Letop Verkeersinformatie Tomtom past track aan

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Frank
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 dec 2006, 01:27
Locatie: oosterhout nb

Letop Verkeersinformatie Tomtom past track aan

Bericht door Frank » 17 jul 2017, 23:33

Hallo,
Onlangs ben ik op vakantie geweest naar Frankrijk en had de routes goed voorbereid die ik zou gaan rijden.
Van alle routes netjes track's gemaakt zodat ik de juiste route zou rijden.
Nu overkwam mij het volgende, we rijden met onze tomtom 410 met de verkeersinformatie ingeschakeld in België op het gemak onze track we zijn 40 km. voor onze eerste bestemming en tomtom geeft aan dat ik de afslag moet nemen.
Vond het wel vreemd maar het was best druk op de weg dus denk ik volg de aanwijzingen maar op van tomtom.
Uiteindelijk na een hele omweg door de binnenlanden zijn we wel op de plaats van bestemming gekomen maar niet via de route (track) die ik had gemaakt.
Wat bleek nu, doordat de verkeersinformatie aan stond en tomtom op deze manier zag dat er op de route (track) een file stond heeft hij de track zo aanpaste dat je om de file heen zou rijden.
Dat is leuk en aardig maar daar maak je geen track voor !!
Dus de rest van de vakantie de verkeersinformatie maar uitgezet, om nog meer verrassingen te voorkomen.

Ik weet niet of Hans die bericht ziet, maar anders de vraag is er een manier om verkeersinformatie te zien zonder dat de track wordt aangepast ?

Gr. Frank

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Letop Verkeersinformatie Tomtom past track aan

Bericht door Hans Vaessen » 18 jul 2017, 10:37

Wat hier precies aan de hand is geweest weet ik niet, maar in mijn ervaring zal de track (itt de tomtom) géén rekening houden met verkeersinfo. Zelfs als een weg afgesloten is zal hij je daar toch doorheen sturen, maar die afsluiting wel zichtbaar maken in de kolom rechts. Probeer het maar eens uit.

Echter: als je onderweg afwijkt van de track, en het toestel je dus terug moet brengen naar de route, zal hij wel rekening houden met verkeersinfo. En in uitzonderlijke gevallen kan dat tot flinke afwijking leiden.

Werk je echter met ITN dan wordt de verkeersinfo wel gebruikt en is de kans op afwijking groter.

Frank
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 dec 2006, 01:27
Locatie: oosterhout nb

Re: Letop Verkeersinformatie Tomtom past track aan

Bericht door Frank » 18 jul 2017, 23:36

Ik weet ook niet waarom hij dat deed maar het was wel vervelend.
Andere vraag, zo af en toe zie ik tijdens het rijden van een track een groene routelijn verschijnen in mijn beeld wat wil dat zeggen ?

Gr. Frank

Plaats reactie