Rider V1 to Urban pro (update en blij bericht)

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Rider V1 to Urban pro (update en blij bericht)

Bericht door Borretje » 28 mei 2012, 23:13

Vandaag de truuk gelukt, de oude Rider V1 geupped naar een Rider Urban Pro, Bootloader (BIOS van de TT) geupped naar hogere standaard zodat ook 8 Gb SD kaarten kunnen worden gebruikt, toen de NAVCORE aangepast zodat de nieuwste kaarten gebruikt kunnen worden (met behoud van de rider items zoals een bluetooth oortje)nieuwe kaarten erop en hele maal top,... kan weer even vooruit (in de tijd dan :-) )

Cheers
Rob
Laatst gewijzigd door Borretje op 04 aug 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door DeWoert » 28 mei 2012, 23:15

Rob,

Weet jij misschien ook of het mogelijk is om een TomTom XXL (IQ Edition) te laten draaien met "Rider" software ?
Ik heb daar wel eens (kort) naar gezocht, maar echt duidelijk werd het me niet..

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Borretje » 28 mei 2012, 23:21

Ik ga ff voor je zoeken, kom er op terug

Rob

Follow up,

Als ik het goed gelezen heb dan beschik je over 64 Mb intern geheugen en kun je voor max 1,5 Gb aan kaartmateriaal op jou TT zetten.
Geen mogelijkheid voor gebruik SD kaartjes?

Toch kun je volgens mij door kaartkeuze en door de juiste NAVCORE een rider simuleren op de XXL
Is alleen de vraag waarom wil je deze wijziging,... Sommige features van de Rider zijn hardwarematig ingegeven en zullen dus niet werken.

Leuke voor komend weekeind in Oaldeboarn,.... zal de zut meenemen kunnen we eventueel kijken wat we kunnen doen.

Gr

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Impreza555
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2013, 14:54

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Impreza555 » 27 feb 2013, 21:37

Hallo Rob,

Las hier dat je je Rider 1 hebt geupgrade naar een Rider Urban Pro.
Nu ben ik daar ook mee bezig, maar het wil nog niet geheel lukken.
De Rider blijft opnieuw aan het opstarten.
Mogelijk moet de bootloader worden geupgrade.
Zou je mij aan de benodigde bestanden kunnen en willen helpen?
Dus bootloader en navcore.
Valt niet mee om op internet het benodigde, veilig, te vinden...

Bedankt!

Groeten, Jos.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Borretje » 27 feb 2013, 22:13

Jos,

Dank dat je de vraag hier stelt!!.

Je bootloader hoef je waarschijnlijk niets aan te doen, als die geen problemen in het "vorige leven" gaf.

Je navcore moet je wel updaten naar de 9205.54XXXX en natuurlijk een redelijk up to date kaart erbij.
Je navcore moet wel "vrijgemaakt" te zijn, dit zijn meestal de DSA versies of de SE's.
Enige tijd terug kon je alle info en downloads halen bij de Tomtominternetclub.org. Helaas is dit forum onder druk
uit de lucht gegaan. Meer info kun je vinden op de site jouw tomtom. Wel even registreren en dan kun je daar erg veel info vinden.

Bestanden kan ik je nu niet aan helpen, heb net alles na een grote opschoon actie naar de eeuwige (computer file) jachtgronden gestuurd.
Ga voor je zoeken.

Anders zal ik de navcore van mijn rider halen en dan kijken of de jouwe daarmee overweg kan. meestal moet er nog het een en ander in ge-edit worden om de navcore op jouw rider te kunnen laten draaien.

Gr
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Borretje » 27 feb 2013, 23:03

Jos,...... update,

Navcore gevonden en gedownload. zal hem op server gaan zetten en dan kun je er morgen of overmorgen bij om hem daar af te halen.

ook nog iets gelezen in GPS underground over de bootloader. moet ik nog een induiken wat ze daar mee willen,....

