Vreemde Meinweg route.

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
peter

Vreemde Meinweg route.

Bericht door peter » 16 jun 2013, 21:31

Vandaag wilde ik de Meinweg route rijden die op het 1100 route kaartje staat. Ik was reeds in Roermond en wilde daar de route oppikken. Jammer genoeg ging die vlieger niet op :( Ik tikte de route aan en wilde eerst de route bekijken. Daarna naar de dichtstbijzijne deel van de route gereden en daar op GA gedrukt. De 660 begon te rekenen en jammer maar helaas de groene route lijn liep ineens ergens anders. Okee dan rijden we daar naartoe, geen probleem zou je denken. Dus wel, eenmaal op de route werd de route niet opgepikt door de Zumo. Opnieuw gestart en wederom weer niet. Herberekenen uitgezet en nogmaals, weer niet. Andere route geladen en daar werd de vraag gesteld of ik naar het begin wilde rijden. Weer de Meinweg geladen, weer rekenen maar geen vraag of ik naar het begin wilde. Weer werd de route niet opgepikt. Soms was de route nog maar net 22 km en een andere keer was hij 225km. De route is overigens maar iets van 130km en vanaf roermond zou hij minimaal nog 100 moeten zijn. Vreemd en vervelend. Andere rotes heb k ook al eens gereden vanaf het kaartje en meestal gaat dat prima. Deze keer was het een drama. Iemand ideeën :?:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Honda GL Castlebiker » 16 jun 2013, 21:46

Idee niet Peter, maar wel een suggestie: eens een TomTom Rider proberen? :mrgreen: :evil:

peter

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door peter » 16 jun 2013, 22:00

Johan Helmond schreef:Idee niet Peter, maar wel een suggestie: eens een TomTom Rider proberen? :mrgreen: :evil:
:lol: Dan blijf ik liever gewoon thuis met een biertje :mrgreen:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door RonalT » 16 jun 2013, 22:16

Helaas ken ik de SD niet. Maar ik heb begrepen dat dit geen routes zijn. Volgens mij is het een bestand met POI's.
Want om zo'n "route" te starten ga je volgens mij naar EXTRA's (dat heet bij mij schijnbaar EIGEN POI's) en zoek er dan een uit.

Ik zal eens kijken wat ik te weten kan komen.

Peter, had je herberekenen uit staan?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door peter » 16 jun 2013, 22:25

Ik heb herberekenen uitstaan, ook geprobeerd met herberekenen aan. Ook moedwillig verkeerd rijden en dan zelf herberekenen ging niet. Zelfs motorkaart geprobeerd maar ook die ging niet. Daarna alles weer terug gezet en de route opnieuw geladen maar steeds hetzelfde. Leek een beetje op wat we destijds hadden in Eindhoven, daar klopte hij ook steeds niet. Misschien ook een promotorrit? Op een gegeven moment gaat hij wel een route maken maar die klopte van geen kanten.

peter

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door peter » 16 jun 2013, 22:26

Ik weet niet of het kaartje in de 550 gelezen kan worden? I.v.m. Beveiliging anders probeer ik die een keer om te kijken wat die doet.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door RonalT » 16 jun 2013, 23:10

De 1001 (of 1100) motorroutes van On-route zijn beveiligd, maar kunnen door diverse ZUMO's gelezen worden.
De beveiliging voorkomt dat je hem kan kopiëren. De routes zijn gekoppeld aan een of ander uniek nummer van de sd-card. Mogelijk dat er het MAC-nummer voor gebruikt wordt, maar dat weet ik verder ook niet. :wink:
Ik heb de SD niet..... jammer maar het is niet anders. Als iemand hem wil aanbieden...... zeg het maar
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Hans Vaessen » 17 jun 2013, 10:23

