Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.

Welke navi programma wil jij gebruiken?

Basecamp?
4
4%
Basecamp?
4
4%
Basecamp?
4
4%
Basecamp?
4
4%
Mapsource?
18
17%
Mapsource?
18
17%
Mapsource?
18
17%
Mapsource?
18
17%
Tyre?
1
1%
Tyre?
1
1%
Tyre?
1
1%
Tyre?
1
1%
Overig?
2
2%
Overig?
2
2%
Overig?
2
2%
Overig?
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
Maakt mij niet uit.
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 108

peter

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door peter » 28 jul 2013, 14:13

RonalT schreef:Helaas, Chrit. Ik ben niet voldoende op de hoogte van Basecamp....
Ik kan er een paar dingetjes mee, maar niet voldoende.
En dan nog roepen dat Basecamp het moet gaan worden :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2375
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door Chrit » 28 jul 2013, 14:25

peter schreef:
RonalT schreef:Helaas, Chrit. Ik ben niet voldoende op de hoogte van Basecamp....
Ik kan er een paar dingetjes mee, maar niet voldoende.
En dan nog roepen dat Basecamp het moet gaan worden :lol: :lol: :lol: :lol:

ik denk dat we terug moeten naar de route rollen...ik heb nog een iets wat moderne uitvoering hier liggen, met verlichting :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Wordt tijd dat we samen een training Bascamp gaan doen...Appeltaart erbij!!!!!
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door meire » 29 jul 2013, 15:01

geef mij maar MAPSOURCE !!!
Heb eens Basecamp geprobeerd en alles liep vast zelfs al mijn kaarten die in Mapsource zaten waren weg alleen nog de bassis kaart had ik met de grote wegen op.Heb dan maar Basecamp verwijderd en nog waren alle kaarten verdwenen .Dan maar Systeemherstel gedaan op P.C. waar er terug Basecamp op stond ,maar mag Basecamp niet openen of al mijn kaarten zijn terug weg in Mapcource.Dus nu moet ik basecamp op P.C. laten staan maar mag het zeker niet openen als ik nog gewoon wil werken in MAPCOURCE.
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door RonalT » 29 jul 2013, 15:36

Ik weet niet hoe je Basecamp wilt verwijderen, maar normaal gesproken blijven de kaarten gewoon beschikbaar voor Mapsource.

Ik denk dat je een programma als Basecamp of Mapsource het beste kunt verwijderen met Revo Uninstaller of een dergelijk soort programma .....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door meire » 30 jul 2013, 09:17

RonalT schreef:Ik weet niet hoe je Basecamp wilt verwijderen, maar normaal gesproken blijven de kaarten gewoon beschikbaar voor Mapsource.

Ik denk dat je een programma als Basecamp of Mapsource het beste kunt verwijderen met Revo Uninstaller of een dergelijk soort programma .....
Verwijderd gewoon door naar Configuratiescherm te gaan >Software >verwijderen Basecamp.Om met Revo Uninstaller te werken moet ge volgens mij al meer afweten van P.C. dan ik er van weet.
Laat nu gewoon Basecamp staan maar open basecamp niet meer en alles werkt normaal in Mapsource
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door RonalT » 30 jul 2013, 10:04

Als je er tevreden mee bent is het prima.
Maar Revo uninstaller is juist handig om programma's die je eens geïnstalleerd hebt en niet meer wilt gebruiken volledig te verwijderen.
De methode >Software >verwijderen > Basecamp is zoals je gemerkt hebt nogal een rigoureuze methode. Voor sommige programma's zal het werken.

Revo uninstaller valt best mee. Je installeert het en laat het alle programma's automatisch opsporen. Daarna klik je op een programma wat je wilt verwijderen en het wordt verwijderd. Daarna gaat het vragen of je registers en dergelijke wilt opschonen. Wees daar voorzichtig mee als je niet precies weet wat je doet.
Maar op zich werkt het eenvoudig en veilig.

Als je even goed gaat zoeken maakt Revo uninstaller van hetzelfde verwijder-programma gebruik als jij doet, alleen wat voorzichtiger.
Ik zou zeggen, installeer het eens en kijk eens of het misschien toch iets is. Revo uninstaller verwijderen kan altijd nog.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door peter » 30 jul 2013, 16:01

Tijdens mijn speurtocht op het internet waarbij ik tips en aanwijzingen nodig had om mij bij Basecamp te helpen vond ik deze: http://www.gpswalking.nl/webpagina.php?wt_id=49
Hoef je niet een hele cursus te volgen maar met een beetje mazzel vindt je de hint die jij nodig hebt.

