Promotor MrGPS Award 2013

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door Hans Vaessen » 12 mar 2013, 21:20

Aan de GPS-gebruikers op dit forum (zowel Garmin als TomTom als wat-dan-ook-mits-op-de-motor) ;) :

Er zijn verschillende bedrijven/instellingen/personen die zich het afgelopen jaar bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt op het vlak van gps op de motor. We willen er daar graag één uit kiezen, teneinde die eens flink in het zonnetje te zetten.

Voor suggesties voor wie die extra aandacht verdient:

Zie

http://www.mrgps.nl/promotor-mrgps-award-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;

En uiteraard kun je ook hieronder reageren; houden we ook in de gaten!

Thanks!
Hans

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door RonalT » 12 mar 2013, 21:42

Net je filmpje bekeken. En ik weet wie wel wie ik het zonnetje wil zetten.


Wie: JaVaWa.

Waarom: Jaco heeft ons verrast met leuke/nuttige programma's waarmee navigatie een stuk leuker of gemakkelijker is gemaakt. Denk hierbij aan GMTK en JDM. Maar ook aan FotoGeoTag.
Verder is Jaco natuurlijk een van de beantwoorders op het GPS-forum. En dan niet zo maar antwoorden, maar regelmatig zich verdiepend waarom er iets fout gaat.

Waarom speciaal JaVaWa: ik had FotoGeoTag geïnstalleerd en af en toe werkte het en af en toe niet. De stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd. Er werd heel snel gereageerd met de vraag om een track en een paar foto's waarmee het mis ging. Na die gestuurd te hebben kreeg ik een programma toegestuurd wat aangepast was. Het probleem was namelijk dat mijn Pentax 33 WR de exif-file niet helemaal correct schreef. Dus de gegevens werden niet goed opgehaald.
Dat het af en toe wel goed ging lag eenvoudig aan mijn andere toestel, een Pentax K10D. En deze bleek Jaco ook te hebben, daar had hij dus mee getest.
Het nieuwe programma werkt perfect en sinds die tijd heb ik al veel foto's van de juiste coördinaten voorzien.
En het fijne was dat dit alles binnen 12 uur geregeld was.

FotoGeoTag
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door Hans Vaessen » 02 mei 2013, 15:36

Inmiddels is de winnaar bekend: zie http://www.anwbmotor.nl/nieuws/javawa-w ... award-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door japie de cipier » 02 mei 2013, 18:53

Ook leuk en verdiend dat de "Nederlandse dominee" Jan Boersma de 2de plaats is toebedeeld, als deze award er eerder had geweest zou hij zeker meerdere malen op een 1ste plaats kans hebben gemaakt.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door RonalT » 02 mei 2013, 19:25

Kans hebben gemaakt wel, maar dat geldt natuurlijk voor veel meer mensen. Maar leg eens uit waarom Jan Boersema zo'n goede kans zou maken op een eerste plaats?

Laat ik uitleggen waarom ik er anders over denk.
JaVaWa heeft een heleboel hulpprogramma's gemaakt die het eenvoudige maken om met je navigatiesysteem om te gaan. Zo is er een programma waarmee je op eenvoudige wijze kaarten op je computer te beheren.
Een programma waarmee je je navigatiesysteem kunt beheren.
Een programma waarmee je routes en tracks kunt omzetten, unglitchen en nog wat handige dingen.
Op zijn website vindt je een pagina die een track kan uitpluizen.
Een tool waarmee je foto's kunt laten voorzien van de GEO-tags, dan staat er in de foto-informatie waar de foto is gemaakt.
Er is een programma waarmee conversies uitgevoerd kunnen worden om routes om te zetten naar tracks en waypoints. Zo kunnen er routes ontdaan worden van de "vlaggetjes" en nog veel meer.
Van een GPX bestand kan je hele leuke kaartjes maken om op een website of blog o.i.d. te laten zien.
En nog veel meer....

Ook wat ik 12 maart schreef geldt nog steeds. Een vraagje en probleem snel opgelost. JaVaWa is ook ontzettend actief op het GPS forum om mensen te helpen met problemen op GPS gebied.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door Hans Vaessen » 02 mei 2013, 19:47

Volgens mij bedoeld Japie het volstrekt niet in de zin dat Javawa 'm niet zou verdienen hoor...

En ook voor het producten van Jan is een aardig verdienste-lijstje te bouwen. Ik vermoed dat Tyre iets meer bereik 'over de grenzen' heeft en dat, als dit een internationale award was geweest, de verhoudingen nog wel eens wat hadden kunnen verschuiven. Feit is dat beiden van grote waarde zijn voor de gps-community; zowel binnen als buiten Nederland.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door RonalT » 02 mei 2013, 20:08

Dat geloof ik ook niet Hans, maar ik had graag gelezen waarom Japie Jan Boersema een goed kans geeft op de ereplaats.
Het programma Tyre is zeker een heel goed programma en ik heb het ook al vanaf één van de eerste versies op mijn computer staan en gebruik het regelmatig.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door Hans Vaessen » 02 mei 2013, 20:15

RonalT schreef: Het programma Tyre is zeker een heel goed programma
Je geeft zelf het antwoord al. En vergeet niet: ook al bestaat er inmiddels ook een betaalde versie: ook Tyre is jarenlang liefdewerk oud papier geweest...

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Promotor MrGPS Award 2013

Bericht door japie de cipier » 03 mei 2013, 08:03

Ik ben blij dat een van de antwoorden inderdaad al werd gegeven, maar voor de duidelijkheid ik had het over; als de Award dus al eerder [ 2008/2009/2010/enz] had bestaan zou deze er zeker voor in aanmerking hadden gekomen, want zoveel [goede] keuze was er toen nog niet en niet in de laatste plaats inderdaad het liefdewerk oud papier.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Plaats reactie