Hoe zet ik kaarten over van de ene naar de andere computer

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Hoe zet ik kaarten over van de ene naar de andere computer

Bericht door RonalT » 01 jul 2012, 17:58

Ik kreeg onderstaande vraag via PB, maar het antwoord is mogelijk voor meer mensen interessant.
RonalT,

vraagje, weet jij hoe ik de kaarten in mapsource op m'n laptop kan updaten?
Ik heb alles op m'n huis pc en de garmin up to date maar op de laptop lukt het niet want als de garmin aansluit dan "zegt" het progr. dat alles al up to date is.

Weet jij een truc? Wil de laptop op vakantie meenemen en dan is het wel aardig als alles "bij"is
Download het programma JaVaWa GMTK en daar kan je kaartbestanden mee copieren van de ene naar de andere computer.
JaVaWa GMTK vind je hier, inclusief uitgebreide uitleg

Een klein stukje uit de informatie:
Met JaVaWa GMTK kunt u een backup maken van uw kaarten en deze (op een andere computer) weer terugzetten inclusief de ontgrendelcodes; opnieuw installeren van kaarten is niet nodig.

Migratie van uw Garmin kaarten van een oude naar een nieuwe computer is met dit programma zeer eenvoudig.

Wilt u uw kaarten ook op een tweede computer (bijvoorbeeld een laptop of netbook) gebruiken? Met JaVaWa GMTK is dat zo geregeld.
Nog een leuke mogelijkheid.... je kan Mapsource ook portable maken: daarmee willen we zeggen dat Mapsource en de kaarten volledig op de USB stick staan. Deze USB stick doe je in een willekeurige computer en je heb Mapsource met kaart tot je beschikking. Op de computer hoeft niets aanwezig te zijn.
Zo portable heb ik als backup tijdens mijn reizen bij me. Je weet nooit wat een computer doet tijdens lange reizen....


Volgens mij kan je ook kaarten up-daten via mygarmin.com en dan kiezen voor mijn kaarten daar eventueel het juiste toestel uitkiezen en dan kiezen voor downloaden van kaarten. Maar dit kost erg veel tijd.....

Om je beide computers up-to-date te houden heb ik JaVaWa GMTK op een USB stick staan.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Hoe zet ik kaarten over van de ene naar de andere comput

Bericht door wingryder » 03 jul 2012, 19:24

Yo Wingers,

Verdomd, het werkt :D :D bij m'n pc een sticky in z'n k..t, via backup kaart overgezet, sticky in de flaptop, daar ook ff javawa op gezet, "herstel"gedaan en hoppa, kaart updated :D :D

Ronald bedankt voor de tip :lol: :wink:
Nu kan ik "up to date"naar schotland.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Plaats reactie