POI niet zichtbaar

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

POI niet zichtbaar

Bericht door mucha » 10 jul 2012, 14:28

Gelijk dan nog een vraag: Gebruik de zumo voor motor en camper.
Heb op de zumo camperplaatsen geladen poi en lpg stations.
Vind het erg jammer dat deze niet op de kaart staan, maar dat je deze via extra moet zoeken.
Het was toch veel gemakkelijker geweest en prettiger dat deze op de kaart staan. zoals bv bij de tom tom

Of is er toch een mogelijkheid?

vr.gr.
willy
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: POI niet zichtbaar

Bericht door RonalT » 10 jul 2012, 14:54

Om te beginnen: niet vergelijken met een Tomtom. Het zijn twee heel verschillend soort apparaten die op een geheel eigen wijze werken.
Door te denken: op een Tomtom kan het wel, vergeet je te zoeken naar een mogelijkheid om het op de ZUMO ook te laten werken.

Als je namelijk POI's heb gemaakt komen die in een GPI bestand te staan. En dit GPI-bestand hoort in de map /garmin/poi/ te staan.
Deze POI zijn volgens mij op een 660 ook te zien, maar je moet voldoende ver ingezoomd zijn. Ik heb in mijn 550 ook "eigen POI" in staan en deze worden zichtbaar als ik inzoom tot 500 mtr of een kleinere schaal. Dus gewoon een aantal keren op de plus-button drukken en je ziet de POI verschijnen.
De café's, winkels en dergelijk soort dingen verschijnen pas bij nog verder inzoomen.

Waarschijnlijk werkt dit net als op een Tomtom.... ik kan me namelijk niet voorstellen dat je altijd alle POI kan zien. Als je dan een eind uitzoom zou je alleen maar POI zien.... :?
Misschien dat een TT ze wel eerder laat zien, maar als ik langzaam rijd staat mijn 550 zo ingesteld dat ik circa 900 mtr vooruit kan kijken, dat is een schaal van 200 mtr en dan zie ik alle 'eigen'-POI in mijn buurt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie