Een nieuwe Tomtom rider en een mogelijk einde

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Hans Vaessen » 15 mar 2013, 12:26

Zou mooi zijn (voor sommige fietsen dan..)...

Bij de zumo550 was er nog wel 'customizing' mogelijk met verschillende kleurtjes... En voor de autonavigatie waren er wel metallic roze nuvi's rond moederdag... Wie weet: stuur ze eens een verzoekje... ;)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6772
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door De Motormuis » 15 mar 2013, 12:29

Denk dat ik dan goedkoper uit ben om mijn eigen Zumo
te laten spuiten, of wrappen :lol: :lol: , dan om weer
een nieuwe 660 te kopen.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Hans Vaessen » 15 mar 2013, 12:32

Doen! Ik kijk al uit naar de foto!

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6772
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door De Motormuis » 15 mar 2013, 12:34

Ja, dat geloof ik. :lol: :lol: :lol:


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Borretje » 15 mar 2013, 12:37

De Motormuis schreef:Maar welke van die twee is nu de mooiste
en de beste. :mrgreen: :mrgreen:
En dan hebben we het even niet over
het navigatiesysteem wat erop zit. :lol: :lol: :lol:



Groeten,

Wil
De Motormuis.
Ik denk Ronalt's,......
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6772
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door De Motormuis » 15 mar 2013, 12:49

En waarom dat dan ?????



Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door 1500 » 15 mar 2013, 17:58

Hans Vaessen schreef:Zou mooi zijn (voor sommige fietsen dan..)...

Bij de zumo550 was er nog wel 'customizing' mogelijk met verschillende kleurtjes... En voor de autonavigatie waren er wel metallic roze nuvi's rond moederdag... Wie weet: stuur ze eens een verzoekje... ;)
Euhhhhh, de TT Go 300 kan je frontjes verwisselen in diverse kleuren, niks nieuws onder de zon hoor :lol: :mrgreen:
Tjonge, met wat voor een oude zooi rijden jullie dan wel niet :( :shock: :?


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6772
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door De Motormuis » 15 mar 2013, 18:41

Daag Pierre.


Jij hebt voorlopig ook wel weer genoeg gezegd. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Doei. :lol: :lol:


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door 1500 » 15 mar 2013, 21:58

:mrgreen:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Honda GL Castlebiker » 17 mei 2013, 15:28

Nou, vandaag bij Motoport Veldhoven de nieuwe Rider opgehaald (dankzij de link die ik hier op het forum gister zag). Nog nooit bij Motoport geweest in Veldhoven. Had thuis even op de kaart gekeken en reed er meteen op. Randweg Eindhoven bij Veldhoven eraf richting ziekenhuis, en waar ziekenhuis links licht, ga je rechts, dan na 200 meter aan de linkerkant zit Motoport (zo beschreven we vroeger ook bedrijven toen we nog geen navi hadden :mrgreen: ).

Volgens mij staat er geen enkele Goldwing binnen bij Motoport. En andere motoren interesseren me niet. Dus meteen naar de balie gelopen. Werd geholpen door een aardige jongeman die zelf ook de Rider had. Ik vroeg of hij er tevreden over was. Heel tevreden zei hij. Ik vroeg of hij ook een Zumo had gehad. Niet gehad, wel mee gereden. Was ook goed. Ik vroeg hem of hij zelf routes deed maken. Nee. Dat deed hij niet. Dan zou RonalT al zeggen: daar hebben we dan niets aan, aan die jongen :mrgreen:

Betaald, 399 euro. Doosje opengemaakt aan de balie om te kijken wat er allemaal in zat. De TomTom, zakje met schroefjes en boutjes. Een ram/mount station/beugel (heet toch zo?) 2 kabeltjes (1 voor op USB van laptop, 1 voor op de motor, stekkertjes/omvormertje voor thuis in het stopcontact. En een boekje met "get started". Dat draadje voor op de motor moest ik anders hebben. 1 kant stop je in de TomTom, andere kant zaten 2 draadjes aan (rood en zwart dacht ik). En aan die 2 draadjes heb ik niets zei ik. Moesten ze even zo'n ding aan maken voor me wat je in de sigaretten aansteker stopt. Zo'n plug (heet dat zo?) kostte iets van 12 euro, inclusief draad). Een monteur heeft die gratis aangesloten op de draad die in de TomTom kan. Dus nu geen rood/zwart draadje meer (wat moet ik ermee?) maar een mooie plug die direct in de aansteker kan.

Dat dockingstation moest met 4 schroefjes op die "arm" vastgezet worden. Imbussleuteltje zat erbij. Dus tijdens het wachten tot die draad klaar was, heb ik die 4 schroefjes vastgedraaid. Ik vroeg of die beugel makkelijk vast te maken was. Maar de verkoper had een verkeerd beeld van me. Dat lukt jij wel, zei hij. Terwijl hij mij met die schroefjes bezig zag. Nou, ik kan nog geen wc-rol vervangen met m'n 2 linkerhanden, dus die beugel lukte me toch niet helemaal (en ik had haast, want moest m'n dochtertje optijd ophalen bij schoool). Dus alles in de topkoffer gelegd en naar huis gereden.

Nu dalijk eerst eens kijken dat ik de beugel er goed op krijg, daarna eens kijken wat de TomTom doet als ik hem op de laptop aansluit.

