zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door Rudi » 14 jun 2012, 17:38

Hallo,

Ik heb na 6 jaar mijn SP 2610 met scradle aan de kant geschoven omdat er geen uitdates meer beschikbaar zijn en mij de luxe gepermiteerd om een zumo 660 aan te schaffen met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL. (had ik dit maar niet gedaan zucht)
Ofwel doe ik iets fout maar het lukt mij niet om via Bluethoot in verbinding te blijven met de GPS als ik éénmaal via de Bluethoot intercom gesproken heb.
Ik heb dit probleem voorgelegd op het forum van Waypoint maar daar zwijgen ze in alle talen.
Als ik de handleiding lees zou de GPS gelinkt moeten worden zoals de GSM. Daar begint het probleem. De Scala Rider aanvaard alleen het paswoord 0000 de zumo 660, 1234. Het enige alternatief is dan de koppeling te maken als Audio Bluethoot maar deze heeft de laagste prioriteit. m.a.w éénmaal je spreekt in de intercom blijft de communicatie normaal 30" actief als er echter wind is blijft de communicatie met de intercom open staan en is er geen verbinding meer met de zumo 660.

HEEEELP

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ?

Alvast bedankt

Rudi

Gebruikersavatar
maestro
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mei 2009, 10:26
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Barvaux sur Ourthe (Ardennen) B
Contacteer:

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door maestro » 14 jun 2012, 20:06

Ja buiten gooien die handel , ik heb ook juist de scala rider gekocht , en als de gps praat kan je niet meer tegen je partner spreken , en als je aan het spreken bent en de gps begint gedaan met praten tegen elkaar , ik ga terug over naar de jm systeem met kabel , hoor ik alles op .

Heb de scala verleden week gekocht en staat nu alweer op kapaaza te koop , heb er 1 keer mee gereden en bijlange niet tevreden van.
voor die prijs zouden ze wel iets deftigers mogen in elkaar boxen denk ik


succes
Groetjes Maestro (Domi) en Cinthy (Kwebbel)
Beheerder van het GoldwingVrienden Forum

Onze persoonlijke Website
Goldwingvrienden Forum
Gite te huur in onze buurt

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door Rudi » 14 jun 2012, 20:16

Die indruk had ik ook al maestro, maar het is onwaarschijnlijk dat deze dingen in paket verkocht worden bij een Waypoint, GPSSHOP.BE zelf bij Garmin. Is dit dan bedriegelijke geldklopperij? Dit kan toch niet als deze combinatie niet werkt waarom verkopen zij dit dan dit is gewooweg schandalig. Ik heb mijn eerst GPS gekocht (SP2610)bij Notter in 2005 prima service en advies, nu terug bij Notter geweest en dit is niet bij de deur van uit Brussel. Daar de combinatie gekocht, ik ga er van uit met de ervaringen van vroeger dat zij mij deze combinatie zouden afgeraden hebben mocht dit niet werken. Dus.....ik heb nog hoop

Rudi

Gebruikersavatar
maestro
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mei 2009, 10:26
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Barvaux sur Ourthe (Ardennen) B
Contacteer:

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door maestro » 14 jun 2012, 21:29

Laat het mij in ieder geval dan maar weten , hoe en wat er moet worden gedaan om dit alsnog goed in zijn werk te stellen.
Groetjes Maestro (Domi) en Cinthy (Kwebbel)
Beheerder van het GoldwingVrienden Forum

Onze persoonlijke Website
Goldwingvrienden Forum
Gite te huur in onze buurt

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door Rudi » 15 jun 2012, 21:42

Maestro, hetgeen ik op internet gevonden heb is het volgende en dit werkt.

Je kan de intercom uitschakelen door op de MC-knop te drukken dan werkt de GPS terug. Twee mogelijkheden ofwel spraaksturing helemaal uitschakelen ofwel éénmaal gesproken éénmaal op de MC knop drukken. Om de spraaksturing helemaal uit te schakelen op de knoppen geluid - en + gelijktijdig drukken.
Ik laat de spraaksturing aanstaan en druk na het egsprek éénmaal op de MC-knop om de GPS terug te horen. Het is een manuele handeling maar het werkt ten minste.

Groetjes


Rudi

Gebruikersavatar
maestro
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mei 2009, 10:26
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Barvaux sur Ourthe (Ardennen) B
Contacteer:

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door maestro » 16 jun 2012, 14:21

Bedankt voor de info man ik zal het in ieder geval eens uitproberen .
Telt dit voor alle types scala rider??

Ik hoop inderdaad dat het werkt .
Groetjes Maestro (Domi) en Cinthy (Kwebbel)
Beheerder van het GoldwingVrienden Forum

Onze persoonlijke Website
Goldwingvrienden Forum
Gite te huur in onze buurt

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door Rudi » 12 jul 2012, 19:47

Maestro,

Ik heb vanuit een Forum in de VS een oplossing gekregen voor onze problemen. Als je interesse hebt stuur mij dan een PB

Rudi

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door wilco » 12 jul 2012, 20:47

Het forum is toch voor alle leden?? dan is het wel zo vriendelijk om de "mogelijke" oplossing hier te plaatsen :shock:
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13418
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door RonalT » 12 jul 2012, 21:19

wilco schreef:Het forum is toch voor alle leden?? dan is het wel zo vriendelijk om de "mogelijke" oplossing hier te plaatsen :shock:
Inderdaad Wilco, het zou wel zo netjes zijn als Rudi gewoon even op het forum probeert te beschrijven wat de oplossing is.
Uit de forumregels:

8. Schakel niet over op een persoonlijke discussies houdt discussies relevant voor iedereen. Probeer opmerkingen als 'mail mij voor meer informatie' zoveel mogelijk achterwege te laten. Dit Goldwingforum moet immers een informatiebron zijn voor alle mensen, niet alleen de vraagsteller.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door Rudi » 13 jul 2012, 12:11

Heren,

Sorry dat ik dit niet gedaan heb maar gezien er geen reactie komt op mijn vraag dacht ik dat er geen interesse was en dat Maestro en ikzelf alleen met dit probleem worstelde.

Met deze wordt dit recht gezet

Er zijn twee manieren om de Zumo met de scala Q2 pro te koppelen nl. als audio prioriteit 3 en audio prioriteit 1. Deze laatste neemt ook prioriteit op de intercom zodat GPS niet meer wegvalt éénmaal de intercom gebruikt.

Pairen prioriteit 3 (laagste) Intercom voorang op GPS

De CTRL knop ingedrukt houden tot de rode en blauwe led snel knipperen, de zumo in de stand bluthoot-audio plaatsen, de zumo wordt automatisch gekoppeld.
nadeel van deze koppeling, éénmaal de intercom gebruikt valt de communicatie met de GPS weg en deze kan alleen hersteld worden door telkens éénmaal op de MC knop te drukken

Pairen prioriteit 1 (Hoogste) GPS voorang op intercom

De "HARDER" knop ingedrukt houden tot de blauwe led sneller knipperd, de zumo in de stand bluthoot-audio plaatsen, de zumo wordt automatisch gekoppeld.
Deze koppeling geeft voorang aan de GPS t.o.v. de intercom.

Er blijft nog één nadeel bij de Scala Q2 Multiset Pro en dat is dat je de gevoeligheid van de micro niet kan afregelen dit kan wel met de G4 en G9. Dit wil zeggen als je met een opene helm rijd zoals ik dat de wind de intercom activeerd en je steeds het geruis van de wind in je koptelefoon krijgt.
Dit kan enkel opgelost worden door de VOX uit te schakelen, dit heeft dan weer als nadeel dat als je wil spreken met de pasagier je eerst een tikje moet geven op de MC knop en terug een tikje moet geven om de intercom uit te schakelen. Alhoewel dat dit mogelijk ook een voordeel heeft als de vrou.. teveel za... achteraan


Groetjes


Rudi

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door wilco » 13 jul 2012, 17:39

Top Rudi, duidelijk!
Vergelijkbaar met de G9 dus....
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
maestro
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mei 2009, 10:26
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Barvaux sur Ourthe (Ardennen) B
Contacteer:

Re: zumo 660 met Cardo Scala Rider Q2 Multiset PRO XL

Bericht door maestro » 13 jul 2012, 21:23

Heel erg bedankt rudi dit gaan we de eerst komende rit weer uit testen , maar eerst mag het stoppen met die verdomde regen
Groetjes Maestro (Domi) en Cinthy (Kwebbel)
Beheerder van het GoldwingVrienden Forum

Onze persoonlijke Website
Goldwingvrienden Forum
Gite te huur in onze buurt

Plaats reactie