Garmin 2610 en muziek luisteren

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert111
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 jan 2007, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: België

GPS

Bericht door bert111 » 01 jun 2012, 19:51

Wat heb ik nu juist nodig voor mijn garmin 2610 op de goldwing te kunnen horen in mijn helm ?

Dank

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door coenox » 11 jul 2012, 08:58

Na wat verschillende navigatiemogelijkheden (Nokia Lumia, iPhone, Tomtom autonavigatie) te hebben uitgeprobeerd, heb ik mijn ouwe getrouwe Garmin 2610 weer uit de kast getrokken. Deze vond geen satellieten meer, maar na een software update werkt alles weer. Hij heeft wat nadelen. Zo zijn er geen kaarten meer van na 2009 te krijgen. En wat ik van een de navigatie met een smartpone erg prettig vond was dat ik mp3 kon afspelen die werd onderbroken door een navigatiestem. En dat dan via een simpele Jabra bluetooth ontvanger.

De Garmin heeft dat allemaal niet. Ik zou natuurlijk een Zumo kunnen aanschaffen, maar na de aanschaf van vier nieuwe motorjassen voor het hele gezin en de nodige reparaties aan mijn GL1000 vind ik dat nu even te kostbaar. Ik ben nu op zoek naar een oplossing om de stem van mijn Garmin en de muziek van mijn telefoon op 1 headsetje in mijn helm te krijgen. Bestaat er iets als een soort audioswitc om dit te doen? Let wel, ik heb een GL1000 zonder radio, CB, e.d. Ik heb ook niet zo'n trek om een dure communicatieset te installeren. Ik ben benieuwd naar de suggesties.

Coen
(die dol is op McGyver)
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door RonalT » 11 jul 2012, 15:12

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten gaat echt niet.

Je wil dit, je wil dat en het mag eigenlijk niets kosten.... Ik heb het idee dat het niet de beste combinatie zal worden.

Met een 2610 heb je gewoon een goed navigatiesysteem. Kaarten zijn inderdaad niet meer te updaten, maar aan de leuke weggetjes verandert er niet zo veel.
Het grote verschil zit in wat nieuwe auto(snel)wegen en knooppunten. En in de steeds uitdijende hoeveelheid Points Of Interest (winkels, pompstations, geldautomaten, enz).

En als je muziek en de stem wil horen moet je volgens mij erg creatief worden. Op de 2610 kan je alleen maar een bedrade headset aansluiten (zeg maar de de oortjes van een MP3 speler) m.b.v. een verloopje 2,5 > 3,5 mm.
En als je dan bv op links het navigatiesysteem aansluit en op rechts de muziek kan je naar beide luisteren. Geen geweldige maar wel een goedkope oplossing.
Ik weet niet of dat zal gaan met jouw telefoon......

Denk er eens over na
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door coenox » 12 jul 2012, 08:53

Dank voor je reactie, maar dit wist ik al.

Heb ik gezegd dat het niets mag kosten? Ik vroeg me af of er geen andere oplossingen zijn dan een Baehr communicatiesysteem die bijna net zo veel kost als mijn motor. En dat mag best wel meer zijn dan een paar euro. Het liefst zou ik een Perfect Cradle Blue willen hebben, maar daar is niet meer aan te komen. Ik heb al een bluetooth dongle voor de Garmin overwogen. Heeft iemand daar ervaring mee?
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door Hans Vaessen » 12 jul 2012, 09:59

Met de cradle blue zou het niet lukken: die gebruikt nog de eerste generatie BT en die kan geen stereo aan.

Qua bt-dongles zou je eens kunnen informeren bij de 276/278 gebruikers - komt daar veel voor.

Maar wat je allicht ook zou kunnen doen is eens rondkijken naar een occasion zumo550 (met de komst van de 350 zullen er daar meer van beschikbaar komen; ook al voegt de 350 niet héél veel toe: er zijn altijd mensen die graag 'de nieuwste' willen hebben).

