Waarom loopt Tyre vast?

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Waarom loopt Tyre vast?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 15 mei 2016, 20:40

Ik wilde laatst een route maken met Tyre. OK, geen Basecamp of Mapsource dus. Open het programma en hij vraagt om een update. Ik klik op okay. Tyre wordt dus ge-update, maar loopt regelmatig vast nu. Wat voorheen niet het geval was. Da's wel jammer. Vond het altijd een fijn programma om mee te werken.

Kreeg ook iets van een pop-up, dat Tyre misschien verdwijnt en er iets anders voor in de plaats komt? Heb het niet heel goed gelezen, even snel eroverheen en op verder geklikt. Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Weet niet of dat hier moet blijven staan of verplaatst moet/kan/mag worden naar onderwerp over Tyre, maar het viel me op. Dacht schrijf het eens, misschien dat er meer mensen last van hebben gehad.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Waarom loopt Tyre vast?

Bericht door RonalT » 15 mei 2016, 21:38

Even in een nieuw topic geplaatst zodat er niet allerlei dingen door elkaar gaan lopen. Dan wordt het erg verwarrend....

In die pop-up zie je waarschijnlijk dat myrouteapp.com wordt genoemd als opvolger van Tyre, maar het goede nieuws is....
Tyre → MyRoute-app
In onze nieuwsbrieven hebben we regelmatig geschreven over het overstappen van Tyre naar MyRoute-app. Ook herhalen we dat we voor de fervente liefhebber Tyre in de lucht houden en ook up-to-date. Maar, afgelopen weken hebben we veel nieuwe functionaliteiten geïmplementeerd in MyRoute-app
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Waarom loopt Tyre vast?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 16 mei 2016, 12:07

OK RonalT. Tyre was er in ieder geval nog wel. Vind dat wel makkelijk werken. En het is gratis. Alleen dat vastlopen is jammer. Dat myrouteapp is dan meer zoiets als Mapsource -> Basecamp is geworden? Zit voorlopig nog even in het buitenland, kan hier niet dingen gaan downloaden, vandaar m'n vraag.

Maar neem aan dat er toch meer mensen zijn die Tyre gebruiken of gebruikt hebben?

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Waarom loopt Tyre vast?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 16 mei 2016, 12:13

Het zat eigenlijk allemaal iets anders. In de vrachtwagen heb ik, ik dacht zo rond 2012, een MIO navigatie gekocht voor 119 euro. OK, ik werd uitgelachen, maar het dingetje heeft het geweldig goed gedaan (op 2 fouten na, Noorwegen en een gebied in Engeland rond Corby), en doet het nog steeds goed. Gewoon adres in voeren en gaan.

Maar wil je een echte route maken, van zeg 1.000 km, met veel tussenstops en precies zo rijden zoals jij het wil op de kaart, dat gaat niet met zo'n 119 euro navi. Dus wat dacht ik, ik pak die Garmin ervoor. Heb de route op Tyre precies zo gemaakt zoals ik hem wilde hebben. Over meer dan 1.000 km. En hem ook gereden vorige week. Het werkte bijna vlekkeloos. Dus de Garmin (wat is het, Zumo 550 dacht ik) in de vrachtwagen. Het kan. Geluid heb ik via Bluetooth via een luidsprekertje van 5,99 euro van de Action.

Weet het niet zeker, maar denk dat ik één van de weinige vrachtwagenchauffeurs ben die een Zumo550 in de vrachtwagen gebruiken :-). Maar het werkt. Alleen Tyre dus niet meer zo.

Plaats reactie