Ik snapte je opmerking daar wel hoor
Haalde hem hier aan, omdat ik dat ook als een knipoogje bedoelde
En wat betreft diue kaart updates, die neem ik ook wel met een korreltje zout bij allebei. Is meer een commercieel verhaal dan echt werkelijk nuttig !
Gelukkig, zijn we het daar over eens
Maar goed, net terug van een mooie toerrit.
Had in Tyre een route naar en door het Gooi gemaakt. Was 206 km en bevatte 43 punten.
De truuk is in Tyre dat je de punten zo moet plaatsen, dat er voor de TT eigenlijk geen ruimte wordt geboden om een andere route te berekenen. En dat valt reuze mee om te doen !
Route in een 20 minuten gemaakt.
Ook de route in MS en Basecamp gemaakt. Ik kreeg dan dezelfde te volgen wegen, dus daar geen verschil in. Goed je punten mikken
Inladen gaat altijd goed, halve seconde, want je kan geen punten naast de weg zetten, dus geen problemen met berekenen of zoiets.
En we hebben een prachtige mooie rit gemaakt over de mooiste, kleinste, slingerende, groene, bochtige weggetjes
De TT heeft de route zoals ik hem bedoeld had, volledig gevolgd.
Van de routepunten waar je dus volgens jou een pakketje moet brengen, merk je neet zoveel van als op een Garmin.... niets dus.
Je bent gewoon een mooie toer aan het rijden. Maar wel meer ontspannen. EN weet je waarom....
De kaart is veel duidelijker met info dan die van een Garmin. Betere kleur onderscheidingen. Alles wordt wel en goed getoond.
Werkt veel sneller tijdens het rijden. Je krijgt betere aanduidingen zowel op de kaart als met audio.
Voorbeeld, splitsingen zijn zeer goed te zien en wordt ook met audio aangeduid.
Bij de Garmin al meerdere keren fout gereden, want dan werd de splitsing niet getoond, niet met audio vermeld, maar als een rechtdoorgaande weg.
Na tweehonderd meter splitstte opeens de lijn in tweeen, waarbij je dan meteen zag, dat je de verkeerde weg aan het volgen was.
Heel handig in een stad en na tweehonderd meter.
Niks geen dubbele routelijnen in beeld. Ook bij de Garmin regelmatig meegemaakt.
Met andere woorden, de route is duidelijker en dus relaxter te volgen. Je wordt ook beter begeleid.
En dat baseer ik dus nu uit eigen ervaring.
Dus.... JE HEBT GEEN GELIJK.....JE KUNT WEL DEGELIJK EEN MOOIE TOURRIT MET EEN TT MAKEN
Niks geen gedonder over taxichauffeurs en postpakketjes. Al begrijp ik dat het ook daarvoor een aangewezen apparaat is.
Ik begrijp overigens het verschil wel wat je ermee bedoeld, over hoe een route gemaakt wordt en het verschil hierin.
Maar goed, ik wil ook wel een vergelijking maken tussen de Garmin en de TT.
De Garmin is eigenlijk net als een HD, lekker knutselen, problemen oplossen, verassingen krijgen van het systeem dat niet top stabiel is.
Moeilijke software proberen te ontrafelen en achter elastiekjes aanrennen, lekker hobbyen en maar afwacxhten of je probleemloos de rit gaat rijden.
De TT is dan eigenlijk de Goldwing. Gewoon starten en rijden en weten dat de kans dat het fout gaat miniem is en dus weer met een goed gevoel thuiskomen.
Nou, als jullie dan even fijn gaan hobbyen, ga ik alvast lekker relaxed rijden
Voor mij heeft de TT bij deze met vlag en wimpel gewonnen
Dus als iemand gewoon zonder problemen lekker wilt toeren, zal ik, helaas voor Garmin, toch de TT aanraden.
( Sorry RonalT, we blijven nu toch wel vriendjes
)