Ik vermoed dat je niet de route hebt geactiveerd, maar een route naar het startpunt hebt laten berekenen. Je kunt namelijk het startpunt van de route nl. ook als POI opzoeken; met als voordeel dat die automatisch gesorteerd worden op nabijheid. De route moet je vervolgens op een andere manier activeren. Hoe dat moet staat op http://www.gps.nl/motor_routes1.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

En dit is wat jij vermoedelijk gedaan hebt: http://www.gps.nl/route_overzicht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Frankjj01 » 17 jun 2013, 14:28

HAHAHAHA..... en maar vooral stug blijven volhouden dat dit veel te duur betaalde systeem zo geweldig is hoor :!: :!: :lol: :lol: :lol:

Wat een druiloren zijn er toch op de wereld.... :roll:

En Peter... thuisblijven i.p.v. een TomTom........ pffffff.. met die Garmin kom je er ook niet blijkt..... kan je ook beter thuisblijven :P :P :P
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Hans Vaessen » 17 jun 2013, 14:42

Frankjj01 schreef: Wat een druiloren zijn er toch op de wereld.... :roll:
We zijn het eens!!
(ofschoon we misschien op een ander typre druiloor doelen ;))

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door RonalT » 17 jun 2013, 17:09

Frankjj01 schreef:HAHAHAHA..... en maar vooral stug blijven volhouden dat dit veel te duur betaalde systeem zo geweldig is hoor :!: :!: :lol: :lol: :lol:
Tsja, Frank. Een interessant reactie. Peter is er vast mee geholpen.

Maar ik geloof niet dat wij ooit beweerd hebben dat dit navigatiesystemen 'veel te duur betaalde' is. Dat zijn jouw woorden.
En of het geweldig is. Nee hoor. Het is niet geweldig. Daar ben ik van overtuigd. Maar het is een van de weinige systemen die doet wat ik wil. Noem het perfectionisme..... maar ik zie een route anders dan jij hem ziet.

En de volgende keer een beetje netjes tegen Peter en de andere Garministen. Want mensen voor druiloor uitmaken is niet netjes.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Frankjj01 » 17 jun 2013, 21:02

Nou Ronald, er was een week geleden ergens ook een topic over Tomtom gebruikers, waarin wij als bezitters ook nogal laatdunkend werden neergezet, en komt ook net even te vaak voor, dus ja......... komt een keer een reactie op hé :!:

En het heeft ook niets te maken met hoe iemand een route ziet, maar een behoorlijk probleem in de eerste post beschreven.
Maar er zijn dan toch wat garministen die het allemaal toch een geweldig systeem blijven vinden.

Dus ja, vorige keer waren wij als tomtomisten de bok, maar dan niet gaan zeuren als het een keer teruggekaatst wordt hoor :!:

( En let op.... er staan nog altijd smailtjes bij hè :wink: , want uit een ander topic leer ik dat je wel een beetje kan narren, als er maar leuke bekkies bij staan :lol: )
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Hans Vaessen » 17 jun 2013, 21:26

Frankjj01 schreef:Nou Ronald, er was een week geleden ergens ook een topic over Tomtom gebruikers, waarin wij als bezitters ook nogal laatdunkend werden neergezet
Nah... die druiloren met een tomtom hebben gewoon erg lange tenen... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Frankjj01 » 17 jun 2013, 21:30

Helemaal waar, want dat wil je natuurlijk graag horen :!:

Alleen het grootste verschil is dat wij wel met een geweldig goede navigatie rondtoeren .... hahaha :lol: :lol: :lol:
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Vreemde Meinweg route.

Bericht door Hans Vaessen » 17 jun 2013, 21:39

Frankjj01 schreef: Alleen het grootste verschil is dat wij wel met een geweldig goede navigatie rondtoeren .... hahaha :lol: :lol: :lol:
In ieder heb je gelijk dat je met de TT geen problemen kunt hebben met een route op de 1100 route SD... Net zomin als dat je problemen kunt hebben met de TT routesoftware...

Ondertussen benieuwd of het Peter nu wel gelukt is.

Plaats reactie