Komt dus nog een vervolg

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Impreza555
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2013, 14:54

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Impreza555 » 28 feb 2013, 15:21

Hallo Rob,

Alleerst bedankt voor alle info en moeite die je doet!
Had al het een en ander gelezen m.b.t. de upgrade van de Rider 1.
Mijn Rider zou over een net te lage bootloader versie beschikken. Zou minimaal 5.5022 moeten zijn. Bij een update op TomTom-Home komt hij niet hoger uit...
Een navcore had ik gevonden: 9205 DSA Rider.
Mijn Rider lijkt het hier in eerste instantie goed op te doen, maar start zich telkens opnieuw op. Of deze navcore is corrupt???
Zal nog eens verder rondneuzen op het net. Kon inderdaad bij de bekende sites niet meer terecht.
Zal me ook verdiepen in het installeren van de door jou geuploade bootloader, als die beschikbaar is. En ik wacht je vervolg af.

Bedankt!
Je hoort/leest een dezer hoe het verloopt met de upgrade.

Groeten, Jos.

Impreza555
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2013, 14:54

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Impreza555 » 28 feb 2013, 20:49

Hallo Rob,

Zou je me willen aangeven waar ik de betreffende navcore kan downloaden?

Bedankt, Jos.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Borretje » 28 feb 2013, 23:08

Jos,

De navcore kun je op internet vinden, googlen en je vindt hem. Anders "links naar sites met discutabele informatie gewist" bezoeken, je zult je dan wel moeten registreren maar dan heb je ook een enorme bron aan info voor alle zaken de TT aangaande.

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Impreza555
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2013, 14:54

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Impreza555 » 01 mar 2013, 00:11

Borretje schreef:Jos,

De navcore kun je op internet vinden, googlen en je vindt hem. Anders "links naar sites met discutabele informatie gewist" bezoeken, je zult je dan wel moeten registreren maar dan heb je ook een enorme bron aan info voor alle zaken de TT aangaande.

Rob
Hallo Rob,

Heb al wat rondgekeken op de sites/forums.
Gaat goed komen, denk ik zo.
Laat het resultaat nog weten.

Groeten, Jos.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Borretje » 01 mar 2013, 00:25

't is dat de V1 maar 32 mb intern geheugen heeft, anders had je navcore 9500 erop kunnen zetten (64 mb nodig), had je een Urban 5 in een Rider 1 jasje gehad,..... met wel 100 waypoints in plaats van de 48 waar we het nu (ruim) mee doen,.....

Cheers en suc6

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Hans Vaessen » 01 mar 2013, 15:06

Borretje schreef:
RonalT schreef:Is dit een legale actie? Zo niet, kan je misschien beter op een andere manier verder informeren.... :wink:
Uitwisselen van informatie is bij mijn weten geen illegale actie die indruist tegen de wanhopige regels van oa BREIN.
Ik ben natuurlijk geen modertor, maar jullie forumregels denken er anders over; punt 9:
links naar sites met discutabele of wettelijk strafbare informatie.
Is een beetje rekbaar qua uitleg; want zo zou je bijv gpsunderground (dat qua inhoud zo illegaal als wat is..) wèl mogen noemen, maar niet mogen linken ;)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Borretje » 01 mar 2013, 16:44

@ jos,

je kunt mijn email adres vinden bij de leden lijst,.... verdere informatie via die kant
ben er weer even klaar mee.

Gr

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door johnj » 01 mar 2013, 17:31

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr koud he'
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Rider V1 to Urban pro

Bericht door Hans Vaessen » 01 mar 2013, 20:15

Borretje schreef: ben er weer even klaar mee.
Kan ik me iets bij voorstellen.

Maar ik breek toch even een lans voor forumregels en de rol van een modertor daarbinnen. Da's volstrekt niet persoonlijk maar echt in algemene zin.

Ik heb vele jaren een zeer actief forum gemodereerd, met ook daarop allemaal volwassen mensen. Maar er waren best fases dat die moderatie even wat minder actief was. Je ziet dan een forum heel snel verschuiven waardoor al snel snel een ander zwaartepunt ontstaat. Grootste risico is 'discussies op de man'; maar ook de vele mogelijke 'improvisaties' qua softwarelicentie zijn al heel snel heel populair.
Voor beiden zijn echter vele andere plekken te vinden. Wil je een forum echt 'gezond' houden dan moet je als modertor vaak roomser dan de paus zijn (whoops, we hebben ff geen paus..).

Vat dat niet persoonlijk op, maar vanuit een breder kader.

(Neemt niet weg dat ik wel erg benieuwd ben of we straks de navcore9.5 ook in een rider 2 of 3 kunnen zetten :mrgreen: :mrgreen: . Puur voor evaluatiedoeleinden uiteraard. Maar da's voor elders.)

Plaats reactie