3 dagen trip op de GL1000K3

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

3 dagen trip op de GL1000K3

Bericht door ronbalkema » 23 jul 2014, 21:55

Jullie een tijdje geleden op de hoogte gehouden van mijn pech-perikelen op de GL1000.
Als er goede berichten zijn, zal ik het ook laten weten.

Dat was dit (lange) weekend. Donderdag 17/7 de GL1000 gepakt voor een ritje over binnenwegen door Nederland (via de Veluwe naar Brabant/Limburg). Dit alles met zeer mooi weer (eigenlijk iets te warm, maar ik moet niet zeuren). Achter Valkenburg de grens over Belgie in en heerlijk langs kleine weggetjes La Roche bereikt en overnacht. Heerlijk terras-weertje en smakelijke biertjes. Omdat ik meestal alleen reis en zo ook deze keer weer, maak ik het meestal niet te laat.
De volgende dag ook weer geheel over binnenwegen (zonder navigatie en zonder kaarten) via de Belgische Ardennen de Franse Ardennen ingereden. Ook dit was weer een warme dag. De motor hield zich goed en via Luxemburg langs de moezel (Trier) in Cochem aangekomen. Gezellige vakantiedrukte, maar daardoor kreeg ik bij de eerste 2 adressen nul op het rekest qua overnachting. Op het 3e adres was het raak (en goedkoop). Veel motoren in Cochem.
De volgende dag (zaterdag) ook weer in warm weer vertrokken langs de rest van de Moezel en via Koblenz binnendoor naar Winterberg gereden. Het was ongelooflijk warm. Hele weekend in t-shirt gereden (ja, ja ik weet het, niet verstandig).
Vanaf Winterberg verder binnendoor terug naar Appingedam.
De motor heeft zich de hele weg goed gehouden. De eerdere problemen hebben zich niet weer voorgedaan. Weer 1650 kilometer op de teller erbij. Inmiddels nu 334.000 kms gereden en we gaan rustig verder.

Iedereen goede vakantie toegewenst.

Gr. Ron Balkema
GL1000K3

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: 3 dagen trip op de GL1000K3

Bericht door Roelof » 31 aug 2014, 09:40

Ja Ron, lijkt mij idd een mooie route en vooral de snelwegen mijden :D .
Wat ik mij afvraag: heb je van te voren een doel in gedachten en rijdt je daar op de bonnefooi naar toe?
Zonder navigatie en kaarten wordt dat toch moeilijk lijkt mij, kompas en een sterren bestek :lol: zal niet echt likken denk ik.

Groet,
Roelof

ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

Re: 3 dagen trip op de GL1000K3

Bericht door ronbalkema » 31 aug 2014, 12:12

Een paar doelen heb ik dan altijd wel in gedachten ( in dit geval Bouillon, cochem, winterberg), zodat ik er op gevoel heen rijdt. Weet feitelijk altijd overal wel waar ik ben, dus als je een beetje richting gevoel hebt, dan moet het altijd wel lukken; zeker zonder navigatie (vroeger had je die dingen toch ook niet....). Een kaart heb ik altijd wel bij me voor het geval ik iets niet zou kunnen vinden, maar die heb ik deze 3 dagen niet nodig gehad.
Heb overigens al zoveel in Europa gereden, dat je haast altijd wel weet waar je bent.
Bovendien is het wel leuk om aan het einde van een weg te denken: zal ik hier links of juist rechtsaf gaan. Vaak leuke verrassingen onderweg.

Gr. Ron

Plaats reactie