Routes importeren op navi GW 2014

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door meire » 02 mei 2014, 11:10

jantje beton schreef:Hoy allemaal maar als je nu je kaartje in je pc steekt en dan je route met mapcourse verzenden naar verwisselbare schijf krijg je toch automatisch een map met Garmin en je route in Gpx bestand erop :roll:
is inderdaad zo, als ge met Mapcource werkt
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door RonalT » 02 mei 2014, 17:45

meire schreef:Een route maken in Basecamp gaat momenteel niet heb dat al eens gemeld hier op het forum (als ik basecamp durft te openen heb ik geen kaarten
Als je basecamp opstart en je navigatietoestel aansluit zal basecamp de kaart uit het toestel lezen en kan je deze gebruiken.
Dat daarna de kaarten in mapsource niet goed zouden werken ..... ?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
jantje beton
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2008, 11:41
Locatie: HOESELT

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door jantje beton » 02 mei 2014, 18:08

oftewel de route slepen met de muis naar verwisselbare schijf met bacecamp gaat ook volgens mij maar ja wie ben ik geen expert maar probeer heel
wees niet bedeesd jantje is hier geweest

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door RonalT » 03 mei 2014, 10:13

Inderdaad Jantje, dat vind ik een betere methode. Want op deze manier wordt het bestand onder de juiste naam opgeslagen. Met de opdracht 'verzenden' wordt de route elke keer in het zelfde bestand geschreven en beschik je alleen over de laatste. Door het verslepen kan je diverse routes bewaren. Bij mij staan er zo soms wel 70 routes op.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door meire » 03 mei 2014, 11:02

[

Als je basecamp opstart en je navigatietoestel aansluit zal basecamp de kaart uit het toestel lezen en kan je deze gebruiken.
Dat daarna de kaarten in mapsource niet goed zouden werken ..... ?[/quote]

dat is wat er gebeurd , basecamp neemt eerst de kaarten van mapsource ,en als ik dan basecamp afsluit zijn de kaarten weg van mapsource.
en toestel aansluiten kan ik niet zit ingebouwd en als ik sd kaartje aansluit gebeurd er ook niets en zie ik de kaarten ook niet van de sd kaart , alleen de kaarten van mapcource die in pc zitten.
Maar heel erg vind ik dat niet dat ik niet kan werken met basecamp ben al heel lang gewoon om met mapcource te werken(vanaf 2002)alleen kan ik uw voorstel om eens een route te maken in basecamp en dan de punten tussen start en eind niet op waarschuwen zetten nu niet eens proberen.
Zo er iemand is die dat toepast in basecamp en het lukt dat de GPS ingebouwd in goldwing , de punten die niet bereikbaar zijn dan niet herberekend laat eens iets weten a.u.b. ,zou dan ook nog eens proberen basecamp te gebruiken alleen zit ik nu met windows 8.1 en weet nog niet goed hoe ik later kan terugkomen naar een herstelpunt
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
jantje beton
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2008, 11:41
Locatie: HOESELT

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door jantje beton » 03 mei 2014, 12:52

als je toestel aansluit en direckt rechts klik en anuleren doet laat hij niet alles in en dan gewoon de route er naar toe sleept is er normaal geen prblmzo doe ik ook op treffens om route in te laden op de gps :wink:
wees niet bedeesd jantje is hier geweest

Oene Krist
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2014, 18:32
Type Goldwing: GL1800

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door Oene Krist » 05 mei 2014, 19:02

Hallo allemaal,
We zijn juist weer terug van een weekendje Duitsland. Veel km's gereden op de Navi van Honda. Geen enkel probleem. Thuis de route's in BaseCamp gemaakt, op het SD kaartje gezet met de juiste mappenstructuur, en daar gingen we. Opvallend is inderdaad dat bij ook maar de geringste afwijking van de route de Navi meteen aan het herberekenen slaat. Vervelend, maar ik heb gemerkt dat hij je bij de eerste gelegenheid weer op de oorspronkelijke route brengt. Hij berekent dus niet het restant van de route opnieuw. Een hele geruststelling. Wijk je af en mis je daardoor één of meer via-punten, dan gaat die echt rare dingen doen. Dan herberekent die de gekste route's. Dan zijn er twee mogelijkheden: of gewoon doorrijden naar het volgende via-punt waardoor het terugsturen naar het gemiste via-punt ophoudt, of de huidige route stoppen en de route die je reed weer aanklikken, dan pakt ie 'm weer schoon op op het punt waar je staat. Maar, het blijft jammer dat je het herberekenen niet kunt uitzetten. Misschien komt dan nog eens met een software update.....

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Routes importeren op navi GW 2014

Bericht door RonalT » 05 mei 2014, 20:16

Oene Krist schreef:Veel km's gereden op de Navi van Honda. Geen enkel probleem. Thuis de route's in BaseCamp gemaakt, op het SD kaartje gezet met de juiste mappenstructuur, en daar gingen we. Opvallend is inderdaad dat bij ook maar de geringste afwijking van de route de Navi meteen aan het herberekenen slaat. Vervelend, maar ik heb gemerkt dat hij je bij de eerste gelegenheid weer op de oorspronkelijke route brengt. Hij berekent dus niet het restant van de route opnieuw.
Dat is bij de meeste apparaten het systeem..... je naar het eerst volgende route-punt brengen.
Voor een navigatiesysteem bestaat de route namelijk uit stukken tussen de route-punten. Elk stuk tussen twee route-punt is eigenlijk een apart stukje route, dus als er herberekend moet worden wordt de "hele route tussen twee route-punten" berekend. Als je voor voldoende route-punten zorgt valt het verschil wel mee.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie