elastiek basecamp

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

elastiek basecamp

Bericht door Cor » 09 jun 2013, 09:26

Ik heb een probleem met het elastiekje bij basecamp. Als ik de route wil veranderen dan selecteer ik de route. dan krijg ik tussen twee punten de grijze streep te zien , en als ik daar tussen wil veranderen dan krijg ik maar een " eenbenig" elastiek i.p.v " tweebenig ". Volgens mij heb ik wel een "tweebenig" elastiek gehad in het begin maar nu niet meer. Wat doe ik fout.
groeten Cor

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: elastiek basecamp

Bericht door Hans Vaessen » 09 jun 2013, 11:57

Zoals het hoort te werken:

- eenbenig krijg je alleen als je het eindpunt selecteert; je klikt dan op een zwarte stip ipv zwarte lijn
- bij een zwarte lijn zou hij echt tweebenig moeten zijn; want kan het programma anders dan een punt tussen twee punten invoegen?

Wat gebeurt er als je bij die 'éénbenige' een punt plaatst??

Overigens meen ik dit probleem wel ergens eerder gezien te hebben; mogelijke oorzaak zou je videokaart kùnnen zijn. Controleer even of er update drivers voor je videokaart beschikbaar zijn. Dat klinkt vaag; maar kàn helpen. BC werkt vrij intensief samen met het videogeheugen.

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: elastiek basecamp

Bericht door Cor » 10 jun 2013, 16:49

Bedankt voor de reactie en uitleg. helaas op dit moment weinig tijd maar , zal proberen hier werk van te maken :lol:
groeten cor

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: elastiek basecamp

Bericht door Cor » 14 jun 2013, 15:59

Ik heb zowel op Basecamp als Mapsource een zelfde route gemaakt. Als ik bij basecamp wil invoegen krijg ik de zwarte lijn , ga er op staan en plaats een punt ergens anders krijg ik een been te zien en de route wordt aangepast, hetzelfde bij mapsource alleen dan twee benen en de route word aangepast.
Zowel bij basecamp als bij mapsource gebeurt hetzelfde dat wil zeggen , ze geven precies dezelfde route ,hier zit geen verschil in, dus laat het maar zo. :mrgreen: :mrgreen:
In ieder geval bedankt voor de reactie.
groeten Cor

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: elastiek basecamp

Bericht door Hans Vaessen » 14 jun 2013, 17:21

Voor de goede orde: het is normaal dat je in eerste instantie maar één 'been' ziet: een dikke lijn. Pas als je daarna eenmaal klikt (=niet ingedrukt houden) komt de eigenlijke elastiek.

Werkt dat niet, dan vermoed ik slechts een weergave-probleem en adviseer ik je naar de drivers van je videokaart te kijken. Maar misschien komt het gewoon doordat je de muisknop ingedrukt houdt?

Plaats reactie