Slechte sat ontvangst

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Slechte sat ontvangst

Bericht door highlander » 07 okt 2014, 16:38

Een weekje in Livigno gezeten, en had daar op een bepaalde pas wel wat ontvangstproblemen met de 590.
Ontvangst viel weg en na een 13 km verder gereden te hebben had ik nog steeds geen ontvangst.
Op dat zelfde punt komt een vrouw aangelopen en die meld me dat ze ook al even geen ontvangst meer had.
Kun je dit ergens melden? of heeft dit geen nut?
Mijn rit zat er daar op, kon op dat punt kiezen uit drie wegen en heb de verkeerde gekozen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Slechte sat ontvangst

Bericht door RonalT » 07 okt 2014, 16:43

Je weet waarschijnlijk niet welk toestel door die andere vrouw gebruikt werd?
Dat met de 590 op een pas zou best kunnen kloppen. Welke pas was het en hoe hoog zat je?

Op het moment dat je merkte dat je ontvangst slecht was of was weggevallen had je even moeten stoppen, de uit-knop van je toestel 5 seconden indrukken en daarna UIT indrukken. Na het aanzetten van het toestel had je toestel het waarschijnlijk weer goed gedaan.

Dit komt op dit moment namelijk meer voor. (advies voor de volgende keer)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Slechte sat ontvangst

Bericht door Hans Vaessen » 07 okt 2014, 17:21

Bij de 590 (alsook de 3xx) is het een bekend probleem dat de positienaukeurigheid in de bergen nu en dan ernstig te wensen over laat. Het is bij Garmin bekend en er wordt aan gewerkt. Onbekend hoe lang dat gaat duren, maar er zal op enig moment een firmwareupdate uitkomen die dit oplost.

Ik vermoed dat je hiermee te maken hebt gehad.

Had de dame in kwestie echter een totaal ander toestel dan kan het ook zijn dat er sprake was van danwel moeilijke condities (beperkt zicht, resterende satellieten dicht bij elkaar) danwel een stoorzender (bijvoorbeeld militaire activiteit in nabijheid).

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: Slechte sat ontvangst

Bericht door highlander » 08 okt 2014, 17:55

Welke gps de dame had weet ik niet.
Maar toevallig vandaag met iemand gesproken die ook op die pas geweest is in juni, wel de andere kant. (naam van die pas ken ik niet is zeker niet heel hoog)
Hij heeft een 660 en zelfde probleem gehad.
Thanks voor de tip.
Volgende maal heb ik toch een afdruk bij van de route, zo kun je toch nog een beetje volgen waar je heen moet.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Slechte sat ontvangst

Bericht door Hans Vaessen » 08 okt 2014, 18:04

highlander schreef: Volgende maal heb ik toch een afdruk bij van de route, zo kun je toch nog een beetje volgen waar je heen moet.
Op een pas is dat meestal niet zo heel moeilijk ;)

Plaats reactie