Navigatie systeem welke?

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Navigatie systeem welke?

Bericht door frank's » 13 jul 2012, 22:33

Hallo wingers en sters.
Volgens mij is er een navigatie voor op de motor die ook de ritten registreerd waar je gereden hebt (heb jullie er wel eens over gehoord tijdens ritjes) welke is dit?
Heb nl geen black box in auto en nu komt de belasting me plukken vanwege mijn ritten registratie (ben waarschijnlijk gelijk blut)
Hoor graag welke .
Frank's
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Navigatie systeem welke?

Bericht door RonalT » 13 jul 2012, 23:07

De vraag is of de beastingdienst zo maar een tracklog uit een navigatiesysteem zal accepteren.
Vrijwel alle navigatiesystemen van Garmin registreren een tracklog....

Nuvi's - Zumo's
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Navigatie systeem welke?

Bericht door frank's » 14 jul 2012, 07:34

Dat was ook niet mijn bedoeling maar dan kan ik aan het eind van de dag zien hoe ik gereden ben en zodoende kan ik wat gemakkelijker een papieren adm. Bijhouden.
Voor nu is het al te laat en moet ik waarschijnlijk veel betalen.
Misschien zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en hoor/ lees ik dat graag.
Frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Navigatie systeem welke?

Bericht door RonalT » 14 jul 2012, 12:06

Als het je gaat om tracks bij houden is er best veel keus....
  • Even voor de duidelijkheid:
  • tracks tekenen zichzelf in een geschikt navigatietoestel (bv de hieronder genoemde) die laten zien waar je geweest ben,
  • routes maak je door in te geven van waar (punt A) naar waar (punt B) je wil rijden, deze begeleid je naar je doel.

Als het voor in de auto is, een NUVI 2595 LMT. Ik noem deze omdat wij hem zelf hebben voor in de auto.
Bij de Garmin’s LM(T) GPS systemen, ontvangt je kaartupdates en info over files en wegaflsuitingen, gratis gedurende de levensduur van het navigatietoestel.
Tot vier kaart updates per jaar gedurende de levensduur van je navigatiesysteem. De extra prijs (circa 20 euro) zit dan al in de verkoopprijs.
Allerlei andere NUVI's hebben deze functie ook. Kijk bij de specs naar het woord "tracklog".
Prijzen afhankelijk van de mogelijkheden tussen de 150 en 250 euro. De genoemde 2595 LMT kost 219 euro. Deze toestellen zijn niet waterdicht.

Als je eventueel overweeg om een toestel te kopen wat op de motor en in de auto is te gebruiken zou je kunnen kiezen voor de oude 220 (€ 395) of de nieuwe Zumo 350LM Europa (€ 499). De ZUMO familie is waterdicht.
De 220 en de 350 hebben een steun en voedingskabel voor op de motor en een steun en voedingskabel voor in de auto. Dus simpel het toestel uit de steun pakken en in de andere steun plaatsen.

Maar als je alleen je autokilometers wil bijhouden is een NUVI een goede keus.....
In het plaatje hieronder zie je hoe je de tracks kan weergeven op een computer. Links een overzicht van de aanwezige tracks met totale afstanden en tijd die je er over gedaan heb. Rechts de kaart met de lijntjes er in zodat je kan zien hoe je precies gereden bent.
nuvi.JPG
Voor mezelf sla ik alle tracks die ik in één maand (bv 2012 juni) gereden heb op in een bestand. Die bestanden doe ik in een map (2012)
Op die manier heb ik mappen vanaf 2006 tot nu toe en kan ik precies zien waar ik de afgelopen jaren geweest ben en hoeveel kilometer ik heb gereden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Navigatie systeem welke?

Bericht door Borretje » 14 jul 2012, 20:09

Hallo Frank,

Naast de Garmin optie is die er nu ook voor TomTom, voor oudere toestellen in de vorm van een kleine app die je installeert op je TT of zoals bij de nieuwe Urbans waar de optie al aanwezig is.

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Navigatie systeem welke?

Bericht door frank's » 15 jul 2012, 23:13

Helemaal goed ga denk ik voor een zumo voor en de motor en voor de auto.
Nu nog even wachten wat de man van de belasting zegt en of ik dan nog wel er een kan kopen is de vraag.
Bedankt zodra ik iets gekocht heb zal ik me even melden bij jou ronald voor een glasheldere goldwing uitleg.
Frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Plaats reactie