Flitspalen verwijderen...

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Flitspalen verwijderen...

Bericht door Chrit » 23 jul 2012, 10:04

Flitspaalsignalering is in Europa niet in alle landen toegestaan. Frankrijk, Duitsland en Zwitserland zijn hier voorbeelden van. Het gebruik en het bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is in deze landen verboden. Dus niet alleen het navigatiesysteem, maar ook andere elektrische apparaten zoals een laptop of een mobiele telefoon, waar deze informatie op staat. Ook het vervoeren van een uitgeschakeld apparaat is niet toegestaan omdat ook het bezit van een apparaat met flitspaalsignalering verboden is.
Het enkel uitschakelen van de flitspaalinformatie is ook niet voldoende. De software moet verwijderd worden. Wanneer u niet weet hoe dat moet dan kunt u het beste contact opnemen met de verkoper of de importeur van het navigatiesysteem.


En dus dus de vraag hoe haal ik al deze informatie van alle landen van mijn Zumo 660 af!!!
Graag korte/uitgebreide omschrijving....CGunther@hetnet.nl
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Flitspalen verwijderen...

Bericht door Chrit » 23 jul 2012, 10:09

O, vandaar de EU.....ÉÉN GEMEENSCHAPPELIJK BELANG....

De Europese Unie (EU) is een uit 27 Europese landen bestaand statenverband. De EU vindt zijn oorsprong in de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal en de Europese Economische Gemeenschap, gevormd door zes landen in 1958. In de jaren erna groeide de EU in omvang door de toelating van nieuwe lidstaten en in macht door het uitbreiden van haar zeggenschap. Het Verdrag van Maastricht in 1993 vormde de huidige Europese Unie. De laatste aanpassing aan de constitutionele basis was in 2009 met het Verdrag van Lissabon.

De EU opereert via een systeem van onafhankelijke supranationale instituten en door de lidstaten intergouvermenteel gemaakte besluiten. Belangrijke instituten van de Europese Unie zijn onder andere de Europese Commissie, de Raad van de Europese Unie, de Europese Raad, het Europese Hof van Justitie en de Europese Centrale Bank. Het Europees Parlement wordt iedere vijf jaar gekozen door inwoners van de unie.

De EU heeft een gemeenschappelijke interne markt ontwikkeld via een gestandaardiseerd rechtssysteem dat in alle lidstaten geldt. Binnenin het Schengengebied (bestaande uit EU- en niet-EU-staten) zijn paspoortcontroles afgeschaft. Het EU-beleid richt zich op het vrij laten bewegen van arbeid, goederen, diensten en kapitaal, het uitvaardigen van wetgeving op het gebied van justitie en binnenlandse zaken en het aanhouden van een gemeenschappelijk beleid op het gebied van handel, landbouw, visserij en regionale ontwikkeling. Een monetaire unie, de eurozone, is gevestigd in 1999 en bestaat sinds januari 2012 uit 27 lidstaten. De EU heeft permanente diplomatieke vestigingen over de wereld en wordt vertegenwoordigd in de Verenigde Naties, de WTO, de G8 en de G20.
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
lord of the wing
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
Type Goldwing: GL1500

Re: Flitspalen verwijderen...

Bericht door lord of the wing » 23 jul 2012, 10:25

Keurig beschreven Ghrit, maar had toch een vraag, zijn die flitspalen nu van je dom-dom af? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Flitspalen verwijderen...

Bericht door Hans Vaessen » 23 jul 2012, 10:41

Chrit schreef: En dus dus de vraag hoe haal ik al deze informatie van alle landen van mijn Zumo 660 af!!!
Zie http://www.garmin.com/nl/flitspaalmeldingen_frankrijk" onclick="window.open(this.href);return false;

a. Garmin gaat er kennelijk van uit dat uitschakelen wel degelijk voldoende is; en dat is een kwestie van een vinkje weghalen
b. voor de zumo660 is nieuwe firmware beschikbaar die de flitspalen verandert in de, wel toegestane, gevarenzones.

Overigens zou ik me niet al te druk maken: vooralsnog geen enkel signaal gehoord dat ooit iemand daadwerkelijk bekeurd is; laat staan een juridische discussie of alleen 'uitvinken' voldoende is..

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Flitspalen verwijderen...

Bericht door RonalT » 23 jul 2012, 17:14

<een paar berichten verplaatst naar Wingers Cafe ivm off-topic zijn>


En dan een vraag: weet iemand nu al hoe de gavarenzones er uit zien? Een flitspaal is een "waypoint" op de kaart die alarm geeft en een rode balk (ZUMO 550) boven in beeld waarin de max snelheid staat.

Want Hans schrijft wel "Garmin gaat er kennelijk van uit dat uitschakelen wel degelijk voldoende is", maar de knop (tweede rij plaatjses) heet wel "gevarenzones".
Verderop zie je wel weer flitspalen staan....

En inderdaad, ik heb al regelmatig aan mensen gevraagd of ze iemand kennen die in CH of D al problemen hebben gehad? Ikzelf rij in die landen rond en heb er nog nooit iets van gemerkt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie