Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Herman

Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Bericht door Herman » 25 apr 2006, 16:55

Hallo,
Ik heb op mijn GL1500 een navigatiesysteem Panasonic CN2300.
Deze is geplaatst in de topkoffer. Mijn probleem is dat de Navtech DVD regelmatig onbruikbaar wordt door beschadigingen. Tot nu toe was dat geen probleem omdat ik altijd een copie in het systeem had. (Uiteraard heb ik wel de originele DVD van Navtech). Nu heb ik een nieuwe DVD gekocht (259,- Euri). Het is mij nog niet gelukt om hiervan een goed werkende copie (voor eigen gebruik) te maken. De DVD heeft een overburn-beveiliging of zo iets. De vraag is nu: Heeft er iemand een idee hoe ik het navigatiesysteem, zo veel mogelijk, schokvrij in de topkoffer kan plaatsen? (En toch ruimte over hou in de koffer?)
Of een oplossing voor het maken van een kopie van de DVD voor eigen gebruik?
Navtech heeft desgevraagd wel een oplossing: Als ie beschadigd is, gewoon een nieuwe kopen.
Alvast bedankt!
Herman

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:

Re: Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Bericht door nvliet » 01 aug 2013, 13:26

Een doosje maken van dat trapeziumvormige hittebestendige isolatiemateriaal (Gamma), met de punten van dat spul naar binnen gericht, dan kan de warmte nog wel weg en die punten veren goed, ik heb mijn meetinstrumenten ook zo in koffers gemonteerd, die gaan regelmatig met de helikopter mee en dan wordt er met de koffers gegooid, nog nooit iets stuk gehad.
Je kunt niet alles hebben, dan is je schuur te klein.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Bericht door RonalT » 01 aug 2013, 13:35

nvliet schreef:trapeziumvormige hittebestendige isolatiemateriaal (Gamma)
Bedoel je dit soort spul?


Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Bericht door Devoraz » 01 aug 2013, 14:16

Het probleem met DVD's is altijd de hoeveelheid informatie die erop staat. Je kunt namelijk een gewone DVD-film ook niet 1-op-1 kopiëren voor eigen gebruik. Dat komt omdat een voorgeprepareerde DVD (als voorbeeld even een koop film) rond de 7 á 8 GB bevat. Een 'lege' DVD die je thuis kunt branden is hooguit 4,7 GB.

Mocht de navigatie DVD zo rond de 4,7 GB zitten, zijn er diverse 'simpele' recht-toe recht-aan brandprogramma's die een beetje kunnen overburnen.
Ik heb voor mijn volkswagen wel eens kopieën gemaakt van de navigatie CD's. Wat wel van belang is, is dat je de CD op 1x speed brandt. Waarschijnlijk zou dat voor de DVD ook gelden, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee.

Niet alle brandprogramma's kunnen dat, maar CDRWIN kan dat wel (althans de versies 5 en 6).

Dus... mocht je over een brandprogramma beschikken waarbij je de snelheid van het branden op 1x speed kunt zetten, zou ik dat zeker eens proberen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Rob Pt

Re: Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Bericht door Rob Pt » 01 aug 2013, 16:28

Devoraz schreef:Een 'lege' DVD die je thuis kunt branden is hooguit 4,7 GB.
Dat is al lang niet meer zo. Al enige jaren (sinds 2004) zijn er gewoon de zgn. double-layer DVD's in de handel en daar kun je, afhankelijk van het type, vanaf ca. 8.5 GB tot ca. 17.1 GB op kwijt. Je brander moet natuurlijk wel geschikt zijn om deze DVD's te kunnen branden maar dat zijn de meeste ook al jaren.

Voor brandprogramma's waarmee je ook beveiligde/gecodeerde CD's/DVD's kunt branden even googlen op bijv. beveiligde dvd kopiëren en je komt aan voldoende tips, gratis en betaalde software. Zelf gebruikte ik altijd tot volle tevredenheid DVDShrink i.c.m. AnyDVD van SlySoft

Rob

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:

Re: Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Bericht door nvliet » 01 aug 2013, 17:54

Dat was het spul wat ik bedoelde, brand niet en door die trapeziummetjes kan lucht stromen voor de koeling
Je kunt niet alles hebben, dan is je schuur te klein.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Navigatie CN2300 Panasonic/Navtech

Bericht door Devoraz » 01 aug 2013, 20:11

Rob Pt schreef:
Devoraz schreef:Een 'lege' DVD die je thuis kunt branden is hooguit 4,7 GB.
Al enige jaren (sinds 2004) zijn er gewoon de zgn. double-layer DVD's in de handel en daar kun je, afhankelijk van het type, vanaf ca. 8.5 GB tot ca. 17.1 GB op kwijt.
:wink: Je hoeft mij niets te vertellen. Ik zit zelf in de ICT. Het probleem is dat ik geen idee heb of een navigatie systeem de Dual Layer DVD's aankan. Volgens mij niet namelijk.

...en DVDshrink gebruiken voor een film DVD... Ja! maar voor een dataDVD... dat gaat niet werken. :wink:

Brand software kan mij niet zoveel schelen, zolang het maar het gewenste resultaat oplevert. Mijn ervaring (en anderen op internet) is dit soort dingen branden op single (1x) speed.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie