kaarten vergrendeld

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

kaarten vergrendeld

Bericht door highlander » 29 mei 2015, 09:34

Als ik basecamp op de pc opstart krijg ik de melding dat alle kaarten vergrendeld zijn.
Heb een lifetime gisteren wel even op de laptop bezig geweest, maar dan werkte alles nog.
Kun je nog ontgrendelen via my garmin?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: kaarten vergrendeld

Bericht door RonalT » 29 mei 2015, 16:58

Hans Vaessen schreef:
stroopwafel schreef:Ook bij opstarten van Garmin Express geen update over 2016.
Als ik het goed heb heb je een zumo660. Die werkt met de NT kaarten. Voor NT komt tweemaal per jaar een update, voor NTU viermaal. Deze 2016.1 is dus alleen voor NTU. Ik verwacht dat de 2016.2 in augustus komt en die is dan ook voor NT (en dus voor de 660.

De vorige versie is overigens pas twee maanden oud, dus heel spannend is dit verschil niet.

Qua lock-meldingen: vooralsnog geen idee wat daarvan de oorzaak is. Advies: allemaal met de helpdesk van Garmin bellen; zodat ze daar ook in de gaten hebben dat er iets loos is.
UX-man schreef:Op mijn oude laptop had ik ook basecamp nog staan met kaarten versie 2015.40. Daar heb ik ik het scherm "beheer kaarten" een export gedaan van de ontgrendelcodes. Deze worden opgeslagen in een .ucx bestand.

Dit bestand gecopieerd naar mijn pc met het ontgrendel-probleem. Mapsource gestart en daar de ontgrendelcodes geïmporteerd via het .ucx bestand.

Daarna mapsource weer afgesloten, Basecamp gestart en JAAAA 2015.40 was ontgrendeld. Tot mijn verbazing was vanaf dat moment ook 2016.10 ontgrendeld. Mijn pc is dus weer in orde.

Ik snap nog steeds niet wat er in eerste instantie fout gegaan is, maar ben erg blij dat het weer in orde is. :D :D
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: kaarten vergrendeld

Bericht door highlander » 01 jun 2015, 08:47

Heb ook een copy van de ontgrendelcodes genomen op mijn laptop, en dan deze naar mijn pc gekopieerd .
Alles werkt terug, toch bizar van BC? Ik blijk ook niet de enige te zijn lees dit ook op andere forums.
Gelukkig stonden deze nog op mijn laptop.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: kaarten vergrendeld

Bericht door Hans Vaessen » 18 jun 2015, 12:44

Heb er een berichtje over geplaatst op http://www.mrgps.nl/kennis/kaartengeblokkeerd/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: kaarten vergrendeld

Bericht door highlander » 18 jun 2015, 16:40

Thankx Hans

Plaats reactie