Die kronkelroutes vond de verkoper ook wel leuk. Ik vroeg hem wat voor kronkelroute ik zou krijgen van Veldhoven naar Helmond, want hier zijn geen kronkelroutes. Hij stuurde je dan eerst dwars door Eindhoven centrum (daar moet je wegblijven) en daarna via Gerwen en Nuenen naar Helmond zoals ik het kon zien. Ik ken die weg. Niet spectaculair. Maar toch.

Zaterdag moet ik tijd met vrouw doorbrengen (want heb 6 dagen vrij, en pas halve dag iets samen gedaan, rest alleen maar wezen rijden en gister administratie). Zondag ga ik de TomTom Rider testen. Dan denk ik dat ik effe naar Duitsland rij. Niet spectaculair, ergens zo Krefeld-Moers denk ik. Komende week neem ik hem ook mee in de vrachtwagen, om gewoon eens te kijken wat hij doet met viapunten, route herberekenen, beetje het apparaatje leren kennen (m'n rit volgende week is van Duitsland naar Frankrijk met 8 lossers, en wil ook bepaalde stukken tolvrij rijden, route national, dus ga wel op zo'n 15 viapunten uitkomen. Zou eigenlijk gewoon een motorroute naar het zuiden kunnen zijn, alleen dan wel zonder kronkelroutes, die wil ik niet met de vrachtwagen :mrgreen: Trouwens over kronkelroutes. Kijk maar eens de N5 bij Gex. Die rij ik zo'n 20x per jaar met de vrachtwagen. Over kronkelroutes gesproken).

Vanavond nog eens even kijken naar dat Tyre, hoe dat werkt. Want wat ik begrijp werkt TomTom niet met Basecamp?

Uiteraard hou ik jullie ervan op de hoogte.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Honda GL Castlebiker » 17 mei 2013, 17:45

Nu al hele tijd bezig met foto's bewerken. Heb de beugel er nu goed vast op zitten. Je had er sleuteltje 11 voor nodig (en die had ik niet bij de motor zitten, wel 10,13 en 17, nu dus ook maar 11. Je hebt hele gereedschapkist nodig. Ik ben a-technisch. Maar snap gewoon niet waarom er zoveel verschillende maten nodig zijn. Zou het niet simpeler zijn om inplaats van 8 t/m 24 (of wat heb je) gewoon 4 maten te doen (zelf zou ik zeggen 1 maat, maar da's iets te simpel natuurlijk). Alleen al voor dat zijkapje los te maken om te ontluchten heb ik al 3 verschillende sleutelmaten nodig. 1 afdekplaatje, 3 verschillende maten).

Maar de beugel zit er dus goed en stevig op:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Honda GL Castlebiker » 18 mei 2013, 08:51

Vannacht de Rider 5 de hele nacht aan de oplader gedaan. Vanochtend eens even gekeken naar het apparaatje. Wat blijkt (volgens mij): je hebt geen geluid via de TomTom. Er schijnt geen luidspreker in te zitten. Wil je geluid / een stem die zegt dat je links of rechts af moet, ben je verplicht een bluetooth headset te kopen. Weet niet of dat bij Zumo ook is? Vind dat wel minder, ook dat ze dat er niet bij zetten/zeggen. Nu dus weer kijken naar een bluetooth headset. En die zal waarschijnlijk niet in m'n helm passen, dus ben je eigenlijk ook al weer verplicht om een andere helm te kopen (maar dat gaat niet gebeuren :evil: ).

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Stephan » 18 mei 2013, 09:22

Dat is vervelend voor je, maar je had het kunnen weten er wordt genoeg info over de diverse navigatie toestellen gegeven hier dus misschien had je beter even de topics goed door kunnen lezen. Het lijkt nu een beetje een impulsieve aankoop te zijn.
Maar geen nood dit kan ook altijd nog

http://www.motor-navigatie.com/acties" onclick="window.open(this.href);return false;

Stephan 8)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door johnj » 18 mei 2013, 11:16

de hele navigatie motorwereld gaat uit z'n dak met alweer een nieuw model.........terwijl het heerlijke zomaar nieuwe wegen ontdekken (in mijn gedachten) fijner motorrijden is dan het voorgekauwde programma volgen.......en ohja......heb navi in de 1800, heb zelfs een tomtom, een ouwe......en weet je wat et echt leuke is, in de koffer liggen kaarten die we gebruiken fijn bekijken als we een stop doen.........heb niks tegen navi of de bijbehorende prijzen.......ieder z'n ding :lol:
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door RonalT » 18 mei 2013, 17:39

Johan Helmond schreef:Rider 5: je hebt geen geluid via de TomTom. Er schijnt geen luidspreker in te zitten.
Da's als een automobilist gedacht. Een motorrijder heeft zo veel last van wingeruis dat een luidspreker in een navigatiesysteem toch niet goed zou werken.
Voor zover ik weet is er geen motornavigatiesysteem die een luidspreker bevatten.

De ZUMO bevat ook geen luidspreker. Maar b.v. de ZUMO 550 wordt geleverd met een autosteun en die autosteun heeft wel een luidspreker.

Ook bij de TT kan je als accessoire een autosteun kopen, maar ja.... dan is de TT niet meer goedkoper dan de ZUMO!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast