zumo 550

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: zumo 550

Bericht door zijspanman » 16 feb 2013, 18:25

Inmiddels zijn we weer wat tijd verder en doe ik weer een update van de 550 zoals ik altijd doe.
Je gaat naar garmin toe en sluit je 550 aan en chekt voor update's en die zijn er in mijn lifitime update abonnement.
Normaal zou garmin de oude kaarten er zelf afhalen en de nieuwe er op zetten maar dat gaat fout of zo de gekozen kaart past niet op 550 is onvoldoende plaats.
Ik maak een kopie net als anders http://jdm.javawa.nl/DSAz" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat moet er nu af om weer voldoende plaats te maken voor de update voor ik er weer te veel af doe en de boel weer niet meer werkt!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: zumo 550

Bericht door RonalT » 16 feb 2013, 18:42

Je zal voor een kleiner gedeelte moeten gaan kiezen. Even kijken waar je komende jaren naar toe denk te gaan en daar baseer je je keuze op.
Als e op een later tijdstip bedenk dat e naar een land of landen zou gaan die je niet heb gedownload kan je die altid opnieuw downloaden.
Maar Meestal is Central Europe voldoende.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: zumo 550

Bericht door zijspanman » 17 feb 2013, 12:46

Ik krijg zelfs centraal europa er niet op dat gaat niet te weinig plaats!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: zumo 550

Bericht door RonalT » 17 feb 2013, 15:41

Je schrijft helaas niet op welke manier je de kaart er op probeer te zetten.

Als je vanuit de normale update procedure werkt komt de kaart in gmapprom.img te staan. Die staat nu op je navigatie, dat is niet erg want die wordt automatisch vervangen.

Je kan het ook vanuit Mapsource proberen, maar dan komt de kaart in een bestand te staan met de naam gmapsupp.img
Als je dit nu zou proberen gaat het niet passen omdat gmapprom.img er al op staat.


Je kan via hier nog meer uitleg vinden.

Mocht je via Mapupdater willen updaten dan kan je de info over MapUpdater hier vinden.

Mapupdater kan je hier downloaden


Persoonlijk vind ik de methode via mapupdater de beste, dan weet je wat je aan het doen ben.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: zumo 550

Bericht door zijspanman » 17 feb 2013, 15:48

Ik deed gewoon via de site van Garmin de update en of dan via mapsource gaat dat is mij niet zo bekend.
Maar ik kreeg wet europa er niet op dat ging niet te weinig plaats dus ga ik kijken wat er nog op staat en maak dan een kopie om jullie mee te laten kijken voor ik weer iets helemaal fout doe en de garmin helemaal uit de bocht vliegt en op dood spoor is geraakt.
Bij de meeste keren gaat het goed maar soms gaat het fout en is er geen plaats op de schijf van de americaan maar waarom die dan de oude kaarten e rniet af gooit of zo?????

Nu staat de update op de pc hier totdat er plaats is om die op de garmin te zetten.

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: zumo 550

Bericht door zijspanman » 17 feb 2013, 16:14

Inmiddels is de garmin aan het updaten via de link die je gaf en moet nu nog een 68 minuten kijken of het nu wel gaat?
Volgens mij doe ik het altijd via dat programma want er is toen gelijk bij de koop zo'n life time abonnent gekocht.
Dus waarom het dan fout gaat??

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: zumo 550

Bericht door RonalT » 17 feb 2013, 16:39

Jaja, dat is voor mij moeilijk vast te stellen. Ik weet niet wat jij doe....

Bij mij loopt het meestal zonder problemen. Gewoon doen wat de MapUpdater zegt.... maar ja..... bij een ander loopt het wel eens anders.....

Zolang e niet precies beschrijf wat je doe is het voor mij gissen.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: zumo 550

Bericht door zijspanman » 17 feb 2013, 17:36

Update is gelukt via de koppeling.
En waarom het nu wel gaat ??
Ik ga ook via de update naar de garmin toe en dan was er te weinig ruimte nu gaat het wel dus raad maar ik weet het ook niet maar het is gelukt.
Net als ik al zei ik ga altijd via mijn lifetime abonnement er in naar mijn garmin en dan gaat het beginnen.
Maar je antwoord en link werkt voor mij en het is gelukt dus voor deze hulp ben ik je dankbaar.

Plaats reactie