Mijn ZUMO 550 wordt niet herkend door de computer.

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Mijn ZUMO 550 wordt niet herkend door de computer.

Bericht door RonalT » 02 aug 2013, 23:09

Mijn ZUMO 550 wordt niet herkend door de computer. Een beetje een raar probleem, want als ik mijn ZUMO aansluit wordt wel de cardlezer die in de ZUMO zit weergegeven en ik kan ook de gegevens er op zetten of uitlezen. Maar geen ZUMO te zien.

Soms helpt het om het toestel een dag tot enige dagen aan te sluiten op de netvoeding. Dat klinkt misschien vreemd, want op de motor wordt hij ook opgeladen.
Soms helpt het om hem een harde of een nog hardere reset te geven. De ene reset is als het toestel uit staat de rechter onderhoek indrukken en de aan/uit toets indrukken. Het toestel start op en je blijft de rechter onderhoek ingedrukt houden. Dan verschijnt de mededeling (kan engels zijn) of de gebruikergegevens gewist mogen worden. Hoek loslaten en JA antwoorden.
De andere harde(re) reset is de batterij er enige seconden tot minuten uit te halen.

Maar dit alles hielp niet. Na enig zoeken vond ik deze oplossing
IK SLUIT MIJN GARMIN AAN VIA USB, MAAR DE COMPUTER HERKENT MIJN GPS NIET.

Sluit de GPS aan op uw PC.
Open via START het configuratiescherm.
Selecteer SYSTEEM (komt systeem niet voor in de lijst schakel dan linksboven in het scherm eerst over naar KLASSIEKE WEERGAVE).
Selecteer het tabblad HARDWARE en
selecteer vervolgens APPARAATBEHEER. In deze lijst treft u onder Schijfstations een ''Garmin Flash USB Device'' aan.
Klik hier met de rechtermuisknop op en selecteer ''installatie ongedaan maken'' en bevestig dit met ''OK''.
Ontkoppel de GPS van de PC en sluit deze direct weer aan. De computer ziet nu ''Nieuwe hardware'' openen.
De drivers worden nu opnieuw geinstalleerd. Beeindig de installatie door op ''Voltooien'' te drukken.
En daarna werkt alles weer. (de vraag is voor hoelang, maar dat zie ik wel)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie