Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Bericht door ScrewLoose » 12 jul 2012, 15:55

Tsja, een poos geleden was ik nog dolblij met de service van Garmin, de speaker van mijn oude 660 liet het afweten en na het toestel - op een maand na - twee jaar in bezit te hebben gehad kreeg ik een vervangend exemplaar.
Op het ogenblik heb ik echter een vet probleem: we hebben de Zümo in 2007 in Thailand gekocht en er meteen een Thaise kaart bij aangeschaft daar we van zins waren op eigen houtje Isaan (noordoosten) te verkennen. Het toestel werd destijds opgestuurd naar Bangkok alwaar het toestel-identificatienummer gekoppeld werd aan de Thaise kaart. Ondertussen waren we reeds naar het noordoosten verkast doch na een paar dagen hobbelde het hele zaakje achter ons aan en werd netjes per post op de plaats van verblijf afgeleverd. Alweer schitterend geregeld van Garmin natuurlijk, zo snel mogelijk het zaakje opsturen naar e.o.a. superklein dörpke om de klant maar tevreden te houden, da's wat je noemt service! Verder bleek onze aanschaf bijzonder goed uit te pakken, na de ietwat verouderde Streetpilot 2610 was de Zümo 660 natuurlijk een verademing (kon destijds geen thaise kaart kwijt op de Str.P., achteraf bleek dit wel te kunnen na het ding te hebben omgebouwd via een truc afkomstig van een Pan European-forum). Hoe dan ook, de Thaise kaart bleek geweldig te zijn en zelfs beter dan dat wij hier zoal zijn gewend. De meest kleine weggetjes bleken zelfs duidelijk te zijn vermeld en de door gaten, bulten en plassen vergeven dirt-roads waren te volgen tot zelfs diep in de (oer)wouden. Hier liet onze 4X4 pickup het zelfs eerder afweten dan de Zümo ......... Afbeelding
Ondertussen is het echter gedaan met alle pret alsook met de service, de garantietermijn van de Thaise kaart is reeds lang verstreken en Garmin kan verder weinig voor me doen daar genoemde kaart geen serienummer heeft. De Liftime Europe kon aldus wél gekoppeld worden aan het nieuwe ID maar de Thaise kaart helaas niet. :?
Daar ook hier echter nogal wat GPS'-ologen aanwezig zijn dus de vraag of ik dit gedoe op e.o.a. manier omzeilen kan en de Thaise kaart middels een trucje alsnog aan het ID van de vervangende Zümo kan plakken?
Uuuh, ja ik weet dat dergelijke zaken niet verteld mogen worden op een openbaar forum, met een gouden tip via PB ben ik dan ook al méér dan tevreden! :wink:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Bericht door Hans Vaessen » 12 jul 2012, 16:07

ScrewLoose schreef:
Ondertussen is het echter gedaan met alle pret alsook met de service, de garantietermijn van de Thaise kaart is reeds lang verstreken en Garmin kan verder weinig voor me doen daar genoemde kaart geen serienummer heeft. De Liftime Europe kon aldus wél gekoppeld worden aan het nieuwe ID maar de Thaise kaart helaas niet. :?
Toch moet dat echt wel mogelijk zijn. De Thaise kaart heeft een zogenaamde family-ID (is voor al die kaarten gelijk). Het unit ID van het toestel en dat family ID wordt door een algoritme gehaald en dat levert dan je unlockcode.

Ik vermoed echter dat je eea verzocht hebt aan Garmin Europe. Ik zou een mail sturen aan Garmin Thailand. Als het goed is heb je van Garmin ook een 'omruildocument' gekregen; als je dat toevoegt aan de mail (evenals je nieuwe unit ID) dan zou het zomaar kunnen dat je alsnog de gewenste code ontvangt.

En natuurlijk: met enige creativiteit en zoekwerk is eea ook wel te 'kraken'. Qualitate qua kan ik je daar echter niet mee helpen. Ik ken de mores op dit forum onvoldoende. Maar, ook al is je verhaal allicht heel plausibel, zo'n uitleg heeft vervolgens allicht een bredere werking...

Overigens zou je ook kunnen kijken naar de (gratis) open street maps. Geen idee wat daarvan de dekking in die regio is, maar allicht het proberen waard. ALS de dekking goed is bovendien een stuk actueler.

Succes!

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Bericht door ScrewLoose » 16 jul 2012, 15:03

Excuses Hans, dacht eigenlijk dat ik al op jouw antwoord had gereageerd, blijkbaar is dit echter bij een voornemen gebleven! :oops:
Hoe dan ook, ik zal natuurlijk proberen mijn probleem voor te leggen bij Esri Bangkok en hen een code proberen te ontfrutselen.
Eigenlijk ben ik echter bang dat ik bij mijn volgende Thailand-bezoek alle papierkraam en vanzelfsprekend de Zümo dien aan te bieden op genoemde vestiging. Bij mijn aankoop moest het hele spul destijds immers ook verhuizen naar dit adres en bleken de Thai niet bij machte te zijn e.e.a. vanuit Chiang Mai via mail of het World Wide Web voor elkaar te krijgen. En wat kraken betreft, daar hou ik eigenlijk niet zo van, verder heb ik natuurlijk alle originele papieren, aankoopbon, het omruildocument, originele Thaise kaart op CD etc. :wink:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Bericht door wilco » 17 jul 2012, 09:50

Kan JaVaWa niets voor je betekenen??? heb je de oude thaise kaart nog op te pc???
kijk hier eens voor gmtk, of stuur hem eens een mail?
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Bericht door Hans Vaessen » 17 jul 2012, 10:44

Nee, dat gaat geen oplossing bieden vrees ik. GMTK is heel makkelijk voor het overzetten van kaarten van de ene naar de andere pc maar genereert geen unlockcodes..

Voor Chiang Mai is het niet nodig om fysiek het toestel op de sturen. Wat ze nodig hebben is het unit ID (en dat is NIET het serienummer); is uit te lezen in het toestel, alsook via mapsource. Ik neem aan dat je daar bekend mee bent. Veel mensen vergissen zich daarin, misschien dat men daarom vraagt om het fysieke toestel.

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Bericht door ScrewLoose » 17 jul 2012, 13:24

Hans Vaessen schreef: Voor Chiang Mai is het niet nodig om fysiek het toestel op de sturen. Wat ze nodig hebben is het unit ID (en dat is NIET het serienummer); is uit te lezen in het toestel, alsook via mapsource. Ik neem aan dat je daar bekend mee bent. Veel mensen vergissen zich daarin, misschien dat men daarom vraagt om het fysieke toestel.
Tja Hans, dat is eigenlijk wat ikzelf ook al dacht, iets soortgelijks bleek immers ook mogelijk te zijn bij het "plakken" van de nüMaps Lifetime naar mijn huidige ruiltoestel (lijkt mij althans vergelijkbaar). Probleem is dat men dit in 2008 te Chiang Mai niet bleek te snappen en dergelijke vastgeroeste werkwijzen blijven in het "Land Van De Glimlach" helaas jarenlang hangen. :?
Het zal me dus benieuwen, vroeg of laat zal ik de zaak echter wel aan de praat krijgen en als ik hierbij alleen al het overdrukke Bangkok mag overslaan ben ik al zeer tevreden! :wink:

Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Kaart koppelen aan ID Zümo 660

Bericht door Hans Vaessen » 17 jul 2012, 13:39

Dan rest me je veel succes te wensen. Keep smiling ;)

Plaats reactie