Gebruikersavatar
Franklin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 mar 2006, 17:35
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door Franklin » 12 jul 2012, 11:30

Ik heb nog een Jabra A120s BT dongle liggen, en een Camos BHS-600 twee kanaals headset. Hierop kun je twee verschillende apparaten met BT op aansluiten.
Voor 100 Euro Exclusief verzendkosten wil ik de set met dongle wel wegdoen. Ik zit momenteel nog is het "natte" Luxemburg maar ben eind juli terug.
ALs ik het niet eerder zat ben met de regen.....
Groeten,

Franklin (°\=/°)
Ex GW 1500 rijder
Mille Miglia kitcar met Garmin Zūmo
Nieuwschierig? kijk HIER

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door Hans Vaessen » 12 jul 2012, 12:27

Dat zou wel eens een interessante oplossing in deze context kunnen zijn. Ik weet niet zeker hoe de jabra en camos omgaan met de prioriteiten (en of de muziek nar een navigatieaanwijzing vanzelf weer terugkomt), maar ze kennen in ieder geval allebei A2DP.

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door coenox » 12 jul 2012, 14:05

Hans Vaessen schreef:Met de cradle blue zou het niet lukken: die gebruikt nog de eerste generatie BT en die kan geen stereo aan.

Qua bt-dongles zou je eens kunnen informeren bij de 276/278 gebruikers - komt daar veel voor.

Maar wat je allicht ook zou kunnen doen is eens rondkijken naar een occasion zumo550 (met de komst van de 350 zullen er daar meer van beschikbaar komen; ook al voegt de 350 niet héél veel toe: er zijn altijd mensen die graag 'de nieuwste' willen hebben).
Dat is toch niet erg dat de eerste generatie BT geen stereo aan kan? Als de ontvangende headset het maar aankan ivm muziek van een andere bron.

Natuurlijk kan ik ook voor een Zumo kijken. Die 350 is wel op te brengen. Maar mijn vrouw en ik rijden naast onze Deauvilles vooral oudere motoren (GL1000, GL500, CX500) en dat is het ook wel een sport om met weinig middelen iets goeds voor elkaar te krijgen. En zoasl al eerder geconstateerd, die 2610 is op zich een prima apparaat. Ik voel dan soms net een soort McGyver.

Die Jabra met de Camos headset lijkt een mooie oplossing. Dat zal dan voor de vakantie niet meer lukken, we gaan volgende week weg. Maar dat is niet erg.
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
Franklin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 mar 2006, 17:35
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door Franklin » 12 jul 2012, 14:23

ik gebruikte de Jabra om stereo MP3's te luisteren aangezien de Zumo 550 alleen mono BT heeft. De jabra zat op kanaal 1 van de Camos en een midland 445 BT zat aan kanaal 2 van de Camos. Op deze manier kon ik naar de navigatie luisteren, muziek luisteren en praten met collega motorrijders. Kanaal 1 heeft wel de voorkeur maar het functioneerde allemaal prima. Wel was de volgorde van aanzetten belangrijk.
Groeten,

Franklin (°\=/°)
Ex GW 1500 rijder
Mille Miglia kitcar met Garmin Zūmo
Nieuwschierig? kijk HIER

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin 2610 en muziek luisteren

Bericht door Hans Vaessen » 12 jul 2012, 15:02

coenox schreef:
Dat is toch niet erg dat de eerste generatie BT geen stereo aan kan? Als de ontvangende headset het maar aankan ivm muziek van een andere bron.
Ach ja.. je hebt gelijk: het zou dan alleen om de navigatie gaan inderdaad.

Voor de goede orde: zou je bijvoorbeeld met een 550 rijden en muziek willen luisteren dan moet dat wel bedraad. Om stereo BT te kunnen beluisteren moeten zowel zender als ontvanger a2dp aankunnen; de Z550 kent dat nog niet.

Maar ik begrijp je uitdaging volkomen: ik zou zeggen: rij via Luxemburg! ;)

Plaats reactie