anwb routes

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
3000
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
Contacteer:

anwb routes

Bericht door 3000 » 01 jul 2016, 21:50

Wil ik even de routes "Dwars door België" in mijn Zumo 350 laden via Basecamp, gaat mij dat helemaal niet lukken.
Wel gedownload en opgeslagen in een map. Maar verzenden naar het toestel lukt niet. Enkele reeds opgeslagen routes lukt wel.
De routes/ tracks zijn als gpx bestand gedownload. Routes staan in Promotor nr. 5.
Is bij iemand dit wel gelukt?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: anwb routes

Bericht door Hans Vaessen » 01 jul 2016, 22:28

Linkje naar de route en iets meer info dan 'lukt niet' is zinvol...

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: anwb routes

Bericht door Wehoo » 01 jul 2016, 22:31

Je bedoelt "Op z'n schoonst door België" (promotor 5): van Huy naar Bouillon, Rondje Namen en van Tongerlo naar Arlon?
Deze in Basecamp kunnen zetten en vervolgens overgezet naar de Zümo 595. De files van het gpx-bestand zijn tracks.
Ik maak daar in Basecamp een route van en bewerk deze vervolgens, d.w.z. waypoints toevoegen, routes met elkaar verbinden.
Daarna overzetten naar de Zümo.
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: anwb routes

Bericht door Hans Vaessen » 01 jul 2016, 22:40

Ah, de route is een track. Dan vind je hem onder sporen. Bovenstaande kan wel, maar zou ik afraden.


youtu.be/Q5skn_P8A4c

3000
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
Contacteer:

Re: anwb routes

Bericht door 3000 » 02 jul 2016, 13:20

Toen ik vanmorgen mijn 350 gebruikte bleek dat de routes er toch opstonden. Onder sporen/tracks.
Het is dus toch gelukt. Alleen gaf gisteren mijn Zumo niet het scherm "nieuwe gegevens gevonden".
En daarom dacht ik dat ze niet ontvangen waren. Bij andere zelf gemaakte tracks, die ik op mijn pc heb staan en die ik
naar mijn Zumo stuur, krijg ik genoemd scherm wel. Vandaar mijn opmerking dat het niet werkte. Probleem opgelost, apparaten werken.
De vraag blijft; een keer wel andere keer niet.
Heeft het iets te maken met het eerst zelf routes maken en deze omzetten naar tracks en dan versturen naar de Zumo?
Genoemde routes worden als track gedownload.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: anwb routes

Bericht door RonalT » 02 jul 2016, 14:00

3000 schreef:....De vraag blijft; een keer wel andere keer niet....
Het verschil is dat er routes zijn en tracks (sporen) zijn.

En in het bericht hierboven lees ik diverse keren de woorden 'routes' of 'tracks' door elkaar gebruikt. Ik denk dat degene die jij zelf maakt zijn routes. Deze maak je in Basecamp met de knop waarop de drie groene blokjes staan.
Tracks maak je in Basecamp met de knop waarop het 'potloodje met de +' staat.
Ik denk dat jij alleen maar routes maak, geen tracks. En wat jij gedownload heb is wel een track. Vandaar de verschillende plekken waar je ze terugvindt.

Want:
  • als jij een route naar een ZUMO stuur krijg je de melding dat er nieuwe gegevens gevonden zijn. Nieuwe routes vind je na importeren onder APPS - Reisplanner
  • als jij een track of spoor naar een ZUMO stuur krijg je geen melding dat er nieuwe gegevens gevonden zijn omdat een spoor iets anders is dan een route. Tracks (sporen) vind je terug onder APPS - Sporen.
Let goed op het verschil tussen deze twee, dan is het veel duidelijker.
Kijk eens op de website van JaVaWa bij Begrippen: routes, tracks, waypoints of bij HET VERSCHIL TUSSEN EEN ROUTE EN EEN TRACK?

Of doe jezelf een plezier en schaf de DVD van MrGPS aan. http://www.mrgps.nl/motor/basecamp/
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

3000
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
Contacteer:

Re: anwb routes

Bericht door 3000 » 03 jul 2016, 13:31

Ik zelf maak eerst routes die dan omzet naar tracks welke ik dan verstuur naar mijn zumo. En dan geeft de zumo het scherm "nieuwe gegevens gevonden.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: anwb routes

Bericht door RonalT » 03 jul 2016, 20:48

Vermeld voortaan welk type ZUMO je hebt, want er zijn diverse types en deze reageren allemaal verschillend.

De Z590 laat wel zien, met de melding "nieuwe gegevens gevonden", dat er een nieuwe route in is gezet. Maar een track wordt er gewoon ingezet maar niet gemeld.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: anwb routes

Bericht door Hans Vaessen » 05 jul 2016, 11:13

In deze video zie je ook wat uitleg over het verschil tussen routes en tracks. Gaat weliswaar over de TT Rider, maar ook voor de Zumo relevant.


youtu.be/f23JSmru0A8

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: anwb routes

Bericht door RonalT » 05 jul 2016, 16:46

Het toeval wil dat wij a.s. vrijdag naar Cochem gaan. Hopelijk zijn komend weekend de in het filmpje genoemde wijnfeesten. :-)


Maar even een serieus vraagje.... ik heb mijn ZUMO op NIET herberekenen staan. Er staat een track in de Z590 en ik moet om welke reden dan ook van de route afwijken wordt er toch niet herberekend?
En met een Z340?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: anwb routes

Bericht door Hans Vaessen » 05 jul 2016, 17:02

RonalT schreef:Het toeval wil dat wij a.s. vrijdag naar Cochem gaan. Hopelijk zijn komend weekend de in het filmpje genoemde wijnfeesten. :-)


Maar even een serieus vraagje.... ik heb mijn ZUMO op NIET herberekenen staan. Er staat een track in de Z590 en ik moet om welke reden dan ook van de route afwijken wordt er toch niet herberekend?
En met een Z340?
Serieus antwoord: ;) dan wordt er NIET heberekend en rij je gewoon, naar het scherm kijkend, terug naar de route. Zodra je weer op de route bent komen de aanwijzingen vanzelf terug. Geldt ook voor de 340.

Laat de wijn smaken!

Plaats reactie