Vreemd spul zo'n Zümo 660?!?

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Vreemd spul zo'n Zümo 660?!?

Bericht door ScrewLoose » 18 apr 2014, 19:20

Tja, wat zal ik zeggen, ik sta gewoonweg verbaast en voel me best wel 'n beetje dom/dummie of zo? :mrgreen:
Het verhaal: Vrouwtje scheurt vanmiddag met haar bolide door België en wordt plots van de snelweg afgeleid, e.e.a. om een aankomende file te omzeilen. Yep, vrouwtje stuurde aldus haar koekblik van de snelweg af en volgens navolgende radioberichten heeft ze hier bijzonder goed aan gedaan.
Één ding wil dienaangaande echter effe niet tot mijn snappertje doordringen: :shock:
Zover ik destijds gelezen heb is het hiervoor echter doch zaak extra spul aan te schaffen voor je Zümo welk op zijn beurt weer contact maakt met de verkeersmelder van je autoradio, of ben ik nou abuis/Garmin-dummie/stronteigenwijs/straalbezopen of whatever .......

Hoe dan ook, ik nie snap nie ...... :oops:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Vreemd spul zo'n Zümo 660?!?

Bericht door RonalT » 18 apr 2014, 19:39

Bij veel moderne toestellen is de voedingskabel de antenne voor ontvangst van filemeldingen en oponthoud en wegwerkzaamheden. Wij hebben hier een NUVI die zo is uitgerust.

Nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij is een 660 daar niet mee uitgerust en heb je eigenlijk een speciale antennekabel nodig voor TMC ontvangst.
Net even gezocht en ik vond: GTM12 TMC filetontvanger, bij ons € 39,-
Dus we moeten het op een wonder houden.... :roll:
Of een heel goed inzicht van je vrouw.... :D
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Vreemd spul zo'n Zümo 660?!?

Bericht door Hans Vaessen » 18 apr 2014, 19:50

Ik denk dat ik het weet: Ben je toevallig met die Zumo in Lourdes geweest??

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Vreemd spul zo'n Zümo 660?!?

Bericht door ScrewLoose » 19 apr 2014, 10:30

Ahaaah, ik was al bang dat mijn snappertje ernstige averij had opgelopen, kort samengevat lijkt tante Zümo dus waarschijnlijk een verkeerde route te hebben genomen op het juiste moment?!?
Anderzijds kan zij natuurlijk ook stiekem hebben meegegluurd door de voorruit, volgens vrouwlief werd de file van tevoren immers aangegeven middels een matrixbord?!? :roll: Op het scherm was ondertussen nog steeds een mooie, rechte snelweg te zien, de Zümo vond het echter nodig deze te verlaten om er ná de file weer op te duiken ............
Wat Lourdes betreft moet ik je helaas teleurstellen Hans, ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen die kant op te tuffen. Hoewel de omgeving natuurlijk bijzonder mooi zou kunnen zijn heb ik eigenlijk weinig op met het verhaal rond ene Bernadette, had ik dat wél gehad was ik ondertussen zeker eens langsgegaan om bijv. een nieuw setje distributieriemen in de wacht te slepen. :idea:

Bedankt voor jullie antwoorden heren, ik kan in ieder geval weer rustig slapen ...... :wink:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Plaats reactie