Help Zumo blijft donker

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Help Zumo blijft donker

Bericht door japie de cipier » 29 okt 2012, 17:46

Help, mijn Zumo 550 blijft donker heb de [zachte] reset al gedaan aan/uit en de + ook de [harde] reset door de Batterij/accu eruit te halen, maar niets mocht baten hij blijft donker en vrijdag nog gewoon in gebruik gehad.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Help Zumo blijft donker

Bericht door Hans Vaessen » 29 okt 2012, 17:55

Advies: leg 'm eerst een nachtje aan de lader en kijk hoe de wereld er morgen uitziet.

Ik wil geen valse hoop creëren, maar wel onnodige ergernis voorkomen: vraag niet waarom, maar even goed opladen is vaak de oplossing.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Help Zumo blijft donker

Bericht door japie de cipier » 21 jan 2013, 20:16

nadat ik echt alles had geprobeerd, heb ik hem in de kast gelegd en eerst maar eens op zoektocht gegaan via internet wie hem zou kunnen repareren helaas niet gekocht bij WayPoint dus die konden niets voor mij betekenen, ook Garmin was niet thuis omdat deze Zumo de naam Honda draagt moest dat via de Honda dealer en daar heb ik even mee gewacht om niet tijdens de drukke dagen in december hem via de post op te sturen en gister klaar gelegd om hem weg te brengen, toch nog even geprobeerd tegen beter weten in en '''''''''' HIJ IS WEER IN LEVEN '''''''''', hoe wat en waarom weet ik niet en hoelang hij het blijft doen is ook niet bekend maar nu doet hij het.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

peter

Re: Help Zumo blijft donker

Bericht door peter » 21 jan 2013, 20:26

Och japie dat is nog niks vergeleken met wat mij gebeurde. Ik had ze Zumo 550 altijd op de motor zitten in de garage en na 14 dgn varen kom ik thuis zit er een Zumo 660 op :!: :!: :!: Van alles geprobeerd maar het bleef een 660. harde reset, batterij, nachtje lader niks hielp. Nu moet ik me behelpen met dat ding :!: :!:

Als hij het weer doet is alles goed. toch?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Help Zumo blijft donker

Bericht door Hans Vaessen » 21 jan 2013, 21:09

OK!! Toch mooi, zo'n wonderlijke genezing!!! Doet de waarde van defecte zumo's ook weer enorm stijgen ;)

Ik denk dat er toch iets van een corrupte route oid in heeft gestaan waarmee het toestel ongemerkt aan het rekenen is geweest bij voldoende spanning... Speculatie.

Maar advies: gebruik de JDM van http://www.javawa.nl" onclick="window.open(this.href);return false; even om het toestel goed op te schonen; maak eventueel eerst even een backup. Baat het niet..

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Help Zumo blijft donker

Bericht door japie de cipier » 17 jan 2014, 18:59

Helaas de 550 is na 2 maanden weer spontaan zijn werk gaan doen, maar gister werd en bleef het weer donker. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan iets wat ik niet kan vertrouwen dus de stoute schoenen aangetrokken [heb nog wel even gewacht of de 550 ook zou veranderen in een 660 met dank aan peter] maar helaas ik ben vandaag maar naar Moordrecht gereden en heb mij daarom maar zelf een 660 aangeschaft, was nog wel wat andere keuze [zeker goedkoper] maar om het zelfde te verwachten als de 550 zat ik met deze zumo toch het beste. En een live time update erbij. mooi toestel en ondanks de rib uit mijn lijf ben ik er toch wel weer blij mee.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Help Zumo blijft donker

Bericht door RonalT » 17 jan 2014, 20:04

Tja Japie, sommigen zit alles mee (Peter) en sommigen moeten alles zelf doen (jij dus). Maar je heb gelijk, het moet zijn werk wel betrouwbaar doen. En anders weg ermee. :roll:

Veel plezier met dit toestel.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie