Tomtom Rider 400

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 29 mar 2015, 15:37

Yep, da's reclame maken, maar als jij het doet dan mag het. ;)

In aanvulling op bovenstaande:
Ik hoorde vandaag (yep, ook op zondag werken ze..) van TT dat de eerste Riders 400 inderdaad komende week de magazijnen gaan verlaten.

ECHTER: de Rider400 Premium Pack komt ca twee weken later. (Premium Pack is inclusief afsluitbare (versus standaard) motorsteun, autosteun en opbergtasje... )
Daarnaast lijkt het dat de Rider40 in eerste instantie slechts beperkt leverbaar zal zijn.

Gebruikersavatar
Frankjj01
Berichten: 724
Lid geworden op: 09 dec 2010, 12:15
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Frankjj01 » 29 mar 2015, 19:55

Dan ben ik toch blij dat ik de 400 besteld heb :D
Een autosteun bestel ik misschien later nog wel eens.
Frankies Law : Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt smoesjes

Gebruikersavatar
Webwinger
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2014, 15:35
Type Goldwing: GL1200

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Webwinger » 31 mar 2015, 11:04

Momenteel heb ik een oude Rider II (die me, op de slechte zichtbaarheid in fel zonlicht na nog prima bevalt) en na een tijdje heb ik daar een afsluitbare steun voor gekocht. Ik was het een beetjje zat om, als ik met vakantie was en ergens ging koffiedrinken of tanken, elke keer de Tomtom van de motor te moeten halen en in m'n zak te doen. Natuurlijk, als ik hem langer ergens uit het zicht laat staan haal ik hem er toch wel af maar het hoeft niet altijd meer.

Ik vind het ideaal en zou niet graag meer een GPS zonder afsluitbare steun hebben. Ik kan het echt aanraden hoor.
Jan (Webwinger)
Mijn motors: een GL1200 Aspencade uit 1986 en een Honda CB400T uit 1978
Mijn homepage: http://jkrijt.home.xs4all.nl/start/index.shtml

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 24 apr 2015, 11:45

Naar verluidt is TT gisteren gestart met de uitrol van de rider 400 Premium Pack (met afsluitbare steun dus). De eersten zullen vermoedelijk komende week geleverd gaan worden, maar ik vermoed dat er nog wel wat logistieke hickups zullen zijn.

Ondertussen wel een review verhaal'tje' over de rider geschreven. Nog niet helemaal compleet, vanwege de tijd van het jaar toch maar vast online: http://www.mrgps.nl/review-tomtom-rider-400/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2015, 20:55
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Zuidwolde
Contacteer:

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Patrick » 27 apr 2015, 22:33

Sinds een paar dagen heb ik de Rider 400.
Het is na de TT One de tweede echte navi (deed altijd alles met Shell boek en Navfree op de telefoon)

Ik ben onbevooroordeeld en wist niet eens hoe ik gps tracks of routes moest maken. Nu ik gpscoordinaten.nl heb ontdekt, gaat er een wereld voor me open.
Moest vanaf nul beginnen, dus ook een bluetooth headset aangeschaft.
Wat je zegt in je blog over BT aan/ uit is idd erg hinderlijk. Temeer daar de telefoon wel gewoon weer snel oppakt.

Routes importeren en exporteren gaat steeds beter en ook zelf een track maken van meer dan 500 punten kan ik al verkleinen (via gpscoordinaten site)
De stem op de headset werkt prima en laat de muziek (vanaf telefoon via Bluetooth) even stoppen.

Al met al blij met m'n set. Heb wel met een schuin oog naar de Garmin gekeken, maar toch ook wel een beetje om de prijs voor Rider 400 gekozen.
Ik heb de kale versie, omdat premium nog niet leverbaar is/ was.
Op slot hoef ik niet, ik wil tzt nog wel een stofdopje op de houder en een hoesje om het scherm in de jaszak te stoppen.

Ik vind het vreemd dat je niet via mydrive routes kan importeren. Wat je ook schrijft in je blog; dat kan alleen via dat priegelige SD kaatje.

We gaan het beleven, op zich biedt de Rider400 mij vooralsnog voldoende mogelijkheden, temeer daar ik ook nog mijn duiveninstinct graag gebruik.
Met vriendelijke groet, Patrick

Aanhangeronderdelen online bestellen?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Hans Vaessen » 28 apr 2015, 12:05

Patrick schreef:Wat je ook schrijft in je blog; dat kan alleen via dat priegelige SD kaatje.
Ik schrijf ook niet anders; slechts dat ik verwacht dat de mogelijkheden binnenkort (gelukkig) zullen verruimen... Even geduld...

Gebruikersavatar
Dushi
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mei 2012, 19:04

Re: Tomtom Rider 400

Bericht door Dushi » 22 jul 2015, 19:52

Graag zou ik willen weten met welke Bluetooth headset jullie ervaring hebben in combinatie met de TomTom rider 400. Ik kan ook via een autocom set met Marco communiceren. En ik zou graag mij iPhone aan willen sluiten zodat ik onderweg muziek kan luisteren. Graag ervaringen.

Plaats reactie