Ik ben veroordeeld tot het gebruik van Basecamp omdat mijn Mapsource telkens vast loopt. Heb hem al eens geprobeerd te verwijderen maar jammer maar helaas dat bracht geen verbetering. Ik heb nu dus min of meer afscheid genomen van mijn óh zo favoriete route programma.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2375
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door Chrit » 30 jul 2013, 18:39

Peter, ook al heb ik nu geen hulp meer bij Mapcourse.....jij blijft toch mijn vriend...ook met Bascamp raak je me niet kwijt..... :lol: :lol: :lol: :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

peter

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door peter » 30 jul 2013, 19:49

Ik kan inmiddels al een redelijke route uitzetten, kaarten versturen en zelfs illegale handelingen gaan nu probleemloos. Ik heb alleen veel van die 'Hoe ging dat ook alweer?" momentjes. Echt lekker loopt het nog niet maar ik ook de indruk dat het programma af en toe niet helemaal meewerkt. Sommige dingen gaan wel in 1 keer en andere dingen vragen om het afsluiten van het programma en weer opnieuw starten. Misschien komt dat omdat de navi regelmatig wordt aan en afgekoppeld dat het programma eventjes de weg kwijt is :?
Nu nog eens afwachten tot er iemand in de regio limburg op een clubmorgen eens zijn kennis welke is vergaard met een videocursus ten toon spreid. :mrgreen:

AfbeeldingDeze jonge man misschien :?:

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door nvliet » 30 jul 2013, 19:56

Manne,

Ik weet niet of dit al genoemd is, maaaar bij de ANWB kan je cursus-DVD's kopen van Mr GPS, en daar wordt ongeveer alles over Basecamp in behandeld wat je mogelijkerwijs nodig zou kunnen hebben, gewoon in de webshop.

Succes Co.
Je kunt niet alles hebben, dan is je schuur te klein.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2375
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door Chrit » 30 jul 2013, 20:10

Peter, die man ken ik...is directeur van beroep en entrepreneur, dus verwacht daar maar niet te veel van!!!
Hij gebruikt het programma "BRUIKMAN" of "TROOST"... :lol:

Heeft een goede spreuk: "Ben ik anders dan een ander? Ja natuurlijk.... IK ben IK @ik"
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door RonalT » 30 jul 2013, 20:16

nvliet schreef:Ik weet niet of dit al genoemd is, maaaar bij de ANWB kan je cursus-DVD's kopen van Mr GPS
Is hier al meerdere malen besproken. Het is nog erger, MrGPS, Hans Vaessen, is zelfs forumlid en geeft regelmatig leuke tips en beantwoord vragen van forumleden die wat moeite hebben met Basecamp of Mapsource. :lol:

Of hij vertelt spontaan over zijn (gegiste) druiven.......
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door peter » 30 jul 2013, 23:39

Als je een goed programma ontwikkeld heb je geen cursus nodig om een route te maken. Mapsource was gebruikers vriendelijk en duidelijk. Basecamp heeft eigenlijk teveel in zich en werkt niet zoals je zou verwachten. Om het overzicht niet te verliezen moet je vanalles doen. Maak je een verkeerde of foute route en heb je er een zooitje van gemaakt moet de route verwijderen anders blijft hij staan als je op nieuwe route klikt. Bij mapsource werkt het zoals bij elk windows programma. Klik op nieuw en je krijgt de vraag of je je oude werk wil opslaan, antwoord nee en alles weg en je kan opnieuw starten met een schone lei.

Gebruikersavatar
marcelk
Berichten: 358
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:37
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Opperdoes

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door marcelk » 31 jul 2013, 20:50

ook ik heb het helemaal gehad met bacecamp wat een f**ck programma gr@#$%^%$%$#@
groetjes marcel en lia

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Grrrr!!! Basecamp out, Mapsource in.

Bericht door meire » 31 jul 2013, 23:10

RonalT schreef:Als je er tevreden mee bent is het prima.
Maar Revo uninstaller is juist handig om programma's die je eens geïnstalleerd hebt en niet meer wilt gebruiken volledig te verwijderen.
De methode >Software >verwijderen > Basecamp is zoals je gemerkt hebt nogal een rigoureuze methode. Voor sommige programma's zal het werken.

Revo uninstaller valt best mee. Je installeert het en laat het alle programma's automatisch opsporen. Daarna klik je op een programma wat je wilt verwijderen en het wordt verwijderd. Daarna gaat het vragen of je registers en dergelijke wilt opschonen. Wees daar voorzichtig mee als je niet precies weet wat je doet.
Maar op zich werkt het eenvoudig en veilig.

Als je even goed gaat zoeken maakt Revo uninstaller van hetzelfde verwijder-programma gebruik als jij doet, alleen wat voorzichtiger.
Ik zou zeggen, installeer het eens en kijk eens of het misschien toch iets is. Revo uninstaller verwijderen kan altijd nog.
Eens geprobeerd en is mislukt Basecamp weg maar ook de kaarten in MapSource en heb nu ook gezien dat in de werkbalk vele dingen niet meer mogelijk zijn zoals bestanden openen, plaatsen opzoeken haast alles werkt niet meer.
Heb nu terug P.C. herstelpunt van gisteren laten uitvoeren en alles werkt weer in Mapcouce
Zal best Basecamp maar laten staan en niet meer openen ,want als ik Bascamp open is daarna MapSource naar de knoppen.Zal er maar mee moeten mee leven dat Basecamp op P.C. staat . :(
Vele Groetjes,Meire

Plaats reactie