Karin en RonalT in Rothenburg/Hasselt

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Karin en RonalT in Rothenburg/Hasselt

Bericht door RonalT » 10 aug 2014, 16:38

Vrijdag was onze slachtte dag zoals later zou blijken.

Een rondje van 124 km bestaande uit twee lussen van de Midden Limburg route. Een beetje langs plaatsen als Heusden - Zolder en Zonhoven. Ook het circuit van Zolder nog in een paar flitsen gezien. Zo te horen waren er mooie zware 4-takten aan het rijden, maar dat kon ik niet goed zien.
Helaas begonnen er toen wat druppels te vallen, nog niet veel, maar toch......
Nog lekker doorgereden, totdat er meer en meer druppels gingen vallen. Regenvoeringen in de jassen en de kortte weg terug naar het hotel. Als je trouwens in Belgie huizen wilt gaan kijken kan ik je deze route aanbevelen. Je rijdt veela tussen de lint-bebouwing door waar het Noordelijke deel van België mee volgebouwd is. Tussen de huizen door zie je wel mooie landschappen. Jammer.....

Toch nog 120 km gereden.

En maar weer de stad in. We hadden nog niet alle winkelstraatjes gezien. En lekker gegeten. Het regende af en toe, daardoor was het niet druk in de stad en op de terrassen, wij hadden een plekje gevonden onder een prachtig luifel waar we nog lekker mensen-konden-kijken het ene moment liepen ze met paraplu's en even later weer zonder. En natuurlijk ook weer het straat-theater.... zoals deze man, die van een of ander kermisvliegtuig een attractie gemaakt had. Het ding reed elektrisch en hij stuurde het geheel met lucht. De wielen konden afzonderlijk omhoog-omlaag.
Afbeelding

Maar de vrijdag was enigszins verregend.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Karin en RonalT in Rothenburg/Hasselt

Bericht door RonalT » 10 aug 2014, 17:17

Zaterdag 9 augustus

Omdat de rit gisteren niet zo'n succes was had ik voor vandaag mbv de motorkaart een route gemaakt ten Zuid-Westen van Hasselt. Dit was een stuk fijner om te rijden.
Vele mooie wegen die soms diep in het landschap lagen. Wat af en toe wel wat zand op de weg tot gevolg had. Op een moment kwamen we dan ook een groot bord tegen dat er werk gemaakt werd om te voorkomen dat er modder en water op de wegen terecht kwam. En modder en water hebben we gezien. Een waarschuwing langs de weg 'pas op, modderstroom" (niets te zien overigens) en water op de weg.
Afbeelding
(zoals Peter (Foks) altijd zegt "een Goldwing kan overal doorheen tot het tegendeel bewezen is")

We waren er door heen gereden en het water stond ongeveer 15-20 cm hoog. Dus voor de foto ben ik nog een keer terug gereden en weer terug. Alleen reed ik terug een beetje te hard en het water spoot over mij heen, het kwam zelfs door het ventilatierooster gespoten. Dus voor de foto even wat voorzichtiger gereden..... :wink:
Dit was de enige doorwaadbare plaats in België, het water stroomde een akker af een maïsveld in :lol:

Karin weer achterop genomen en verder gereden.

We zijn ook nog in een gedeelte geweest waar men Frans sprak, dat merkte we toen we bij een verkeerslicht stilstonden. Er kwam jongetje aan gerend die in een voor mij onverstaanbaar koeterwaals iets tegen ons zei. Op mijn reactie "sorry ik versta je niet" riep hij in het Nederlands dat we een mooie motor hadden. :wink:

Totaal vandaag 170km.

De allerlaatste keer de stad in om een hapje te gaan eten en wat rond te kijken. Nou dat kijken is gelukt en het eten nog beter.....
Afbeelding

Voor Karin spaghetti met pesto - zongedroogde tomaten - parmezaanse kaas en voor mij mosselen met spaghetti. Een behoorlijk bord vol .... :roll:
Maar het is allemaal opgegaan muv de schelpen.

En morgen een korte rit naar huis.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Karin en RonalT in Rothenburg/Hasselt

Bericht door peter n.d. » 10 aug 2014, 17:34

Beste Karin en Ronalt , jullie hebben Belgie leren kennen met alle zijn voordelen en nadelen . Nog een mooie ritje naar huis en ik hoop dat het weer morgen stukken beter is dan vandaag . Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Karin en RonalT in Rothenburg/Hasselt

Bericht door De Motormuis » 10 aug 2014, 17:44

Mooie reportage.
En ondanks een dag wat minder weer hebben jullie
zo te zien en te lezen toch een leuke vakantie gehad.
Nu nog een fijne en veilige terugrit naar huis.
Tot een volgende keer met een of ander forum gebeuren.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Karin en RonalT in Rothenburg/Hasselt

Bericht door pijnenburg » 10 aug 2014, 19:50

Toffe foto s en een leuk reisverhaal. Doen jullie goed. :D
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Karin en RonalT in Rothenburg/Hasselt

Bericht door RonalT » 12 aug 2014, 11:44

Zondag de 10-de augustus was onze laatste vakantiedag (althans in B/D want we hebben nog twee weken vrij)

Ontbijtje, kamer opgeruimd en alles weer in de 4 tassen gepropt, We hebben namelijk de standaard 3-tassenset bij ons en een Ortlieb Rack Pack die mooi op het topkofferrek past.
Afbeelding

Deze hele handel naar de motor gesleept die zoals al eerder geschreven 100 mtr verder bij het Holiday Inn hotel staat. Slot er af tassen erin/op en geprobeerd weg te rijden. Alleen mochten we de kruising niet oversteken want de weg er tegenover was sinds kort eenrichtingsverkeer (met zo'n rood bord met witte balk). Dus na 10 meter was er al een navigatieprobleem. :(

Afbeelding
ongeveer 50 meter na deze verkeerslichten moesten we rechtsaf

Gelukkig kon ik dit vlot opgelost krijgen door een rondje over de ring R70 te rijden (Thonissenlaan, Guffenslaan en Martelarenlaan te rijden).
Daarna vlot verder via kleine weggetjes, het Albertkanaal en de Kleine Nete over. Via plaatsjes als Halveweg, Genenbos en Zittaart kwamen we langs Geel en Grobbendonk. Tot nu toe hadden we enkel water spetters geoeld,maar bij Sint-Job-In-'t-Goor begon het toch wat serieuzer te spetteren. Net voor we de E19 over zouden steken gingen de sluizen open en begon het echt te regen. Dus onder een grote boom gestopt en de regenvoeringen weer in de jassen. Vanaf hier is de weg me goed bekend en kon ik dus een iets snellere en kortere route nemen. Het kwam overigens ook goed uit want de 'Waterstraat was afgesloten' en we hebben de N117 langs Essen naar Roosendaal genomen. Onderweg werd het weer droog en ging later weer regenen zodat we in stromende regen thuis kwamen.

Maar we kunnen toch terug kijken op een leuke halve-week in Duitsland en een leuke halve-week in België. Heerlijk gereden, tijd genoeg gehad om de steden Rothenburg en Hasselt te bekijken en lekker gegeten.
De totaal gereden afstand was 1245 mijl en dat komt overeen met 1245 x 1,609 = 2003,2 km


Misschien dat we volgend jaar weer wel zo iets ga bedenken....
Met een hele groep is erg gezellig, maar niet altijd even gemakkelijk. Met zijn tweeën vind je veel gemakkelijker een tafel op een terras of leg je sneller een behoorlijke afstand af.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie