Kaarten op pc instaleren

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Kaarten op pc instaleren

Bericht door highlander » 13 aug 2016, 12:09

Als ik garmin expres open, met 590 aangeloten, en je kiest dan voor instalatie opties kan ik enkel kiezen voor installeer kaarten opnieuw op het toestel.
het vakje voor installeer kaarten op de pc is licht gekleurd en kan ik dus niet aanvinken.
Voor alle duidelijkheid 2017.10 staat reeds op mijn gps, maar nu wil ik de kaarten ook op mijn laptop.
Basecamp is eveneens geinstalleerd. wat zie ik over het hoofd?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Kaarten op pc instaleren

Bericht door RonalT » 13 aug 2016, 14:11

Jij zie een fout van Garmin over het hoofd, er is een update uitgekomen van Express waarin die mogelijkheid (per ongeluk) is uitgezet.
De kaarten (NTU) voor de nieuwere toestellen kunnen daardoor niet op de computer gezet worden, de oudere kaarten (NT) voor bv de Z550 kunnen nog wel op de computer gezet worden. Het zal even afwachten zijn op een nieuwe Express...
Melden bij Garmin lijkt me de bete oplossing! Hoe meer meldingen hoe eerder er een reactie zal komen.
Melden kan via: NLsupport@garmin.com

GPS forum schreef:Garmin Express update 4.1.25.0

Sinds begin deze week is er een (verplichte) update uit voor Garmin Express.
Wanneer er op een toestel de nieuwste CityNavigator (2017.1) staat, wordt de functie 'Installeer op computer' grijs en is dus niet te gebruiken.
Dit houdt in dat je de nieuwste kaarten dus niet meer op de pc geïnstalleerd krijgt.
Het ligt dus aan de versie 4.1.25.0 van Express.


Je zou kunnen proberen om deze weg te volgen om de kaart op het toestel te zetten: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/293
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: Kaarten op pc instaleren

Bericht door highlander » 13 aug 2016, 18:33

Thankx RonalT,

Mail is verstuurd.

Plaats reactie