goRider.biker

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

goRider.biker

Bericht door appieabc » 06 apr 2014, 00:38

hallo is er hier op het forum iemand met ervaring met bovengenoemde navigatie
heb uiterlijk veel weg van tt is alleen helft goedkoper denk dat er twee uitvoeringen
zijn ben benieuwd. martin

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: goRider.biker

Bericht door RonalT » 06 apr 2014, 01:25

Geen ervaring mee, maar wel een waarschuwing.

Als er problemen zijn met hoe je een en ander moet aanpakken zal je weinig hulp kunnen verwachten omdat er weinig gebruikers zijn. Als je een Tomtom of Zumo aanschaft zijn er altijd handige gasten te vinden die je op weg kunnen helpen.
En onderschat dit niet.

Het toestel doet wel enigszins ouderwets aan met zijn 3,5 inch (8,9 cm) scherm. De meeste toestellen hebben tegenwoordig een 4,3 (10,9 cm) tot 5 (12,7 cm) inch scherm. En dat lijkt misschien niet veel, maar is toch significant groter.
Tevens lees ik dat bedienen met de vingers al lastig gaat, laat staan met handschoenen aan.

Mocht je tot aanschaf overgaan.... schrijf a.u.b. in dit topic hoe je een en ander ervaart.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: goRider.biker

Bericht door appieabc » 06 apr 2014, 11:38

dank ronalt je verhaal klopt als een zwerende vinger helaas heb ik met tomtom ook alleen maar slechte ervaring wat betreft service en hulp ben nu aan de derde toe want de tweede kan tomtom ook niet repareren hun advies, u moet maar een nwe kopen deze is al oud (2jr) overig heb ik daar op het forum gelukkig heel andere ervaring mee alle lof dus voor de forumleden vandaar ook mijn vraag hier met het idee als kwaliteit grof geld kost en na twee jaar oud is dan mischien beter goedkoop kopen dan weet ik in ieder geval dat ik over twee jaar nw moet kopen .
alsnog dank martin

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: goRider.biker

Bericht door Hans Vaessen » 06 apr 2014, 12:28

Misschien een tip:

Met de komst van de nieuwe Zumo590 verwacht ik dat het aanbod van occasion zumo550 en zumo660 aardig zal toenemen...

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: goRider.biker

Bericht door peter n.d. » 06 apr 2014, 16:20

Beste forumleden, ik gebruik nog steeds die goede ouwe landkaart om mijn ritten te maken.Zowel voor binnenlandse trippen en reizen in het buitenland.Ben misschien opdat gebied nog ouderwets,maar ik verkies nog steeds de landkaart boven een gps.En ik rijd geen km .verloren. Voor mijn toertjes met de werkmakkers ga ik de rit een week op voorhand verkennen.Voor mijn reizen (Frankrijk -Oostenrijk-Duitsland-Nederland )heb ik gedetailleerde kaarten van Michelin. Die kan je bij ons vinden in de boekhandel . Misschien dat ik later over schakel naar de gps ,als ik de kleine lettertjes niet meer kan lezen op de landkaart . Groeten Peter n.d.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: goRider.biker

Bericht door RonalT » 06 apr 2014, 17:31

Dit is eigenlijk een andere discussie, maar het voordeel van een navigatiesysteem is dat je een route kunt voorbereiden en deze rijden alsof je de weg kent. Zonder stoppen om te kijken hoe je verder moet.
Ik heb al heel veel ritten zo gemaakt. Bv Friesland vorig jaar met het forum. Het is voor mij nou niet echt een bekende omgeving maar de rit heb ik voorgereden alsof ik er geboren was. Denk ik, maar daar kunnen anderen beter over oordelen :lol:

Zowel kaart als navigatiesysteem hebben beide voordelen en nadelen......
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie