Goedkope Navigatie-apparatuur

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Wup » 29 mei 2013, 12:48

Bij de http://www.Saturn.nl is het deze week "taxfree", dit houd in dat er nu op diverse artikelen een leuke korting wordt gegeven.
Deze korting geldt ook voor de navigatie-aparatuur, waaronder de Zumo 350LM voor €354,55. :D
http://www.saturn.nl/mcs/productlist/Mo ... langId=-11
Voor diegenen die een motornavigator zoeken misschien nu een uitgelezen moment om hier even aandacht aan te besteden.

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Devoraz » 29 mei 2013, 19:40

Thanks voor de tip.

Ik ben inderdaad naar een 340LM of 350LM op zoek. Ik heb het aan de vrouw doorgegeven. Hopelijk gaat ze hem voor mij bestellen voor mijn verjaardag. :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Chrisje66 » 29 mei 2013, 22:41

Jammer.....................ben ik net te vlug geweest.
Heb sinds vier weken een TomTom in huis.

Chris

C'est la vie
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door 1500 » 30 mei 2013, 18:58

Wat is goedkoop :roll:

Afbeelding



Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Hans Vaessen » 30 mei 2013, 19:22

1500 schreef:Wat is goedkoop :roll:
Dàt is goedkoop....

Notabene met kaart van heel Eu EN gratis kaartupdates... Dat kàn alleen maar met OSM kaarten zijn. Dus ook niet boos worden als er een keer een adres niet te vinden is, een route rare dingen doet of niet langer dan 100 km wil rekenen.

Maar dan nòg is het goedkoop.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door 1500 » 30 mei 2013, 19:30

Tja , je mag er dan ook niet alles van verwachten, maar dit gaat al richting de wegwerp nav :roll:

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Wup » 30 mei 2013, 21:40

Ik kijk al wat langer naar een navigator en voor de motor zijn het vooral de Zumo's.
Vergeleken met de autonavigators zijn die voor de motor vrij duur vind ik.
Als argument hoor je dan altijd waterdicht, schokbestendig, scherm beter zichtbaar en kan tegen brandstof en olieën.
Toch blijf ik dat te duur vinden, b.v. de Zumo 350LMT vergeleken met de Nuvi 2595LMT bied de laatst genoemde meeer functionaliteit dan de eerste.
Het bied bluetooth, tracklogging, je eigen routes maken met basecamp, routes importeren en de citynavigator voor voetgangers.
Momenteel gebruik ik een 9 jaar oude Mio op de voorruit van mijn Goldwing bevestigd met de zuignapsteun en dat gaat prima, alleen.... is de kaart dusdanig verouderd dat er een update nodig is.
Aangezien een update voor dit oude toestel niet meer anno 2013 te krijgen is en de laatste van 2008 al €160,= moest kosten kijk ik nu naar de Garmins.
Waterdicht is leuk, maar ik rij overwegend met mooi weer en anders zijn er wel hoesjes voor, schokbestendigheid op een Goldwing? Hmm. Brandstofbestendig, draag handschoenen of was eerst je handen.
Een verscil van zo'n €200,= vind ik best wel veel. Ennuhh, een navigator voor €39.95 is erg mooi, maar daar zou de kwaliteit ook wel eens naar kunnen zijn, van de Garmins verwacht ik echt wel wat meer.
http://www.saturn.nl/mcs/product/GARMIN ... infoTabNav

Grtz Wup
Laatst gewijzigd door Wup op 15 sep 2013, 21:43, 3 keer totaal gewijzigd.
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Hans Vaessen » 30 mei 2013, 22:08

Deels mee eens. Maar het is niet alleen dat het toestel waterdicht is gemaakt. Bij de 350 zit bijvoorbeeld naast de autosteun ook een steun voor de motor (duurder) plus RAM bevestigingsmateriaal. Alleen al dat laatste kost, als je het los koopt, zo'n 45 euro.

Ben zelf net aan het testen met de nuvi 3597 (kleine 300 euro) en heb me daarbij ook de vraag gesteld: goh, los van dat ie niet waterdicht is, kan die op de motor? Vind namelijk het scherm errug goed... Naast steun en voeding valt ie echter toch af omdat je het geluid niet naar de helm kunt krijgen. Dan kun je beter iets meer betalen voor een oplossing die jaren meegaat dan besparen op iets waar je mogelijk al heel snel spijt van krijgt..

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door RonalT » 30 mei 2013, 22:09

Wup schreef:...bied de laatst genoemde meeer functionaliteit dan de eerste.
Het bied bluetooth, tracklogging, je eigen routes maken met basecamp, routes importeren en de citynavigator voor voetgangers...
Heel raar wat je hier schrijft! Je vergelijk een ZUMO met een NUVI en dan zeg je dat de laatste meer functionaliteiten biedt. En dan noem je een aantal zaken die beiden bieden :?
Wat zijn dus de voordelen??

De nadelen ken ik wel. Wij hebben hier ZUMO's en een NUVI 2595LMT en ik kan je verzekeren dat dit verschillende soort toestellen zijn.
Mijn vrouw is taxichaffeur en gebruikte af en toe een ZUMO 550. Voordelen waren dat de telefoon en toestel aan haar BT-oortje gekoppeld konden worden. De passagiers hadden dan geen last van navigatieaanwijzingen.
Maar de NUVI biedt photoReal™-knooppuntbeelden en dat vond ze wel gemakkelijk. Ze zit namelijk veel op autowegen. Maar een NUVI biedt niet de mogelijkheid om navigatieaanwijzingen via BT te versturen. Die gaan via de luidspreker in het toestel. Als motorrijder is dat niet gemakkelijk.

Het belangrijkste argument voor een motornavigatiesysteem van Garmin vergeet je, het rijden van routes.
En dat is nu net weer wat de 2595 niet zo goed kan als de ZUMO.
Een NUVI kan namelijk geen route importeren, alleen maar waypoints. En tussen de waypoints wordt de route afhankelijk van de instellingen berekend. Je kan dus in Basecamp een mooie route maken, maar het is niet zeker dat het toestel die ook zo impoteert.
Voorbeeld, je maak in Basecamp een route met als instelling "kortste route". Maar omdat je het toestel ook in de auto gebruik om zo snel mogelijk van a naar B te rijden staat hij op 'snelste tijd'. De route gaat er dan anders uit zien, zonder dat je het merkt.

Het is een mogelijkheid en inderdaad is een echt motornavigatietoestel 2 - 3 maal duurder.

Mijn waardering voor de ZUMO? Ik kan je zeggen dat ik er ook 3 - 4 maal meer plezier aan beleef.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door RonalT » 30 mei 2013, 22:14

Hans Vaessen schreef:Dan kun je beter iets meer betalen voor een oplossing die jaren meegaat dan besparen op iets waar je mogelijk al heel snel spijt van krijgt..

Nogal duidelijk Hans. De mensen zijn gewend aan de Tomtom die ze in de auto gebruiken en die net iets meer dan 100 euro heeft gekost.
Dus motornavigatie is te duur, het is toch maar een navigatie-ding..... die misschien wel iets meer kan dan een autotoestel, maar ach ik rijd niet in de regen/ik kijk af en toe wel op het scherm/ik ben toch nooit meer dan 2 uur onderweg/enzenz

:shock: :shock:

Net zoals een tent van de Aldi, voor 3 maal meer koop je een veel en veel betere tent bij de Wit of een dergelijk bedrijf. Die kan je dan ook nog eens zien en in staan, enz. Maar ja die is wel duurder en wij Nederlanders willen dat niet. :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Hans Vaessen » 30 mei 2013, 22:18

RonalT schreef:
Voorbeeld, je maak in Basecamp een route met als instelling "kortste route". Maar omdat je het toestel ook in de auto gebruik om zo snel mogelijk van a naar B te rijden staat hij op 'snelste tijd'. De route gaat er dan anders uit zien, zonder dat je het merkt.
Klopt klopt.

Maar, kun jij niet weten: ik heb sinds gisteren de nieuwe Nuvi3597 en, geloof het of niet: die gedraagt zich qua routeimport exact hetzelfde als de zumo350! Hier een waterdicht jasje omheen, motorsteun erbij, geluid naar de helm kunnen sturen en..... hij is 200 euro duurder :(
(en dan heb je meteen de opvolger van de 660 ;))

Het is maar net wat je er voor over hebt....

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door RonalT » 31 mei 2013, 22:22

Maar met €300 valt die niet in de categorie Goedkope Navigatie-apparatuur :wink:
Ik heb net de specs bekeken en hij ziet er wel leuk uit.

Even een vraagje route-import is ook echt route-import ??

In Wingers cafe is Peter trouwens een topic gestart met de vraag "Wat mag een navigatie kosten van jou?".
En meer dan de helft van de reacties geeft aan dat men meer dan €400 euro voor een toestel wil betalen.

viewtopic.php?f=5&t=9517
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Hans Vaessen » 01 jun 2013, 21:02

RonalT schreef: Even een vraagje route-import is ook echt route-import ??
Yep; voor zover ik tot dusverre heb gezien: gelijk aan de Z350.

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Black Wing » 02 jun 2013, 21:21

mannen, ik heb ook wel eens zo'n koopje uitgeprobeerd, van de Lidl
hij deed het perfect, ik kon er zelfs films op kijken
maar hij was wel snel naar de kl@ten ! :twisted:
dus dat was in mijn geval weer "goedkoop is duurkoop " :wink:
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Re: Goedkope Navigatie-apparatuur

Bericht door Imoec » 05 jun 2013, 10:26

Hoi
Die van de Action is zeker niets!! ik heb voor de deur gelegen om er twee te bemachtigen :D
na thuiskomst eentje uitgeprobeert. was dus echt niets en meteen weer terug gebracht.
Ik blijf lekker bij mijn Iphone ( plastiek zakje erom als het regent en klaar ben ik.)
werkt perfect en ik kan er zelfs mee bellen !! :wink:

Maar even mijn ervaring ; ben vroeger naar schotland geweest.
passagier kaart in de hand en rijden maar!
ik heb mooie dingen gezien die ik een paar jaar later met hulp van een navi niet gezien heb.
je laat je zo leiden door de navi, dat je soms mooie zaken niet meer te zien krijgt.
De volgende schotland-rit staat geplant voor september, de ouderwetse landkaart gaat zeker mee!!


mvg Rob
Groetjes Rob

Plaats reactie