Garmin 350LM

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin 350LM

Bericht door Devoraz » 04 aug 2013, 20:15

RonalT,

Jij gaf in Duitsland aan dat je het Splash-screen kunt aanpassen van de Zumo. Ik heb hier ook even naar zitten kijken. Wat blijkt.... van alle Zumo's kun je het splash screen aanpassen, BEHALVE de 340/350. Da's dan weer jammer. Niet schokkend of absoluut gemis, maar wel jammer. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Martin M
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 okt 2012, 15:14
Contacteer:

Re: Garmin 350LM

Bericht door Martin M » 30 aug 2013, 10:24

Heeej Pjotr,

Ik zal het binnenkort zelf nog even testen maar misschien weet jij het zo;

Als je onderweg kilometers moet omrijden door bijv. wergwerkzaamheden en je wilt daarna terug naar je route. Dit zal dan een stuk verder zijn dan het punt waar je eraf bent gegaan. Kan je dan zelf een ander punt selecteren om naartoe te gaan??
Volgens mij staat de [GO] knop alleen bij het laatste punt waar je juist niet naar terug wilt. Of berekent Zumo het dichtsbijzijnde punt?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin 350LM

Bericht door Hans Vaessen » 30 aug 2013, 11:46

Martin M schreef: Als je onderweg kilometers moet omrijden door bijv. wergwerkzaamheden en je wilt daarna terug naar je route.
Precies daarover gaat dit filmpje: http://youtu.be/WjkZfP2LxiU" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Martin M
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 okt 2012, 15:14
Contacteer:

Re: Garmin 350LM

Bericht door Martin M » 30 aug 2013, 12:47

Bedankt Hans,

Maar ik heb hier toch wel twee problemen mee. De laatste methode om de herberekende route maar even te negeren tot je op het stuk bent gekomen waar je weer verder met de route kunt (let op de aankomsttijd) heb ik van de week ook moeten toepassen. Maar dit is best lastig gebleken in een gebied wat totaal onbekend is en tsja, daar heb ik toch geen navigatiesysteem voor :shock:

Verder was het bij deze route zo dat 'ie anders was dan in basecamp als ik als bestemmng het eindpunt selecteer. Hij gaat immers zelf herberekenen.

De tip om op de kaart een punt te selecteren om naartoe te gaan vind ik een hele handige. Dit had ik zelf nog niet ontdekt want ik gebruik de kaart zo weinig mogelijk op het toestel door de gebrekkige rekenkracht. Wellicht is overschakelen naar de 2d modus wat sneller. Dit kan je natuurlijk ook gebruiken om naar een goed punt in de route te rijden. Ga ik de volgende keer zo proberen :wink:

Nogmaals bedankt, je filmpjes zijn altijd zeer helder en duidelijk.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Garmin 350LM

Bericht door RonalT » 30 aug 2013, 15:48

Om te beginnen bevalt mij 2D veel en veel beter dan 3D, maar da's persoonlijk. De reden is dat ik vind dat ik bochten en afslagen veel beter kan interpreteren.

En dan de methode als je van de route af moet. Ook ik pas met mijn 550 of (vorige) 2610 de methode toe om gewoon de omleiding te volgen (indien er een omleiding is. Mocht er een weg zijn waar ik niet in mag, ook dan ga ik gewoon van de route af.
Het is een kwestie van wennen. Gewoon doorrijden en later ga je in de richting van de route rijden. Het is m.i. de beste methode, en zeggen "daar heb ik toch geen navigatiesysteem voor" werkt niet. Af en toe moet je zelf wat doen. Af en toe eens zelf kijken en nadenken is ook nodig.
Als je het af en toe eens probeer dan gaat het steeds gemakkelijker
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin 350LM

Bericht door Devoraz » 30 aug 2013, 21:41

Martin M schreef:Als je onderweg kilometers moet omrijden door bijv. wergwerkzaamheden en je wilt daarna terug naar je route.
Kun je hiervoor niet het truukje toepassen dat ik op de vorige pagina (een paar posts terug) heb geplaatst. De route is dan wel niet gemaakt in Basecamp, maar het blijft een route, toch? :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie