Nieuwe Garmin Zumo 590 LM

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Nieuwe Garmin Zumo 590 LM

Bericht door RonalT » 23 jun 2014, 19:42

Dit is normaal en heeft met afronden van de diverse routedelen te maken. Er zit eigenlijk altijd verschil in. Soms op de pc korter en soms in de GPS. Kan met tijd of met afstand zo zijn.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Nieuwe Garmin Zumo 590 LM

Bericht door Hans Vaessen » 24 jun 2014, 11:09

RonalT schreef:Soms op de pc korter en soms in de GPS.
Voor zover ik tot dusverre heb kunnen constateren:

Als pc en toestel een verschillende afstand tonen wil dat niet per se zeggen dat de route niet goed is. Sterker: meestal is de route gewoon in orde. Als dat zo is zal de route in de gps langer zijn dan op de pc, niet korter. Hoe meer viapunten, hoe groter de afwijking. Is de route korter dan verwacht ik dat er toch echt een verandering is opgetreden en is nader onderzoek gewenst.

Zoals RonalT terecht schrijft: het heeft te maken met afronding. Elke etappe tussen twee viapunten wordt qua lengte naar boven afgerond. De lengte van die afzonderlijke stukjes wordt opgeteld. Hoe meer viapunten, hoe meer afrondingen naar boven, hoe groter de afwijking.

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: Nieuwe Garmin Zumo 590 LM

Bericht door highlander » 25 jun 2014, 16:56

Klopt Hans, steeds meer km in het toestel dan op de pc.
231 km op pc 265 in het toestel lijkt me toch een stevig verschil, maar zoals je schrijft de rit zal wel kloppen.
Kun je bij de 590 zien hoeveel km je nog moet?
Bij de 278 heb je een aparte pagina waarop je kan zien wat de volgende afslag is en op hoeveel km.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Nieuwe Garmin Zumo 590 LM

Bericht door RonalT » 25 jun 2014, 17:58

highlander schreef:Kun je bij de 590 zien hoeveel km je nog moet?
Bij de 590 kan je zelf allerlei dingen instellen, zo ook dit.
Als je de kaart voor je neus hebt zie je rechts onderaan drie streepjes, als je daarop druk zie je o.a. reisgegevens, druk hierop en rechts komt er een strook met 3 velden. Hier kan je zelf gegevens zetten, door op een veld te drukken en daar de keuze te maken die jij wil.
Ik heb daar tijdens het rijden van een route de huidige tijd staan, de tijd waarop ik op het eerstvolgende viapunt aan kom en de tijd waarop ik op het eindpunt ben.
Als ik geen route rij zie ik daar de tijd staan, het bewogen gemiddelde en hoe ver ik nog niet kan rijden op de brandstof (volgens de benzinemeter van het ding).
highlander schreef:Bij de 278 heb je een aparte pagina waarop je kan zien wat de volgende afslag is en op hoeveel km.
de afstand tot afslag/bocht, de tijd tot afslag/bocht zijn ook in te stellen. Dus er is wel een en ander in te stellen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Nieuwe Garmin Zumo 590 LM

Bericht door Hans Vaessen » 25 jun 2014, 21:02


Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: Nieuwe Garmin Zumo 590 LM

Bericht door highlander » 26 jun 2014, 17:25

Thanks mannen weeral veel bijgeleerd.

Plaats reactie