TOPOGRAFISCHE KAARTEN VOOR MAPSOURCE

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
RRWing
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 apr 2006, 22:07
Locatie: Ardooie, West-Vlaanderen (B)

TOPOGRAFISCHE KAARTEN VOOR MAPSOURCE

Bericht door RRWing » 04 apr 2008, 00:01

ben de gelukkige bezitter van een Garmin streetpilot 2720. bij het uitstippelen van een route kan ik me met mapsource weinig voorstellen hoe de topografie is van de streek. dan moet ik er een gewone landkaart of wegenkaart bij nemen om te zien welke niveauverschillen er mogelijks zijn.
Graag zoek ik dan de bochtige wegen en liefst in wat heuvelachtige of bergachtige streek.

Iemand een idee hoe je (indien mogelijk) goedkoop aan topografische kaarten kunt komen. Ik zoek vooral west europa.

Alvast dank voor de vele (laat ons hopen!) reacties
Ricky Robinet: altijd met de Goldwing onderweg!
GL1800 navi-2008 (Dark Red)
GL1800 2002 (Pearl Orange)
Deaville 1998 (Champagne)

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 04 apr 2008, 16:23

Bij het maken van route's in mapsource zit je er inderdaad altijd mee dat je er een kaart naast moet houden om te kijken hoe de omgeving eruit ziet. Dit is een nadeel. Bij Onroute heb je wel (gekleurde) kaarten, Onroute kan ook goed samenwerken van Mapsource. Deed tot voor kort ook telkens een route uitzetten in Mapsource met een kaart van die omgeving bij de hand.

Met Onroute kun je evt. daarin een route maken, exporteren naar Mapsource (en controleren), en in Google Earth bekijken.

Maar met Mapsource zelf kun je gaan andere kaarten gebruiken behalve die van Garmin.

Gebruikersavatar
Longrider
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 aug 2007, 12:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Longrider » 06 apr 2008, 13:27

Met MapSource kun je het beeld toch omzetten in Google Earth.
MapSource : Menubalk - Beeld - Weergeven in Google Earth.

RRWing
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 apr 2006, 22:07
Locatie: Ardooie, West-Vlaanderen (B)

Bericht door RRWing » 10 apr 2008, 22:50

heb de demo en een aantal reviews over onrout gelezen: ziet er heel belovend uit.
Kent iemand
otorrad toerenplanner (duits) http://www.motoplus.nl/Frontend/index.p ... d=20000163 - dit is maar 39 € het verschil zal er waarschijnlijk wel inzitten in gvergelijking met Onroute at 150€ (slik) kost.
Ricky Robinet: altijd met de Goldwing onderweg!
GL1800 navi-2008 (Dark Red)
GL1800 2002 (Pearl Orange)
Deaville 1998 (Champagne)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 10 apr 2008, 23:40

Ik heb het Duitse programma ooit eens aangeschaft en ben er een tijdje mee bezig geweest maar moet zeggen dat ik het gebruikers onvriendelijk vind. Waypoints zijn moeilijk te plaatsen en routes worden raar berekend. De routes worden daardoor wel lekker lang. Veel heen en weer rijden.

Nee, Mapsource werkt veel beter en on-route ken ik niet.

Het werkt wel samen met Garmin, maar ik vind 39 euro veel geld voor dit stuk software
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Bericht door Wingnut » 11 apr 2008, 00:14

Onroute is door hetzelfde bedrijf ontwikkeld als Motorrad Tourenplaner, maar bij Onroute heeft men extra aandacht geschonken aan de BeNeLux omdat Onroute door de ANWB en Waypoint op de markt wordt gebracht.

Het verschil in pijs heeft waarschijnlijk alles te maken met het verschil in afzetmogelijkheden tussen het Duitstalige gebied (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) ten opzichte van allen de Nederlandstalige klanten in Nederland en Vlaanderen. In Duitland wprdt MotorradTourenplaner door het grootste Europese motorblad Motorrad op de markt gebracht en de versie van het voorgaande jaar bij Detlef Louis altijd voor dumpprijzen aangeboden wordt..

Ik heb Onroute ook aangeschaft, maar werk liever met Garmin mapsource. Bij het automatisch plannen van onroute, zijn er nog te veel doorgaande wegen voor mijn smaak. Bij mapsource is het meer werk, maar is voor mij het resultaat met veel bochtige wegen beter.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten