vastlopen 2595

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

vastlopen 2595

Bericht door highlander » 06 nov 2013, 16:28

Heb hier 2 nuvi's 2595 deze liepen allebei vast op de 2014.20, dan 2014.30 geinstalleerd en de nieuwe software updates.
Beiden hard reset gedaan, en vandaag liep er weer ééntje vast. (volgens dealer had het moeten opgelost zijn met een hard reset)
Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vastlopen 2595

Bericht door Hans Vaessen » 06 nov 2013, 17:12

Moeilijk te zeggen. Maar ik vermoed dat er dubbele of overlappende kaarten in het toestel zitten. Die haal je niet weg met een hardreset. Kijk eens even wat http://www.javawa.nl/jdm.html" onclick="window.open(this.href);return false; er van zegt... Je kunt eventueel een link naar het rapportje dat daaruit komt hieronder plaatsen.

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vastlopen 2595

Bericht door highlander » 12 nov 2013, 16:14

Toestel is binnen voor vervanging (garantie)

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vastlopen 2595

Bericht door highlander » 23 dec 2013, 16:34

Blijf problemen hebben, 1 toestel vervangen onder garantie, effe zo geprobeerd stond versie 2014.10 op, 2 dagen na elkaar vastgelopen.
nu nieuwe kaarten geinstalleerd en software updates gedaan.
nu maar hopen dat hij niet meer vast loopt.
mijn 2 de nuvi hard reset gedaan en lange tijd goed gebleven, tot vandaag ook vast.
Bij de dochter werkt er ook iemand met een nuvi 2595 en die blijkt ook steeds vast te lopen.
Zijn er hier nog die daar problemen mee hebben?
Had ik dit geweten had ik er zeker geen 2 gekocht.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vastlopen 2595

Bericht door Hans Vaessen » 23 dec 2013, 16:48

Erg wonderlijk en uitzonderlijk dat je dat met twee, notabene vervangen, toestellen hebt. Je zou bijna denken dat elke nuvi dat heeft, maar dan zou er al veel meer over te lezen zijn.

Misschien kun je nader omschrijven wat dat 'vastlopen' inhoudt. Wanneer gebeurt dat? Bij bepaalde handeling, op bepaalde locatie. Wat doet het apparaat wel/niet nog; hoe krijg je 'm weer aan de praat?
En ook: heb je zelf iets toegevoegd aan het toestel? In de zin van kaarten, routes, waypoints, POI-bestanden, flitspaalwaarschuwingen etc.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: vastlopen 2595

Bericht door RonalT » 23 dec 2013, 23:27

Wij hebben ook een 2595 voor gebruik in de auto. Ik denk dat we die een jaar of 2 geleden hebben gekocht. Tot nu toe tot volle tevredenheid.
Regelmatig worden er nieuwe routes en waypoints op gezet.
Als er updates zijn, zowel kaart-updates als firmware-updates worden die er op gezet.Geen vastlopers.
Mijn vrouw vind het een prima toestel.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vastlopen 2595

Bericht door Hans Vaessen » 24 dec 2013, 11:56

Zelf rij ik in de auto met een 3597; softwarematig een 'broertje' van de 2595. En ook daar 100% tevreden mee. Vandaar ook m'n verwondering en vermoeden van 'externe oorzaak' zoals flitspaalbestanden oid.

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vastlopen 2595

Bericht door highlander » 24 dec 2013, 16:33

1 was er vervangen in garantie, niets aan veranderd, 2 dagen na elkaar gewoon route naar huis aangevinkt en onderweg op verschillende plaatsen gewoon stilstaand beeld.
Gewoon aan/uit toets induwen blijven duwen tot hij weer ontgrendeld en dan werkt hij weer een tijdje.
Dan de nieuwe kaarten geinstalleerd, en softwareupdates gedaan, maar geen verschil.
Toestel nu naar een adres laten navigeren, en eveneens onderweg terug stilstaand vast beeld, terug vrijmaken zelfde als hierboven.

2 de toestel heb ik een hard reset gedaan en heeft dan enkele maanden goed gewerkt, tot deze week eveneens naar huis navigeren en onderweg stilstaand beeld vast.
zelfde manier om terug los te maken

Begrijp me niet verkeerd, als ze werken zijn we er erg tevreden van, maar als je onderweg bent en je merkt dan op dat hij weer ééns vastzit, begin dan maar op de knop te duwen en je adres opnieuw in te voeren.

