Een nieuwe Tomtom rider en een mogelijk einde

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Een nieuwe Tomtom rider

Bericht door Hans Vaessen » 24 mei 2013, 15:49

Johan Helmond schreef:De Zumo350 en de Zumo660 waren toch hetzelfde, alleen met het verschil dat je met de 660 ook kan telefoneren en muziek kan afspelen. Zo had ik het begrepen. Vind je bellen en muziek niet belangrijk, dan moest je een Zumo350 pakken. Klopt zo?
Nog één extra verschil: de 350 kan géén routeimport op basis van een track aan. Maar ook dat is een optie die niet veel gebruikt wordt.

Daarnaast zijn er nog wel wat meer verschillen, maar eigenlijk allemaal plussen voor de 350. Ondermeer is de samenwerking met Basecamp op enkele punten nèt even wat beter en werkt het toestel wat sneller. Als je de genoemde extra's van de 660 niet nodig hebt adviseer ik inderdaad de 350.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Een nieuwe Tomtom rider en een mogelijk einde

Bericht door RonalT » 05 aug 2013, 21:23

TomTom sluit afstoten consumententak niet uit
Door Willem de Moor, zaterdag 29 juni 2013 10:04

TomTom zou een eventuele verkoop van zijn consumententak niet uitsluiten. Het bedrijf zou zich meer willen richten op licentieverkopen: het levert momenteel navigatie-informatie aan onder meer Apple. Ook samenwerkingen met autofabrikanten zouden lucratiever zijn.

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf dat onder meer navigatie-apparatuur voor de consumentenmarkt produceert, ondervindt op dat gebied sterke concurrentie van smartphones met ingebouwde navigatiesoftware. In een interview met NRC Handelsblad geeft TomTom-ceo Harold Goddijn aan te overwegen de bedrijfstak die producten voor de consumentenmarkt maakt, af te stoten. De afdelingen die verantwoordelijk zijn voor navigatie-apparatuur zouden het bedrijfsresultaat drukken en de groeimogelijkheden van TomTom negatief beïnvloeden.

Volgens Goddijn is vooral Android, Googles smartphone- en tabletbesturingssysteem, verantwoordelijk voor de daling in verkopen van navigatie-apparatuur: jaarlijks zou de vraag naar pnd's met tien tot vijftien procent dalen. Ook de abonnementen op verkeersdiensten en kaartupdates staan onder druk van gratis alternatieven en worden voor nieuwe gps-apparaten niet meer aangeboden. Gezien de onvoorspelbare consumentenmarkt zou dat niet lonend zijn.


Bron: http://tweakers.net/nieuws/89981/tomtom ... t-uit.html
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Een nieuwe Tomtom rider en een mogelijk einde

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 aug 2013, 22:04

Zit natuurlijk wat in. Philips is ook niet voor niets gestopt met bijvoorbeeld de tv's en zich weer gaan richten op business waar nog wat in te verdienen valt. Flatscreens koop je al voor 200 euro, navigaties voor dikke 100 euro. Daar is niet meer veel aan te verdienen, dan is afstoten of verkopen aan een partij die er nog wel iets in ziet wel een optie, in plaats van blijven vechten om zo goedkoop mogelijk te zijn. Teveel concurrenten op de markt, die goedkoop spul aanbieden. Hebben we het al eens eerder over gehad, dacht een poll van Peter van wat een navigatiesysteem mag kosten.

Rob Pt

Re: Een nieuwe Tomtom rider en een mogelijk einde

Bericht door Rob Pt » 06 aug 2013, 00:24

Volgens Goddijn is vooral Android, Googles smartphone- en tabletbesturingssysteem, verantwoordelijk voor de daling in verkopen van navigatie-apparatuur
De beste man zal het ongetwijfeld wel weten v.w.b. de verkoopcijfers of het is gewoon een smoes maar ik kan hem toch vertellen dat ik mijn navigatiesystemen (Garmin Nüvi 5000 en TomTom XXL) echt niet weg doe of zou willen vervangen door mijn smartphone (Samsung Galaxy S3)

Misschien als ze de schermen net zo groot maken als van een fatsoenlijk navigatie-systeem maar op dit moment. Leuke gadget, navigatie op een smartphone maar in de praktijk zeker v.w.b. de bediening en gebruikersvriendelijkheid gewoon zwaar waardeloos. Op de motor gebruik ik overigens geen navigatie-systeem maar wel in de auto.

Rob

Plaats reactie