video: vernieuwingen in Basecamp

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

video: vernieuwingen in Basecamp

Bericht door Hans Vaessen » 12 jun 2014, 16:16

Afgelopen week kwam er een belangrijke update van Basecamp uit; versie 4.3.3.

Dergelijke updates zijn niet altijd even belangrijk. Deze echter beslist wél, want hij bevat een hele reeks aan verbeteringen en nieuwe mogelijkheden.

Zodanig zelfs dat ik over die vernieuwingen in de loop der komende weken een apart video-reeksje zal maken.

De eerste van die reeks staat inmiddels online op http://youtu.be/Im2uWFRauX8" onclick="window.open(this.href);return false;

Het betreft een, voor Basecamp, nieuwe manier om viapunten te verplaatsen; vergelijkbaar met hoe het in Mapsource ging, maar imho zelfs beter.

Ik weet dat er nog een groep mensen is die graag vasthoudt aan MapSource. Ik raad die groep echter aan nu toch eens echt opnieuw met Basecamp aan de slag te gaan want ik zie inmiddels écht geen aspect meer waarin mapsource voordelen biedt.

Wel een kleine WAARSCHUWING, zoals ook in de video gemeld:

Mocht je na installatie van de update tegen een foutmelding aanlopen: even via 'programma's verwijderen' Basecamp de-installeren en vervolgens opnieuw installeren. In vrijwel alle gevallen lost dat het probleem op. Zelfde geldt voor als basecamp na het uitvoeren van een kaartupdate ineens niet meer zou willen starten.

Overigens blijft bij dat proces je route-database gewoon intact.

De update is te downloaden via http://www.garmin.com/basecamp" onclick="window.open(this.href);return false; (maar waarschijnlijk krijg je er bij het starten van Basecamp vanzelf melding van).

Wil je automatisch op de hoogte blijven van nieuwe video's over Basecamp: abonneer dan even op het mrgpsnl kanaal.

Veel succes met Basecamp!

peter

Re: video: vernieuwingen in Basecamp

Bericht door peter » 21 jun 2014, 10:19

Mocht je na installatie van de update tegen een foutmelding aanlopen: even via 'programma's verwijderen' Basecamp de-installeren en vervolgens opnieuw installeren. In vrijwel alle gevallen lost dat het probleem op. Zelfde geldt voor als basecamp na het uitvoeren van een kaartupdate ineens niet meer zou willen starten.
Klopt helemaal :evil: garmin zou garmin niet zijn als er niet ergens een fout zou voorkomen. Ik dacht slim te wezen en gewoon een tijdje te wachten in de hoop dat ze deze update veranderd zouden hebben maar niks is minder waar na de update kon ik dus alles verwijderen en weer opnieuw installeren. Nu ben ik nog steeds geen "vriend" van het programma maar sympathieker wordt het zo ook weer niet :lol:
Overigens werkt alles wel weer na een nieuwe installatie van Basecramp.

Plaats reactie