ingebouwd GPS model2012

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: ingebouwd GPS model2012

Bericht door meire » 31 jul 2012, 10:26

RonalT schreef:
wing67 schreef:en dan vind ik het raar dat het niet werkt naar behoren
Dit is dikwijls terug te voeren op niet genoeg kennis van een navigatiesysteem of niet genoeg tijd willen nemen om zich er in te verdiepen.
Ik ken binnen het Godwingforum diverse mensen die goed in staat zijn om routes te maken en te rijden....
Maar dit zijn mensen die zich er voldoende in verdiepen en als er problemen zijn gaan zoeken waarom iets anders werkt dan dat ze denken....

Ik zie heel dikwijls dat er op een forum geschreven wordt "dat het navigatiesysteem niet goed werkt en dat kan niet voor iets waar je zo veel geld voor betaald hebt". Dan zal mijn reactie dikwijls zijn dat je je eerst moet verdiepen in de werking van een toestel, probeer te begrijpen waarom hij niet doet wat jij er van verwacht en dan zal je dikwijls (soms na weken) tot een oplossing komen. Maar probeer navigatie te begrijpen, een navigatietoestel snap jou niet.
wing67 schreef:Na 10 jaar routes maken en inladen en rijden van routes op streedPillot3 kan ik volgens mij redelijk goed omgaan met een GPS en begrijp ik de werking ook,maar als ge route herberekenen niet kan uitzetten en bij kleine omleiding of afwijking de GPS begint te herberekenen ,u de eerst volgende straat doet inrijden en dat niet mogelijk is weer herberekend , en de route ineens van nog 40Kmte rijden veranderd naar nog 340Km te rijden is dat toch moeilijk te begrijpen,maar als ik met de Oude SP3 dan terug naar de route rij en op de juiste baan terug kom herberkend ie wel de route weer juist na een paar 100 meter rijden,maar als ik de SP3 niet bij heb is het niet mogelijk de juiste baan te vinden daar de route niet te zien is Dus heel normaal is de werking toch niet van de GPS :?:
Omdat ik nog steeds niet weet welk type navigatie er in een 1800 zit blijft het een beetje raden..... (en dus zoeken)
wing67 schreef:[b]Volgen Honda Belgie heeft ie veel weg van een NAVI 1490
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: ingebouwd GPS model2012

Bericht door meire » 31 jul 2012, 10:42

highlander schreef:Dat denk ik niet, in het nieuwe model hebben ze een aantal aanpassingen gedaan.
Zou niet weten hoe ik een route moet inladen op mijn model (is een 2010) of ben ik verkeerd?

U bent niet verkeerd :!: is nu vanaf model 2012 dat ge routes kan inladen er zit in de topkoffer nu nog een bijkomend bakje die men kan openen en waar twee SD kaartjes zitten, één met kaartsoftware en één voor routes op te plaatsen :!:
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: ingebouwd GPS model2012

Bericht door RonalT » 31 jul 2012, 16:46

wing67 schreef:[b]Na 10 jaar routes maken en inladen en rijden van routes op streedPillot3 kan ik volgens mij redelijk goed omgaan met een GPS en begrijp ik de werking ook,maar als ge route herberekenen niet kan uitzetten en bij kleine omleiding of afwijking de GPS begint te herberekenen ,u de eerst volgende straat doet inrijden en dat niet mogelijk is weer herberekend , en de route ineens van nog 40Kmte rijden veranderd naar nog 340Km te rijden is dat toch moeilijk te begrijpen,maar als ik met de Oude SP3 dan terug naar de route rij en op de juiste baan terug kom herberkend ie wel de route weer juist na een paar 100 meter rijden,maar als ik de SP3 niet bij heb is het niet mogelijk de juiste baan te vinden daar de route niet te zien is Dus heel normaal is de werking toch niet van de GPS :?: [/b]
Dat je snap hoe de SP III trek ik dus niet in twijfel, maar nu gaat het er om om te leren werken met de ingebouwde navigatie. Je vergelijk het in het stukje hierboven een paar keer met een SPIII, en dat is niet de juiste manier van benaderen.
Het is een ander toestel wat een andere bediening vraagt.
En het is best mogelijk dat het rijden van routes niet goed gaat, dat het een niet geschikt apparaat is. Het schijnt namelijk geen Streetpilot 27xx of 28xx te zijn.

Ik weet het niet, maar probeer je met losse opmerkingen te helpen om het juiste spoor te vinden. Helaas heb ik het apparaat nog nooit mogen bedienen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: ingebouwd GPS model2012

Bericht door RonalT » 31 jul 2012, 17:10

Hans Vaessen schreef:Ik denk dat Honda er zich onvoldoende van bewust is dat er meer is dan van À naar B...
Ik vraag me inderdaad ook af hoe ze op dit moment naar navigatie kijken.
Je kan op de website van Garmin niet eens meer vinden of herberekenen is uit te schakelen. Wel allerlei flauwekul als Eco-Routes of Compatibel met Garmin Garage. :?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: ingebouwd GPS model2012

Bericht door meire » 31 jul 2012, 18:00

Volgens Honda Belgie is het een Navi 1490,en is een navi meer gemaakt om in een auto te plaatsen .
Heb wel het probleem aangekaart op de GoldWing Clup Belgie(hebben in clupblad een oproep geplaatst om mail te sturen naar GWclup Belgie van rijders die ook problemen hebben,en ze hebben reeds al een paar mails gekregen en die doorgestuurd naar Honda Belgie) en die zeggen dat ze er mee bezig zijn de problemen na te zien.
Volgens de GoldwingClup zijn de zelfde problemen ook al gemeld in GoldwingClup's van Frankrijk en Duitsland.
Dank ook voor het helpen bedenken van oplossingen en opmerkingen van iedereen
Vele Groetjes,Meire

lodde
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jan 2011, 20:40
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hombeek, Belgie

Re: ingebouwd GPS model2012

Bericht door lodde » 31 jul 2012, 20:59

Bedankt Meire, eigenlijk vroeg ik info over de GPS aangezien ik ook ene exstra op de moto ga plaatsen. Gr, Lodde

Plaats reactie