hp2210 en tt5

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
peter

hp2210 en tt5

Bericht door peter » 07 sep 2006, 18:07

Hoi

Ik heb vandaag mijn hp 2210 ipaq met gps muis eens op de motor getest, nou ik moet zeggen het functioneerd prima :D . De zuignap heb ik gewoon op de kuipruit gezet (zo laag mogelijk) de gps muis op de tegen de ruit, stekker erin en gaan :P :P . Alleen heb ik als ik harder rijdt geen geluid :? maar het scherm zie ik prima en als je een beetje oplet heb je ook geen geluid nodig.
:idea: :idea: Voor het waterdichte heb ik alleen voor noodgevallen een diepvrieszakje met een ellastiekje
Nou nog wat mooie tochtjes uitzoeken en die in de ipaq rammen.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Greetz

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 07 sep 2006, 19:44

Leuk, ik heb hetzelfde gedaan met een "oude" Dell Axim die ik op mijn linkerdeksel kan bevestigen (past net onder de riempjes). De BT muis kun je in je jaszak of koffer leggen, geen probleem. Via een draadje van de hoofdtelefoon aansluitng naar mijn helm hoor ik Eva ook nog babbelen... Routes voor TT5 vind je op http://www.gpstracks.nl
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Bericht door peter » 07 sep 2006, 21:24

Ik zeg het het werkt prima, :idea: alleen nu ik zover ben wil het toch weer eens anders gaan proberen. Ik heb mijn radio en en toebehoren er allemaal uit en heb er een cd/radio ingezet, de cb en intercom doen het nu niet maar daar ben ik juist mee bezig.
Op mijn werkbank liggen nu alle componenten geduldig te wachten en mijn bedoeling is om het schema van de radio te gebruiken voor de aansluitingen van de cb en sowieso de snelheid geregelde volume. de tt wil ik er ook nog tussen zetten via de intercom.
Als alles goed werkt moet ik alleen de orginele radio terug zetten maar dan ik ook mp3 luisteren via de ipaq. Dan heb ik de cd niet meer nodig en kan ik alle orginele accecoires gewoon gebruiken :D .
Ik weet het een heel onduidelijk verhaal maar gelukig snap ik zelf wat ik wil. :?: :?:

Gouden-Vleugel

Garmin Streetpilot i2

Bericht door Gouden-Vleugel » 11 sep 2006, 08:51

Voor degene die de GPS alleen gebruikt om binnen de Benelux van A naar B te reizen misschien de volgende tip.

Heb onlangs de Garmin Streetpilot i2 uit de auto van mijn vrouw gehaald en met de zuignap aan de ruit van m'n GW "geplakt". Het geluid wat harder gezet en rijden maar. Niederkorn in Luxemburg was zo gevonden. Op de snelweg hoor je het geluid niet, maar het scherm is duidelijk genoeg om de aanwijzingen te kunnen volgen. Binnen de bebouwde kom is het geluid redelijk te verstaan. Denk trouwens dat de omgeving er toen wel van heeft mee kunnen genieten....

Voor het betere tour-werk en landen buiten de Benelux maak ik gebruik van een Garmin GPS V. Heb de kogel met een kram-bout aan m'n stuur bevestigd. Werkt wel, maar is niet mooi en zeker niet optimaal. Dus op m'n nieuwe GL moet dat anders. Zie eventuele foto's met belangstelling tegemoet.

peter

ipaq

Bericht door peter » 11 sep 2006, 15:13

Hier een foto van de ipaq op de ruit het werkt goed alleen bij wat meer herrie hoor ik hem niet meer maar zoals al gemeld op het schermpje is het prima toeren.
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie