Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door meire » 01 nov 2012, 21:18

Weet iemand raad met het volgende:
Bij het openen van BaseCamp gebeurd er een wepUpdate van 333 denk ik naar 4020 ,daarna is er alleen nog de Basiskaart aanwezig ,de CityNavigator Europe 2009 is verdwenen en op de basiskaart zijn haast geen wegen te zien.
Maar als ik dan gewoon naar mijn MapSource ga zijn ook alle kaarten verdwenen (CityNavigator 2009+CN versie6+CN versie4 )en die zijn wel volledig legaal gekocht en geinstalleerd al vele jaren.
Dus wat heb ik nu gedaan: een SYSTEEM HERSTEL gedaan naar de vorige dag en de kaarten staan er weer op in mijn MapSorce,maar ik open gewoon weer BaseCamp en weer zijn overal de kaarten verdwenen alleen nog een basiskaart .Heb nu weer een Systeem herstel gedaan en in MapSource heb ik mijn kaarten nu weer gelukkig terug.
Maar nu durf ik BaseCamp niet meer te openen !! doe ik iets verkeerd of zou ik BaseCamp moeten proberen volledig te verwijderen?
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door RonalT » 01 nov 2012, 22:55

Als je alleen de basiskaart nog maar zie moet je eens de CTRL-G combinatie gebruiken. Daarmee kan je de detailkaarten in en uit schakelen.

En verder kan ik je alleen maar zeggen dat basecamp (pas gedownload) hier goed werkt....
Dus ik kan me niet voorstellen wat er bij jou verkeerd gaat.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door meire » 02 nov 2012, 13:35

Nog eens geprobeerd basecamp te openen en terug alle eigen kaarten weg,en nergens zijn ze nog terug in te schakelen, als ik in mapsource dan naar -beeld ga - overschakelen naar product - staat er niets meer van kaarten om uit te kiezen (normaal staat er dan 3 kaarten+geen kaart om aan te vinken).
Heb terug een systeemherstel gedaan ,en dan eens basecamp verwijderd ,ook dan zijn al mijn kaarten uit MapSource weg en kan ik alleen nog een basiskaart zien.
Terug systeemherstel gedaan en eigen kaarten staan terug op MapSource maar ook BaseCamp is terug geplaatst ,maar die mag ik zeker niet openen of alle kaarten zijn terug weg
BaseCamp had ik al op PC staan van mei , en alles was wel ok ,bij de eerste keer openen stonden de kaarten van mij die op MapSorce stonden er gewoon bij,en kon ik die aanvinken.
Het probleem is nu maar begonnen denk omdat er een update gebeurd.
(ps.Ronalt heb eens uitgevoerd wat u voorstelde (Als je alleen de basiskaart nog maar zie moet je eens de CTRL-G combinatie gebruiken. Daarmee kan je de detailkaarten in en uit schakelen) gebeurd er niets .Wel als de kaarten er terug opstaan werkt de CTRL-G .
Laatst gewijzigd door meire op 02 nov 2012, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door Hans Vaessen » 02 nov 2012, 13:48

Wat je misschien eens kunt proberen:

- download GMTK (http://www.javawa.nl/gmtk.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
- probeer of het lukt daarmee een backup te maken
- verwijderen via programma's verwijderen de kaart van je pc
- zet ze vervolgens terug via de gmtk-backup

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door meire » 02 nov 2012, 16:10

Hans,
Zou dat wel eens willen proberen , maar als het mislukt zou het dan weer lukken met naar een vorig herstelpunt te gaan van PC ,Zou het een ramp vinden dat ik mijn kaarten en route's van zovele jaren verloren zou zijn.
Want zou volgens U de kaarten moeten verwijderen in< Configiratiescherm->Software>garmin CityNavigator 2009 groote 2.645MB +MapSorce CN v4 hier staat geen groote MB bij+MapSouce CN v6update hier staat ook geen groote MB bij)
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door Hans Vaessen » 02 nov 2012, 16:31

Is moeilijk in te schatten, maar m'n ervaringen met GMTK zijn bijzonder goed, dus ik denk dat je daar wel op kunt vertrouwen.

CN v4 en v6 zou ik sowieso verwijderen; dat zijn erg oude kaarten (en misschien wel mede oorzaak van het probleem).

Overigens kun je de kaarten ook met GMTK verwijderen; misschien geeft dat duidelijkere informatie. GMTK in ieder geval even downloaden en starten; geen risico - en wellicht dat het aanvullende info geeft.

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door meire » 07 nov 2012, 18:18

Ben bang om er aan te beginnen,ben maar een leek op het gebied van de PC.En met MapSource en de kaarten die er op staan+verzenden naar StreedPillot3+en nu naar de Goldwing 2012 lukt het mij nu goed.
Om op Goldwing 2012 een route te plaatsen moet in nu juist SD kaartje aan PC sluiten en op het ikoontje duwen(verzenden naar apparaat) en route staat op SD kaart.Heb eerder al geprobeerd via BaseCamp toen die nog werkte (kaarten van C.N. stonden er toen nog op)naar SD kaart te krijgen maar dat lukte niet !!Volgens gebruiksaanwijzing moet er eerst een map worden aangemaakt van Garmin op de SD kaart,maar als ik gewoon een map maak komt de route er wel op maar geen punten en de route werkt niet.
Als ik via MapSource met ikoontje werkt staat er van zelf een map op de SD kaart met daarin een bestand GPX userdata en dan de route + nog een bestand USERDATA.adm.
En daar ik al gehoord heb dat er mensen zijn die de route niet op het kaartje krijgen ben ik bang als ik alles terug moet plaatsen bij mij ook het ikoontje niet meer zou werken.
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door Hans Vaessen » 07 nov 2012, 18:33

Ai, da's wat lastig. Met de ingebouwde GW navigatie heb ik wel enige ervaring, maar da's te lang geleden om je met zekerheid te adviseren.

Maar probeer het overzicht te houden:
Je hebt het:
- enerzijds over kaarten, anderzijds over routes
- enerzijds over de PC, anderzijds over de gps


Over de kaarten op de pc:
ik had al zo'n vermoeden dat je een vroege gps-gebruiker was en op enig moment 'een sprong' gemaakt hebt. Dat blijkt althans uit de kaarten die je noemde.
Wees niet bang: als je met GMTK de oude kaarten van je pc verwijdert is er geen enkel risico voor de gps op je motor. Gewoon proberen, kan weinig mis gaan.

Over routes:
Mapsource gaat nèt iets anders om met routes dan basecamp. Welke van de twee beter is hangt mede af van de generatie van je toestel. Ik zou je adviseren gewoon met mapsource te blijven werken. Al is het maar omdat dat werkt en je eraan gewend bent. Je zult van Basecamp geen wezenlijke voordelen hebben.

Als je dan vanuit mapsource een route overzet zet je NOOIT kaarten over: die staan immers al in de gps. Gewoon op de oude manier blijven werken dus; verwijderen van oude kaarten zal daar beslist niet op van invloed zijn.

Al met al:
- Ik begrijp dat mapsource zonder problemen werkt. Ik verwacht dat dat nog jarenlang zo zal zijn. Laat gewoon basecamp voor wat het is en blijf werken met mapsource.
- Alleen: ik vermoed dat ook je PC van wat oudere datum is en dus een wat kleinere harde schijf heeft. En dat je de SP-III niet meer hebt. Daarom zou ik adviseren de v4 en v6 kaarten met behulp van GTMK te verwijderen.
- Wil je tòch met Basecamp werken vraag je dan als eerste af 'waarom'. En als daar dan een goede reden uit blijkt: probeer dan toch mijn advies om met GTMK een backup te maken, alles te verwijderen, en daarna met GMTK terug te zetten.

... en vervolgens hopen dat het snel weer voorjaar wordt.

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door meire » 07 nov 2012, 21:11

Alleen: ik vermoed dat ook je PC van wat oudere datum is en dus een wat kleinere harde schijf heeft. En dat je de SP-III niet meer hebt

PC is inderdaad zo oud als de SP-III(2002) heb hem dan gekocht juist om de SP-III volledig te kunnen gebruiken (routes maken,tracks opslaan die ik had gereden,routes en tracks van internet halen enz.)
Zou al lang een nieuwe PC (laptop) willen, maar durf er geen te kopen juist omdat ik bang ben alles van Garmin en MapSource niet meer te kunnen herinstaleren , en al mijn routes en opgeslagen tracks te verliezen van al die jaren!!!!
De SP-III heb ik nu ook terug op de GoldWing 2012 gemonteerd omdat de ingebouwde GPS(nuvi1490)nog niet goed ingeladen routes juist rijd(herbereken is niet uit te zetten en als ie herberekend veranderd de route helemaal)
Zal deze winter maar eens al mijn moed moeten gebruiken en toch eens een nieuwe PC kopen,en dan op goed geluk terug MapSource er op instaleren,en ook hopen dat mij SP-III dan nog zal te gebruiken zijn, en ook zou ik graag dezelfde kaart in MapSource krijgen zoals in GoldWing (CN Europe NT 2011.40)
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door Hans Vaessen » 08 nov 2012, 15:16

Niet 'op goed geluk' werken: juist voor het overzetten naar een andere PC is GMTK een perfect programma. Probeer het gewoon; er kan echt weinig mis gaan.

Qua kaarten van de GW: daar weet ik te weinig van vrees ik. Qua routes en tracks: zoek op je computer naar alle .gpx en .gdb files en kopieer die naar een usb-stick oid.

Let op: je computer is tien jaar oud. Kàn allicht nog jaren meegaan, maar vooral harde schijven hebben niet het eeuwige leven. ook al heb je nog geen nieuwe pc adviseer ik je sowieso een backup van je routes en tracks te maken!

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Kaarten MapSource weg bij openen BaseCamp

Bericht door meire » 08 nov 2012, 19:03

Bedankt voor de goede raad !!
Vele Groetjes,Meire

Plaats reactie