Zumo 550

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 30 jan 2015, 16:23

Je hebt bij je zumo een lifetimeupdate.

Ook al is openstreetmap een fraaie, en gratis, kaart zou ik je aanraden daar van af te blijven. Het zal je probleem niet oplossen, hooguit groter maken.

Van afstand moeilijk je te adviseren. Punt is: het is moeilijk aan te geven wat je verkeerd doet als je alleen vertelt 'lukt niet'.

Wat ik kan zien is dat je via express de kaart van benelux en frankrijk hebt geladen, en daarnaast handmatig een paar stukjes (13 segmenten) Duitsland hebt toegevoegd. Op de SD staat helemaal niets.

Suggestie:
Gesteld dat je een cardreader hebt; stop daar de sd in (dus zonder toestel - dat past niet ;)). Ga naar basecamp, klikin de bibliotheek met de rechtermuisknop op de sd-kaart en installeer heel europa.

Plaats dan de sd in het toestel en maak nog eens zo'n jdm rapportje.

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 30 jan 2015, 19:18

Er zit een Card reader in mijn pc maar ik wist niet dat het kon zonder zumo.
Ik ga het weer proberen en laat van mij horen.
Ik deed het altijd via kaarten en in kaarten installeren maar dan kan ik alleen maar laden wat ze laten zien en dan niet Europa dus had ik het andere programma gevonden daar kan ik wel Europa in zijn geheel downloaden.
Maar ik ga weer en dan vanuit de bibliotheek kijken of ik het dan voor elkaar krijg.
Ik doe dit niet zo vaak bijna nooit zal ik maar zeggen nu ben ik thuis met een knie operatie dus heb ik meer tijd om hier aan te werken.

Maar met wat ik nu op de zumo heb staan de Benelux en Frankrijk en wat deelkaarten daar kan ik mee weg dat is voldoende voor ons hier.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 30 jan 2015, 19:38

zijspanman schreef: nu ben ik thuis met een knie operatie dus heb ik meer tijd om hier aan te werken.
Dan moet dat zeker gaan lukken ;)

Maar toch ook spoedig herstel gewenst!

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 02 feb 2015, 13:37

Ik heb weer een poging gedaan sd kaart in de reader en kijken wat ik er op krijg.
Niets dus wat ik ook doe bij de bibliotheek welke knop ik gebruik links of rechts ik zie geen kopie functie of wat daar op lijkt ?
alle knoppen in de bovenste tekst balk gehad en gezocht naar bibliotheek en verder maar niets te vinden ook kan ik geen kopie maken met het menu wat ik dan zie in bibliotheek als ik met rechts klik het is maar een klein menu ik kan dan nieuwe mappen en bladen aanmaken maar ik kom geen kaarten tegen in de bibliotheek.

Moet ik die er eerst naar de bibliotheek toe kopiëren?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 02 feb 2015, 13:49

De bibliotheek is gewoon de balk aan de linkerzijde in basecamp. Als je je toestel aansluit verschijnt daar je toestel. Als je alleen een geheugenkaartje in je geheugenslot plaatst zou daar je geheugenkaart moeten verschijnen. En daar kun je dan met de rechtermuisknop op klikken.

Verschijnt je geheugenkaart daar niet; controleer dan of hij uberhaupt door de pc gezien wordt (ziet verkenner hem wel?).

Mocht het allemaal niet lukken dan kun je als alternatief ook met http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3291" onclick="window.open(this.href);return false; werken.

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 02 feb 2015, 16:16

Volgens mij is het gelukt ik had nooit op de Sd kaart geklikt wel overal op maar niet op de Sd nu is de pc bezig de kaart e rop te zetten .
Je komt dan weer in het pop-up kaartje terecht waar je anders ook kaarten met selecteerde ik heb nu allen deelkaarten aangeklikt en jawel het gaat(hoop ik)

Hoe controleer ik vervolgens of dat waar is staat die er echt op?

En dan gaat die in de zumo dan gaan we daar ?....... De kaart opzoeken en installeren?

Het was een karwei maar weer een hoop geleerd zover.
Bedankt iedereen zover voor jullie geduld.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 02 feb 2015, 16:30

Hans Vaessen schreef:klikin de bibliotheek met de rechtermuisknop op de sd-kaart en installeer heel europa.
Ik had het toch echt al gezegd hoor ;)

De kaart als zodanig wordt vanzelf door het toestel gezien. Maar je zult dan dubbele kaarten hebben, en dat moeten we dan dus nog even oplossen.
Hans Vaessen schreef: Plaats dan de sd in het toestel en maak nog eens zo'n jdm rapportje.
Waar het op neer gaat komen, is dat je vervolgens weer even met jdm aan de slag gaat:
a. controleren of inderdaad heel europa op de SD staat
b. vervolgens de kaarten uit het interne geheugen verwijderen.

Maar als je tussen de stappen door even een rapportje online zet kunnen we meekijken.

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 04 feb 2015, 13:28

Ik heb weer even tijd voor gehad de zumo kleinkids nemen veel tijd in beslag merk ik.
Nu weer een kopie gemaakt van de zumo http://jdm.javawa.nl/99rF" onclick="window.open(this.href);return false;
En of ik het dan allemaal goed heb gedaan?
Er zal van de zumo nog wel wat kaartmateriaal af moeten denk ik geef aub aan welke kaarten of bestanden dan kan ik er weer aan werken tussen de fysio en de kleinkids door.
Ik ben er nu wel achter dat je beter af bent op je werk!

Maar beetje spelen en zo met de kleinkids is ook wel mooi je blijft dan wel in conditie.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 04 feb 2015, 13:44

Nee hoor, gaat allemaal prima zo.

Je hebt nu een flinke lap kaarten op de SD gezet. Het enige dat je nu nog moet doen is beide (!) kaarten in het toestel zelf wissen.

Je zult ook zien dan de waarschuwingen in JDM vervolgens vanzelf verdwijnen.

Ook dat verwijderen van kaarten kun je gewoon met jdm doen. Let erop dat je kiest voor het toestel, niet de sd ;)

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 04 feb 2015, 15:04

Ik ga mijn best doen en bedankt voor zover.

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 02 mar 2015, 16:38

Nu de update is gelukt en ik dacht dat we op weg konden met de zumo geeft dat ding weer kuren helaas.
Ik kan geen adres er in zetten opstart is normaal en dan kom je op den duur in het scherm met de 6 vakjes waar je kunt kiezen en als ik op adres druk net als vele keren gaat de zumo uit ik kan gewoon de zumo weer aanzetten maar kom ik weer aan de knop adres gaat die gewoon weer uit.
De andere knoppen werken nog gewoon.

Een reset gedaan batterij er af geen verschil dan een harde reset volgens Ronald zijn lijstje geen verschil ik zie en denk dat de toucht screen gewoon stuk is of zo??

Of zijn er nog meer oplossingen ik heb het screen uit het huis en het maakt geen verschil de zumo gaat gewoon uit als ik de knop aanraak.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 02 mar 2015, 17:06

Het enige dat ik op afstand kan bedenken is:
- leg het toestel eerst even een uurtje aan de lader
- doe wellicht nog eens opnieuw een scan met javawa jdm

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Zumo 550

Bericht door zijspanman » 03 mar 2015, 18:51

http://jdm.javawa.nl/99rF" onclick="window.open(this.href);return false;

Een kopie met javawa gedaan de zumo werkt nog steeds niet wel aan de stroom gehad voor meerdere uren.
Het scherm van javawa meld dat er 2 fouten zijn??
Ook op de l schijf zou er 1 fout zitten.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Zumo 550

Bericht door Hans Vaessen » 03 mar 2015, 18:59

Ja... en als je daar op klikt zie je wat de foutmelding inhoudt....

Je heb de kaart van benelux en Frankrijk als 'hoofdkaart' in het interne geheugen.

Daarnaast zowel in het interne geheugen als op de SD kaart een stuk extra kaart, die beiden overlappen met de 'hoofdkaart'.

En dat is tien tegen één de oorzaak van het probleem. Verwijder maar eens zowel intern als op de SD de gmapsupp.img en ik vermoed dat het probleem is opgelost...

Vervolgens is het zaak om de kaarten die je nodig hebt allemaal op SD te zetten; daarna wis je de kaart intern in het toestel.

Advies: wacht even een paar dagen; elk komt elk moment een update uit; dan sla je twee vliegen in één klap.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zumo 550

Bericht door RonalT » 03 mar 2015, 19:29

Hans Vaessen schreef:Je heb de kaart van benelux en Frankrijk als 'hoofdkaart' in het interne geheugen.
Daarnaast zowel in het interne geheugen als op de SD kaart een stuk extra kaart, die beiden overlappen met de 'hoofdkaart'.
En dat is tien tegen één de oorzaak van het probleem.
Als ik even in de lijsten kijk kom ik inderdaad diverse kaartdelen tegen die dubbel er in zitten. Even een paar voorbeelden...
gmapprom.img CN Europe NT 2015.20 BeNeLux & France

18516114: VALENCE, FRANCE

gmapsupp.img (intern) PADERBORN, DEUTSCHLAND, FRIEDRICHSHAFEN, DEUTSCHLA

18516421: PADERBORN, DEUTSCHLAND

gmapsupp.img (SD) GRAZ, OSTERREICH, SANKT POLTEN, OSTERREICH, INNSBR

18516114: VALENCE, FRANCE
18516421: PADERBORN, DEUTSCHLAND
Ik denk dat de fouten weg zijn als je de twee bestanden uit de ZUMO verwijdert en alleen de GMAPSUPP op de SD-card laat staan.
Volgens mij staan daar Nederland, Belgie, Luxembourg, Frankrijk en Duitsland in ieder geval op. En nog een paar extra landen (Oostenrijk, Denemarken, Italië, enz)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie