaal. Dat is heftig zeg. Ik wens jullie beiden veel sterkte bij jullie herstel.
Groeten,

Ed

Plaats reactie