Gelukkig heb ik op mijn motor nog steeds mijn goede oude getrouwe 278.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vastlopen 2595

Bericht door Hans Vaessen » 24 dec 2013, 16:53

highlander schreef: Gewoon aan/uit toets induwen blijven duwen tot hij weer ontgrendeld en dan werkt hij weer een tijdje.
Dat deel begrijp ik niet helemaal...
- Kort indrukken aan/uit gaat normaal naar standby. Weer kort indrukken maakt hem wakker. Kort achter elkaar indrukken levert dus niets op; als het toestel 'hangt' zal hij er zelfs niet op reageren. Deze werkwijze zal eerder een probleem veroorzaken dan oplossen.
- Hou je de powerknop langere tijd ingedrukt (seconde of vijf) dan hoort het toestel te vragen of je wilt uitschakelen. Dànwel, als het toestel 'hing' zal hij uitschakelen en vanzelf opnieuw opstarten.
- heb je 'm op bovenstaande manier normaal uitgeschalt zal het toestel pas na een seconde of vijf opnieuw in te schakelen zijn.

- Wat gebeurt er überhaupt bij dat stilstaand beeld: reageert het toestel dan helemaal nergens meer op of is wellicht de ontvangst weggevallen? Rij je wellicht in een Franse auto (metaalcoating in voorruit - geen fundamenteel probleem meer maar, zeker in de stad, wèl van invloed). Of kan het zijn dat er een 'vervuilend' signaal komt uit radio/handsfree set oid. (dat laatste is wat vergezocht overigens, maar komt voor).

Punt is: het komt an sich al amper voor, dat jij het met verschillende modellen hebt doet vermoeden dat ook de oorzaak specifiek is. Komt het niet door iets dat je in het toestel laadt zoek ik naar andere omgevingsfactoren.

Advies: mocht het zich weer voordoen; probeer dan in beeld te krijgen wat er precies gebeurt. Ga beslist niet almaar aan/uit drukken. Dat hij het daarna weer doet zegt niets: voor het zelfde geld was dat ook zo geweest als je niets gedaan had. Controlleer toch ook even via express of je alle updates geladen hebt (niet alleen kaarten, maar ook bijv evt meldingen van timezone map e.d.).

(en anders weet ik het ook niet meer...)

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vastlopen 2595

Bericht door highlander » 25 dec 2013, 09:58

Ja wij staan hier ook voor een raadsel.
Aan uit kort indrukken doet niks, aan uit langer induwen dan 5 sec, denk wel een 15 sec maakt hem terug wakker.
Als hij vastloopt stistand beeld blijft, ben er zo mee tot aan mijn dealer gereden, om dit te laten zien 1 uur rijden. (dus aan de ontvangst zal het wel niet liggen denk ik)
Auto's zijn geen franse, VW en mini wel allebei een handsfree kit, van een verschillend merk. (gebeurd ook niet tijdens het telefoneren)
Mijn goede oude 278 gebruik ik normaal alleen op de motor, maar nu ook al een paar keer in de auto en die loopt niet vast.
Via express alle updates gedaan denk ik kaartversie en sofware updates (of is er nog iets anders dat ik over het hoofd zie)?
Was al aan het denken dat het uit mijn pc kwam, omdat ik alle toestellen 278, en de nuvi's via dezelfde pc update.
maar de laatste nuvi die onder garantie vervangen was, HAD IK NIKS AAN GEDAAN en deze loopt ook vast.
Ik zet er ook niets anders op flitspalen en dergelijke, toestel word alleen gebruikt van A naar B.
Moet weer lukken dat mij dit overkomt.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vastlopen 2595

Bericht door Hans Vaessen » 26 dec 2013, 16:34

helaas:
Hans Vaessen schreef: (en anders weet ik het ook niet meer...)
:(

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vastlopen 2595

Bericht door highlander » 27 dec 2013, 11:59

Als Hans het niet meer weet????

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vastlopen 2595

Bericht door Hans Vaessen » 28 dec 2013, 13:07

Tsja.. Ik kom inderdaad niet verder meer dan 'extrerne oorzaak'.

Zag zojuist een andere 'case' met een Nuvi waarbij daarvan, aantoonbaar, sprake was. Misschien toch even naar kijken: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=42&t=42252" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: vastlopen 2595

Bericht door highlander » 28 dec 2013, 17:07

Ben terug naar de dealer geweest, en deze vertelde me dat hij al meerdere klachten binnen had met hetzelfde probleem.
Volgens garmin zit het in de software, half januari zou er een nieuwe komen, en zou het probleem moeten opgelost zijn.
Toeval of niet, op de terugrit, krijg ik telefoon, via de handsfree kit, en merk ik op dat hij vastloopt.
Dit ga ik zeker in de gaten houden.

Maar in de andere wagen is de handsfree kit eruit, en die loopt meer vast dan de mijne, het blijft bizar.
Hopen dat het met de nieuwe sofware opgelost raakt.

Toch bedankt Hans om mee te blijven zoeken, hier moeten we toch ooit ééns iets aan doen.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: vastlopen 2595

Bericht door Hans Vaessen » 28 dec 2013, 17:43

Hmmm. Ik geloof niet in toeval.. Experimenteer eens met uitschakelen cq verwijderen pairing van de Bluetooth in de nuvi..

Plaats reactie