Garmin 350LM

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Rens Janssen
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Garmin 350LM

Bericht door Rens Janssen » 31 jan 2014, 10:46

Hallo medewingers,
De kogel is door de kerk. Ik heb mezelf een Zumo gekocht.
Na veel lezen en meningen horen heb ik er toch maar een aangeschaft. Een soort verlaat verjaardagscadeau.
Jullie kennen dat vast wel. Wat geld gekregen van familie en vrienden omdat ze hadden gehoord van mijn plan een motornavigateur aan te schaffen. En tevens een heleboel adviezen.
En probeer daar maar eens wijs uit te worden als leek :oops: . Mijn enige ervaring met navigatie is een TT One van 6 jaar oud in de auto :oops: . Dus vanaf vandaag heb ik een extra uitdaging.
Maar ik wordt ongetwijfeld van alle deskundige adviezen voorzien door jullie :lol: :lol: . Tenminste voor zover dat nog niet te lezen valt her en der.
Jullie horen wel hoe het afloopt.....

Groeten
Rens

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Garmin 350LM

Bericht door RonalT » 31 jan 2014, 10:59

Rens als eerste gefeliciteerd met het cadeau.... en om er wijs uit te worden is het proberen, proberen en nog eens uitproberen.

Er komen wel een paar slimme adviezen bij.... zo is er bijvoorbeeld één, maak een kopie van het toestel nu alles nog goed werkt. Daar zou je in een later stadium wel eens blij mee kunnen zijn. :lol:
Dat kopie maak je het gemakkelijkste en het beste met Javawa´s Device Manager, te downloaden via http://www.javawa.nl/jdm.html waar je ook een uitleg van het programma vind.

Nu wordt de ZUMO niet herkend door allerlei programma´s die er niet specifiek voor gemaakt zijn. Dit komt omdat de nieuwe generatie toestellen niet meer als extra schijfeenheid gezien worden, maar met een speciaal protocol benaderd moeten worden. Basecamp kan dit, maar heel veel andere programma´s niet.
De oplossing om een ZUMO van MTP naar mass-storage is naar het volumescherm gaan, rechtsboven ingedrukt te houden, kiezen voor MTP, en dan voor mass-storage.

Twee, focus je op het programma Basecamp, je zal vast en zeker af en toe het advies gaan krijgen of lezen dat Mapsource gemakkelijker is of prettiger werkt. Maar Basecamp is geschikter voor de generatie toestellen waaruit jij er een hebt.

En als je vragen hebt, gewoon stellen. Er is altijd wel iemand die het eerder heeft meegemaakt en daardoor een antwoord kan geven.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin 350LM

Bericht door Hans Vaessen » 31 jan 2014, 15:14

Gefeliciteerd!

Misschien een goed begin:


youtu.be/_WBA4X-SqAw

TIP: meteen even met express je firmware updaten. Er is net een nieuwe versie uit, met extra mogelijkheden; met name trackimport. Komt binnenkort een filmpje over.

Rens Janssen
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Garmin 350LM

Bericht door Rens Janssen » 31 jan 2014, 19:14

Hans,
bedankt voor de adviezen.

RonalT: De oplossing om een ZUMO van MTP naar mass-storage is naar het volumescherm gaan, rechtsboven ingedrukt te houden, kiezen voor MTP, en dan voor mass-storage. :?: :?: :?:
Ik ben helaas maar een leek dus enige uitleg van jou is welkom.
Basecamp heb ik inmiddels op de computer staan maar kan nu niet verder want er is visite onderweg :? Morgen verder

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin 350LM

Bericht door Hans Vaessen » 31 jan 2014, 19:28

Rens Janssen schreef:Hans,
Ik ben helaas maar een leek dus enige uitleg van jou is welkom.
Mag ik inspringen? ;) Zie


youtu.be/OH00X7YV_kA

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin 350LM

Bericht door Devoraz » 19 sep 2014, 20:45

Hmmm, ik heb het apparaat nu iets meer dan een jaar maar ik wordt zo langzamerhand een beetje gestoord van dat ding. Elke keer als ik hem aan de PC gekoppeld heb gehad, gaat het mis. Routes die er niet meer instaan terwijl ik zeker weet dat ik ze gesynchroniseerd heb. Loopt regelmatig vast. Lastig om te resetten wat dan ook regelamtig fout gaat en niet meteen werkt...

Zijn er meer mensen met deze problemen? :cry:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Garmin 350LM

Bericht door Devoraz » 19 sep 2014, 21:15

OK, dat gelazer met die routes....

Als je het filmpje van Mr. GPS hierboven (over de instelling voor JaVaWa Device manager) gebruikt, staan de routes er wel goed in. Die Auto MTP instelling is dus waardeloos.
Blijft het feit dat als mijn Zumo aan de PC "gehangen" heeft, hij nog steeds regelmatig vast slaat. Ook al wacht ik netjes zo'n 30 seconden voordat ik hem aan zet nadat hij is losgekoppeld.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Garmin 350LM

Bericht door RonalT » 19 sep 2014, 22:50

Het is beslist aan te raden om een 3x0 of 590 op Mass Storage Mode te zetten. MTP is niet zo'n geweldige keuze.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: Garmin 350LM

Bericht door Hans Vaessen » 20 sep 2014, 12:19

Weet niet of dat de oorzaak is. Wellicht even alle gpx-files uit het toestel verwijderen. Beetje opruimen dus..

Plaats reactie