Nieuw: Garmin Monterra - ook voor de motor!!??

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Nieuw: Garmin Monterra - ook voor de motor!!??

Bericht door Hans Vaessen » 10 sep 2013, 11:48

De titel van dit bericht is niet helemaal juist, want nieuw is de Monterra niet meer. In de zin dat de komst ervan in juli al bekend werd gemaakt. Hij ligt echter nog steeds niet in de winkels; verwachting is 'in de loop van het derde kwartaal 2013'.

Ook al is het primair een outdoor-toestel: in mijn ogen beslist ook voor de motorrijder zeer interessant; vandaar dat ik het toch ook hier even wil melden.

om te beginnen twee nadelen:
a. het toestel kent maximaal 50 routepunten
b. het is een kostbaar ding. Inclusief motorsteun, kaarten etc. al snel richting 800 euro

Maar daar staat ook wat tegenover:
a. subliem afleesbaar scherm
b. eindeloze gebruiksmogelijkheden

De Montana was al bekend. Eveneens een toestel voor de veel-eisende GPS-rijder. Vooral ook door de vele instelbaarheden. De Monterra doet daar vele scheppen bovenop; vooral doordat het tevens een Android apparaat is.

Dat maakt dat je alle mogelijke Android apps kunt installeren. Via wifi of koppeling aan je GSM men je ook onderweg 'connected'. Toepassingen zijn teveel om op te noemen: van buienalarm tot onderweg downloaden van routes.

Voor de motorrijder extra relevant dat de audo via A2DP Bluetooth naar de helm kan. Kan bij de Montana niet. Naast navigatieaanwijzingen kun je dus ook gewoon je muziek afspelen etc. Zelfs je spotify-playlist!

Enfin.. op http://youtu.be/vEZxAbUh6RM" onclick="window.open(this.href);return false; een beschouwing over de (on)mogelijkheden van dit toestel; en hoe zich dat dan verhoudt tot een 'gewone' android smartphone...

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Nieuw: Garmin Monterra - ook voor de motor!!??

Bericht door wilco » 10 sep 2013, 16:11

Hans Vaessen schreef:om te beginnen twee nadelen:
a. het toestel kent maximaal 50 routepunten
b. het is een kostbaar ding. Inclusief motorsteun, kaarten etc. al snel richting 800 euro
Ik vind dit wel heel zware bezwaren, voor een beetje navigatie.... :roll: Daar wegen voor mij de voordelen niet tegenop.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Plaats reactie