Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.

Welke navi programma wil jij gebruiken?

Basecamp?
4
4%
Basecamp?
4
4%
Basecamp?
4
4%
Basecamp?
4
4%
Mapsource?
18
17%
Mapsource?
18
17%
Mapsource?
18
17%
Mapsource?
18
17%
Tyre?
1
1%
Tyre?
1
1%
Tyre?
1
1%
Tyre?
1
1%
Overig?
2
2%
Overig?
2
2%
Overig?
2
2%
Overig?
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door RonalT » 31 jul 2013, 23:15

Als je een goed programma ontwikkeld heb je geen cursus nodig om een route te maken. Mapsource was gebruikers vriendelijk en duidelijk.
Grappig dat nu er Basecamp is Mapsource gebruikersvriendelijk wordt genoemd. Jaren terug werd er over Mapsource geschreven dat het te ingewikkeld was, onoverzichtelijk, enz.

Ik denk dat het een kwestie van wennen is. In principe is er niet zo ontzettend veel gewijzigd. De dingen om een route te bouwen zijn aanwezig, er zijn wat extra dingen zoals bv het omzetten van een route in een track en omgekeerd.
Er is een archief waarin alles wordt onthouden, bouw het op zoals je een computer hebt ingericht......

En er is eigenlijk niet zo heel veel nieuws, alleen het aangezicht is sterk veranderd.

Het is een kwestie van wennen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door Devoraz » 01 aug 2013, 08:19

Er zijn wel wat op- en aanmerkingen op Basecamp maar aangezien ik nooit met Mapsource gewerkt heb, kan ik daar in elk geval niet over oordelen.

Wat mij opviel is het volgende; ik wilde een route maken van Emmeloord naar Liessel (waar we zaterdag de Harley van mijn motormaatje gaan ophalen). Bij het berekenen van de route (voor de motor) bleef basecamp halverwege gewoon steken. Ik heb een half uur gewacht, ik heb een uur gewacht (even wat anders gaan doen) maar geen route. Mijn maat had daar geen moeite mee, zei hij. Totdat hij afgelopen maandag zijn Garmin kaart had ge-update naar de laatste versie. Toen werkte deze route bij hem ook niet meer in Basecamp. :shock:

Nadat hij een extra waypoint er tussen had gezet (en de route dus feitelijk in tweeën berekend wordt), ging Basecamp wel door met berekenen. :?

Daarna hebben we bij de instellingen voor Motorcycling het vermijden van Main Highways uitgezet. Dit blijkt in Nederland om de N-wegen te gaan. Zodoende kon hij nu wel de route Emmeloord-Liessel fatsoenlijk berekenen. Autosnelwegen worden hiermee nog steeds zo veel mogelijk vermeden.

Verder ben ik nog steeds lekker aan het stoeien om Basecamp een beetje beter te leren gebruiken. Ik kom nu al een aardig eind. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie